Den släpar ju fortfarande vikten
Jag skulle vilja se fler bilar som 996 GT3 eller ännu hellre 993 och helst ursprungs McLaren. Bara en bil, byggd för att vara snabb och rakbladsvass. Inga stereos, elhissar eller klimatanläggningar och navigationssystem. Utvecklingen går åt helt andra hållet, och ärligt talat, var skulle marknaden finnas för bilar utan stereo och AC 2013?
Förvisso, ABS:en väger väl något kilo, säkert några kilo för resten också. Jag tror ärligt talat inte det gör någon skillnad
Det finns bilar som du vill ha, de heter GT3 R, 458 Challenge och Mclaren MP4-12C GT3 Vill du ha en regskylt är väl t.ex. Noble M600 så nära du kommer, eller Radical-bilarna?
Alla bilar som ska registreras kommer automatiskt att dras med högre vikt pga högre krav på bilarna för att de ska kunna säljas än de bilar som får nostalgiker att bli tårögda, som t.ex. Mclaren F1. Dessutom glömmer ju många att F1:an var i stort ett fiasko vad gällde försäljningen, Mclaren nådde aldrig de volymer de hade hoppats på och då kostade bilen runt 6 millar ny har jag för mig, förvisso mitten på 90-talet. Idag börjar de närma sig 20 miljoner och det är de vanliga bilarna, tävlingsbilarna, GT3-speccen osv är värd ännu mer. Jämför det med t.ex. LaFerrari som kostar 1,2 miljoner € och Ferrari sålde alla 499 innan de ens visat bilen eller fastställt prestandan. Fast så är det ju alltid med Ferraris begränsade produktioner så den jämförelsen är inte riktigt rättvis.
Själv tycker jag att både P1 och LaFerrari är mer spännande än F1:an. 1255kg torr och 950hk med hybridlina? Jomenvisst...
Last edited: