Mäss kommentarer?

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Snyggaste nykomlingen: Ducati 1098 (skjut mig nu...)
Fulaste nykomlingen: Sukka 1000 (uääk..men den går säkert som en dröm)
Grymaste nykomlingen: R1, den vit/röda.(i´ll ha , etala)
Snyggaste bygget: Er6´n med turbo...satan va snyggt jobbat.
Ballaste bygget: Ducati999s förvandling till ERF-klösbröda för tjejer. (jag lubbar nu)
Network priset går utan tvekan till Swedie som sömmar ihop ett snyggt lapptäcke av de resurser som göms här på Sporthoj.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
1098 är riktigt snygg och när man klär på sig den sitter den som en tight strumpa, så länge man sitter upprätt. När jag testade och lägga mig ner bakom galaset upptäckte jag att det var något pucko som hade designat en knöl på tanken som träffade mig mitt i solarplexus, inte bra. Visst jag kunde hasa bak lite men då försvann stump känslan.

Testade samma sak på andra hojar på mässan och upptäckte att italienare måste ha en annan anatomi än andra eftersom alla icke itaienare jag prov-satt/låg funkade utmärkt i båda lägena :va

Hm, det märkte jag aldrig, knölen på tanken alltså!

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Nu ska vi se om någon har bättre minne än mig. I den stora montern i C-hallan där de hade tankväskor, blinkers, lås och massa andra tillbehör så tänkte jag köpa en tankväska men nej då det gick inte för de sålde inget. jaja tänkte jag kommer ihåg vad den heter och letar upp den sen men som vanligt sa det bara poff så hade jag glömt.

Någon som vet vilken monter jag pratar om och vilken typ av tankväskor ja snackar om. Ska heta nått på D om jag inte minns fel.

Firman du undrar över heter www.duells.se

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hm, det märkte jag aldrig, knölen på tanken alltså!

Jag provade flera andra hojar för att kolla att den designade knölen inte satt på mig:rolleyes: . Nix det gjorde den inte, eller det var inte den som gjorde det obekvämt.:)

Man ser skillnaden på bild. Måga italienska hojar har den delen av tanken som är mot kroppen liksom 90° rundad medan "alla" andra sluttar neråt.

thumb_2,003_0.jpg
07r1_blue_2_fbf7f171.jpg

Last edited:

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
hyffsad mässa. men mycket kina skit, säkert 1/3 del sånt skräp.. fränaste motarden var aprillian, faan så brutal...

Fist Woman

Guest
Det är väl en sak att provsitta på mässan, och jag vet i och för sig inte hur varvtalsregulatorn funkar på 1098, men på 999 så är det som att köra in i en vägg, full acceleration och så pang av bara. Man får ont i mufflan i flera timmar efteråt.

BMW K1200s har en mysig regulering, det börjar bara gå lite tyngre liksom.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Jag provade flera andra hojar för att kolla att den designade knölen inte satt på mig:rolleyes: . Nix det gjorde den inte, eller det var inte den som gjorde det obekvämt.:)

Man ser skillnaden på bild. Måga italienska hojar har den delen av tanken som är mot kroppen liksom 90° rundad medan "alla" andra sluttar neråt.

View attachment 178799
View attachment 178800

Helt klart, i sidovy ser man det tydligt. Ducati och Agustan har en annan form på tanken. Men det hör väl till, Italienarna är snudd på världsmästare i design!

Ducati och Aprilia har väldans branta avslut på sina tankar. Kommer man från en japs tar det ett tag att vänja sig.

Jag "torrbröt" lite på Ducatin men kände inte knölen. Fast man ser tydligt att Ducati och tex MV Agusta har en annan form på tanken. Agustan däremot fick man inte gränsla. Hade gärna velat gjort det :) .

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
fan suzukis ingenjörer måste ha tagit ett rövavtryck från min säng - nya liter gixxern satt som en kådis... måste ha! :huvet

Annars tycker jag att mässan var okej, inget mer :rolleyes:

Smallstone

Svart, Snabb, och MIN!
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Hornet -08
Z750

Jag blev kär i Z750 ska ringa och beställa en på måndag! sen hade vi ju Bomber brudarna!

fan suzukis ingenjörer måste ha tagit ett rövavtryck från min säng - nya liter gixxern satt som en kådis... måste ha! :huvet

Annars tycker jag att mässan var okej, inget mer :rolleyes:

Säg inte att du har kådisen på röven ? fått några oönskade barn ? isåfall vet jag varför :D

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
såg en aprilia mille racinghoj med äckligt porrig bromspump, fint. :)

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Vad tyckte ni om fyrhjulings showen då ?:)
Reagerade på att kommentatorn sa "bra grabbar" o så när det vad jag tror iaf var åtminstone en tjej som körde? Var det inte det? Jävligt dålig stil isf.

Minst lika skoj som mässan självt är ju när man springer på alla gamla bekanta som man bara ser 1-2 ggr/år - kul å se er :)

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Var där både igår och idag, åkte hem idag.

BRA: Mer rymliga lokaler än Gbg, man fick verkligen mer svängrum. Ducati 1098

DÅLIGT: A-hallen med massa skitsaker och lurendrejeri-säljare. Dåligt med nya modeller, japsmärkena är fega och kommer inte med mycket helt nytt designmässigt.

BORDE BLI BÄTTRE: Låta endast seriösa handlare/utställare ställa ut!

Bifogat

• sh.JPG
    sh.JPG
    73.7 KB · Visningar: 113
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...