Du blir nog nöjd med valet. Jag valde själv en Air fast 13" som ersatte en MacBook Pro 15" jag hade tidigare. Inget val jag ångrar.
Låter bra det
Du blir nog nöjd med valet. Jag valde själv en Air fast 13" som ersatte en MacBook Pro 15" jag hade tidigare. Inget val jag ångrar.
Har köpt en liten extern USB-disk (Seagate GoFlex Satellite).
Den får min Finder att uppföra sig lite puckat.
När jag navigerat i filstrukturen så öppnar den hela tiden ett nytt fönster för varje bibliotek jag tittar i. Om jag tex skall ner fem nivåer i en filstruktur så öppnar den 5 nya fönster (ett i taget efterhand som jag klickar "neråt".
Hur fixar jag detta?
Garantin gick ut för två månader sedan på min MBP i7. Kul. Jäääääättekul.
View attachment 369202
Hilfe bitte. Nu bråkar mina två kärlekar med mig lite och jag kommer inte på någon lösning. Jag stoppade i ett usbminne i iMacen och fyllde det med filer. Tar ut det (så som man ska göra) och satte i det i bärbara. Kan inte läsa filerna (eller enheten?) WTF?!? Stoppar i den i iMacen igen och samma kommer upp där. Eftersom enheten inte hittas hur fasen fixar jag den då?
Fråga två. Kära lilla externa hårddisken kan jag bara läsa filer från, jag kan alltså inte kopiera över eller föra över filer till denna. Hur fixar man detta?
Har en fråga!
Har en Macbook Pro 15" i7 2 Ghz 4 Gb ram från tidig 2011.
Nu börjar jag fundera på att uppgradera ram minnet, kollat lite men blir ej klok på detta.
Kollar man här http://support.apple.com/kb/HT1270?v...le=sv_SE#link3 säger infon:
- antal minnesplatser 2
- Basminne 4gb
- Maximalt minne 8gb.
Menas det att jag kan ha max 8gb på varje plats så det blir totalt 16gb eller menas det 4gb på varje plats så det blir totalt 8gb?
8 GB, dvs 4 GB per plats.
Snackade med en polare om just det här igår, och han har 2x8GB i sin.
Beställde 2x8GB från http://www.ebay.com/itm/Mushkin-16G...202&pid=100015&prg=1006&rk=1&sd=130763560378&
riktigt billigt för att få en kvickare macbook pro
Om du inte har en SSD så är det nog en mer värd investering! Gjorde verkligen skillnad i min dator!
Snackade också med en polare om detta på facebook där fler konstaterade att man ej ska lyssna på Appels rekommendationer, att det går utmärkt att ha totalt 16gb ram i ex. min dator som appel säger max 8gb
Törs man uppdatera sin padda till 6'an, eller rekommenderar ni att man väntar?
Beställde 2x8GB från http://www.ebay.com/itm/Mushkin-16G...202&pid=100015&prg=1006&rk=1&sd=130763560378&
riktigt billigt för att få en kvickare macbook pro
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |