Jag tycker också att man måste utdöma straff för mord. Jag vet inte ens om vi är oense här.
Såg lite av programmet du referarar till.Jag har själv mist många anhöriga. många har tagit livet av sig i unga år. Du appelerar till människosyn. Det gör även jag. Vad får de anhöriga att må bättre och kunna gå vidare i detta fallet?
Har du sett programmet "Jag vill inte leva detta livet" på Svt2?
Till dig som är alfahanne vill jag säga att jag inte tror att människosyn sitter i generna, det är något man utvecklar genom livet. Iaf jag har kommit att revidera vad jag tyckte var självklart när jag var yngre. Jag har även blivit mindre negativt inställd till kompromisser. När jag var yngre var det mer svart eller vitt
Jag tycker tvärtom att man ofta reflekter över tredje part/anhöriga här på SH. I synnerhet skulle jag tom vilja säga. många tycker ju tex att man ska döda mc-tjuvar. Samt att det ska vara dödstraff på mord. Fast i olika inlägg då förstås.
Polismord straffas ju i praktiken redan betydligt hårdare än mord på andra människor, både i Sverige och USA. Det är iaf mitt intryck. Dessutom läggs det ner mycket mer energi på att finna polismördare än andra mördare.
/J
Du är ganska komiskt du med!
Är det ngt som får mig o må illa så är det vad droger gör m människor.
Knarklangare är f mig lägst stående av alla människor.
Där kan j tänka mig WTmetoden
Last edited: