Mördaren kommer hem igen

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Jag tycker också att man måste utdöma straff för mord. Jag vet inte ens om vi är oense här.
:tummenupp

Jag har själv mist många anhöriga. många har tagit livet av sig i unga år. Du appelerar till människosyn. Det gör även jag. Vad får de anhöriga att må bättre och kunna gå vidare i detta fallet?
Har du sett programmet "Jag vill inte leva detta livet" på Svt2?

Till dig som är alfahanne vill jag säga att jag inte tror att människosyn sitter i generna, det är något man utvecklar genom livet. Iaf jag har kommit att revidera vad jag tyckte var självklart när jag var yngre. Jag har även blivit mindre negativt inställd till kompromisser. När jag var yngre var det mer svart eller vitt

Jag tycker tvärtom att man ofta reflekter över tredje part/anhöriga här på SH. I synnerhet skulle jag tom vilja säga. många tycker ju tex att man ska döda mc-tjuvar. Samt att det ska vara dödstraff på mord. Fast i olika inlägg då förstås.

Polismord straffas ju i praktiken redan betydligt hårdare än mord på andra människor, både i Sverige och USA. Det är iaf mitt intryck. Dessutom läggs det ner mycket mer energi på att finna polismördare än andra mördare.

/J

Du är ganska komiskt du med! :lol
Såg lite av programmet du referarar till.
Är det ngt som får mig o må illa så är det vad droger gör m människor.
Knarklangare är f mig lägst stående av alla människor.
Där kan j tänka mig WTmetoden

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Att åka saabsatan i 28 år är ju rätt svenskt. Jag tycker att det skulle vara en nationell ingenjörsbragd om du öht klarade dig tillbaks. Du skulle bli en nationalhjälte.

En annan hypotetisk fråga är om Sverige ska bekosta en räddningsaktion om växellådan packar ihop och du står och liftandes på Pluto

:rofl :hihi

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Om jag fattat saken rätt så är hon skyldig till medhjälp till mord. För det har hon suttit i 28år i amerikanskt fängelse,dvs typ 5ggr längre än hon skulle gjort i sverige. Och hon ska sitta i svenskt fängelse tills amerikanarna tycker att det räcker. Är hon inte straffad så det räcker?

Ne just det, nu är vi ju på sh, där alla brott grövre än snatteri ska bestraffas med NaCksKotT

Nej, du har fattat saken fel. Hon är skyldig till mord (first degree murder), inte medhjälp som man ibland kan utläsa i snyftarmedia.

För att göra en jämförelse med Malexander: Tony och Andreas dömdes båda för morden på poliserna, trots att det var Jackie som höll i vapnet och avrättade dem. Men domstolarna ansåg att brotten begåtts i samförstånd osv och därmed döms alla tre för mord.
Annika har i samförstånd med sin pojkvän begått morden i USA, trots att hon inte själv höll i vapnet. Hade hon inte erkänt sig skyldig hade hon troligen antingen suttit i death row, eller redan lämnat death row via giftspruta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fattar inte vad ni snackar om? Det är väl bra att hon släpps/förflyttas hit.

Såvitt det framgått (men vissa av er tydligen inte läst) så är hon ju oskyldig.
Det var hennes KILLE som mulade snuten.
Men i skitlandet är man ju medskyldig bara man befann sig på platsen för brottet... en helt absurd lag, som vi ju tack och lov inte har här, och skulle det hänt här hade hon sålunda inte dömts på detta onödiga vis.

Nja, hon hjälpte till och det är tack och lov olagligt även i Sverige att bistå någon med mordvapen. Som någon skrev: Malexander är ett väldigt likt fall, vi kommer (tack och lov) inte få se Tony Olsson ute på länge trots att det var Jackie som sköt.

srixxo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Hoj
En grön
Man kan jämföra med lindomefallet också. Där blev båda de misstänkta frikända till slut. Lite tvärt om hur det blev i Östbergs fall, även om den andre åtalade avled innan rättegången.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Man kan jämföra med lindomefallet också. Där blev båda de misstänkta frikända till slut. Lite tvärt om hur det blev i Östbergs fall, även om den andre åtalade avled innan rättegången.

Skillnaden ligger i att i Lindome ansåg gärningsmännen inte agerat i samförstånd (eller - rätten har åtminstone inte applicerat den "modulen"). I Malexander dömdes alla tre för mord eftersom de ansågs ha agerat i samförstånd med varandra, och därmed har det ingen betydelse vem som de facto höll i vapnet just då. Precis som i Annikas fall.

