Har en MacBook pro som efter firmware uppdatering vägrar att ladda batteriet. Laddkontakten lyser grön som om batteriet är fulladdat och i systray så står det bara "laddar ej". Söker jag på nät så verkar det vara dåligt batteri som är den vanliga orsaken, men jag blir lite misstänksam då det kom just efter att jag uppdaterat just firmware.
Någon som varit med om det och som har en work-around utöver byta batteri? Datorn är ungefär två år gammal men tycker batteriet har funkat bra hittills, håller laddning nästan lika länge som när den var ny...
Edit: Många ställen rekomenderar en "SMC" reset, dvs dra ut batterier och starta med bara laddare m.m., är dock utomlands utan verktyg så jag får försöka skaffa rätt mejsel för att få ut batteriet...
Edit2: Hittade att SMC reset på en MacBook Pro inte krävde att man inte behövde skruva ut batteri, bara stänga av och dra strömadapter 15 sekunder. Dock så började datorn ladda så fort jag stängt av datorn helt i några sekunder (testat omstart tidigare utan att det började fungera) och nu laddar den som den ska, även om jag drar ut sladd och sätter in igen. Var väl någon bug av något slag...