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Vill hon snyfta får hon lära sig att börja blogga.
Fy fan för den som köper hennes ev biografi så att hon tjänar pengar på denna tragiska historia.:mad:

Ja, djävlar! Där var det faktiskt jag som läste helt fel! :)
Knarklangare ja.. då var det ju en annan femma...
Inte ha så brått,gubbe lille

Last edited:

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Ang kvällsöppet i Tv4 igårkväll

Hur fasiken kan AnnBritt Grunewald sitta och gulla helt onyanserat i tv.
Annika är så trevlig,intilligent mm.
Försökte platta till en kritiker med att "Det är beklagligt när anhöriga inte kan släppa o gå vidare."
Det är ingen bilstöld vi pratar om.....
Hon berättade att när hon var på besök i Annikas fängelse så fick hon kontakt m denna(Annika) underbara människa.
Fattar hon inte att hon får vara lite försiktig i sin bedömmning när Annika vet att hon pratar med en fängelsedirektör fr Sverige....
Tur att dom anhöriga slapp höra hennes uttalande.Fy fan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur fasiken kan AnnBritt Grunewald sitta och gulla helt onyanserat i tv.
Annika är så trevlig,intilligent mm.
Försökte platta till en kritiker med att "Det är beklagligt när anhöriga inte kan släppa o gå vidare."
Det är ingen bilstöld vi pratar om.....
Hon berättade att när hon var på besök i Annikas fängelse så fick hon kontakt m denna(Annika) underbara människa.
Fattar hon inte att hon får vara lite försiktig i sin bedömmning när Annika vet att hon pratar med en fängelsedirektör fr Sverige....
Tur att dom anhöriga slapp höra hennes uttalande.Fy fan.

Vänta nu, Grunewald var kriminalvårdsdirektör eller något och vänsterpartist ocm avgick på grund av hon söp så hårt? Satt den jävla 68-fittan i teve och höll med sin mördande hippiepolare? :confused:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vänta nu, Grunewald var kriminalvårdsdirektör eller något och vänsterpartist ocm avgick på grund av hon söp så hårt? Satt den jävla 68-fittan i teve och höll med sin mördande hippiepolare? :confused:
Grynet är en försupen kommunist.
Men:
Hon är en intelligent människa som gjort stor nytta vad gäller att rehabilitera kriminella.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
haha knivdråps historien e för lustig. - Han ramlade på kniven. (sen reste han sig upp och ramlade igen och igen och igen)

Nej nåt annat än en mördare är hon inte och det har hon oxå erkänt. Det ska vara livstid på dubbelmord och det får man även i sverige och vi har personer i fängelse som redan suttit bra mycket längre än 25 år och som ändå inte får nåd så att tro att vårat livstidstraff är max 25 år med villkorligt efter 2/3 har ganska fel.
Hon är där hon hör hemma och varför vi betalade nästan 1 mille för att få hem henne och numera behöva betala hennes kost o logi är ofattbart...

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Nej nåt annat än en mördare är hon inte och det har hon oxå erkänt. Det ska vara livstid på dubbelmord och det får man även i sverige och vi har personer i fängelse som redan suttit bra mycket längre än 25 år och som ändå inte får nåd så att tro att vårat livstidstraff är max 25 år med villkorligt efter 2/3 har ganska fel.

Vilka i Sverige har suttit bra mycket längre än 25 år? Leif Axmyr är väl den som suttit längst och han har väl suttit i 26-27 år, vilket är ganska ovanligt. Jag tror inte det finns nån mer som har suttit över 25 år. Har det för att snittet ligger på 15 år.

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Höll med kan man inte säga men enligt Grrrunewald var hon en intilligent,trevlig dam som var ett offer f omständigheterna....
Öhhhrk,får mig spyfärdig....

Grynet är en försupen kommunist.
Men:
Hon är en intelligent människa som gjort stor nytta vad gäller att rehabilitera kriminella.
Intiligent vill jag inte kalla henne.
Hon fattade nada att Annika la på stora charmen när dom träffades in the amerikat fängelse.
Hade jag vatt i As sitution hade jag okså kopplat på charmen på en av sveriges top 5 fängelsedirektörer m koppling rätt in i lobbylådan.
Hade jag vatt i Gs sitution hade j anat stora ugglan i mossen.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...