Mac/Apple-tråden

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ok, jag och Mighty Mouse lirar inte så bra ihop. Det kanske vore för mkt begärt efter 13 år med Logitech-möss...

Så vad har ni för tips på en BT-mus (gärna Logitech) som funkar utan huvudvärk med mac?

MikkE

Guest
Menar du att tagga om dom eller är det ajtjoons som gör nåt? Om du behöver tagga om kan jag tyvärr rekommendera en omväg över Windows och suveräna Mediamonkey.
Jag döpte om en jävla massa olika artister till en en enda då det vart så fruktansvärt många namn. Allt är elektro från en sida som lägger upp remixar osv. Bla bla bla. Jag vill nu få alla till orginal igen, om det nu går.
Kan Mediamonkey fixa det eller?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ok, jag och Mighty Mouse lirar inte så bra ihop. Det kanske vore för mkt begärt efter 13 år med Logitech-möss...

Så vad har ni för tips på en BT-mus (gärna Logitech) som funkar utan huvudvärk med mac?

Logitec funkar bra med mac.

Men innan du slänger ut Magic Mouse, kolla in vad Magic Prefs kan göra för dig... jag misstrivdes första dagen men efter det och lite tweakande så är jag toknöjd med Magic Mouse.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag döpte om en jävla massa olika artister till en en enda då det vart så fruktansvärt många namn. Allt är elektro från en sida som lägger upp remixar osv. Bla bla bla. Jag vill nu få alla till orginal igen, om det nu går.
Kan Mediamonkey fixa det eller?

Den kan tagga från filnamn och lite allt möjligt, och programmet är gratis så det är bara att prova!

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Använder Logitech v470, funkar klockrent och utan att behöva installera drivrutiner. Tre knappar plus scrollhjul med sidoscroll. Byter batterier var tredje månad eller så.

logitechv470-reviewlg.jpg

Finns det något annat program som inte har 3 sekunders fördröjning? :huvet

Om du spelar upp filmen med VLC kan du ställa in att ljudet spelas upp i förväg, i intervall om 100 ms (F för öka, G för att minska). För mig funkar 2100 ms "i förväg" bra.

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Logitec funkar bra med mac.

Men innan du slänger ut Magic Mouse, kolla in vad Magic Prefs kan göra för dig... jag misstrivdes första dagen men efter det och lite tweakande så är jag toknöjd med Magic Mouse.
Det är Mighty Mouse jag har, inte Magic. Har tittat lite på den, men jag har läst så olika omdömen och jag är van att ha så "ergonomiska"/handformade möss att jag är rädd att jag kommer att få samma problem som med Mightyn.
Använder Logitech v470, funkar klockrent och utan att behöva installera drivrutiner. Tre knappar plus scrollhjul med sidoscroll. Byter batterier var tredje månad eller så.

logitechv470-reviewlg.jpg
Hmm, kom just på att jag har denna mus i någon låda. Hade köpt den till en laptop för ett år sen och glömt den. Tack för påminnelsen, ska gå leta genast. :)
bluetooth%20notebook%20mouse%20.jpg

EDIT: Hittade den nu! Skönare, men den aningen mindre än Mighty. Det är förresten ett jäkla aber att inte ha bakåt-knapp som funkar i browsern!! :mad::mad::mad::mad:

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Rapport: Det har nu gått lite mer än en vecka och jag saknar bokstavligen INGENTING hos min förra pc. Jag har installerat Bootcamp/Win7, men bara startat det en gång under denna vecka. Allt fungerar bättre än innan och det är mkt renare på mitt skrivbord (det riktiga, inte på datorn). Varför har jag inte bytt tidigare???!!!!

Jag har förresten tom kommit överens med Mighty Mouse nu... :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Wehooo! I dag släpptes nya MacBook Pro! 15" och 17" fick Intel Core i5-processorn och i7 finns som tillval på 17". DEN ska jag ha!

Längre batteritid, upp till 9 timmar, Automatiskt byte mellan graffik-korten, mm.

:banana

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag var tidigare helt säker på att jag inte behövde en iPad men nu är jag inte så säker längre... :va

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Wehooo! I dag släpptes nya MacBook Pro! 15" och 17" fick Intel Core i5-processorn och i7 finns som tillval på 17". DEN ska jag ha!

Längre batteritid, upp till 9 timmar, Automatiskt byte mellan graffik-korten, mm.

:banana

Kostar på vanligt Apple manér sju armar, nio ben och tre huvuden eller??
för att inte tala om skjortor då...

:hihi

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kostar på vanligt Apple manér sju armar, nio ben och tre huvuden eller??
för att inte tala om skjortor då...

:hihi

Nä fan 25 lök så får man i7. 8 gig minne köper jag till sen. Fick min Pro 17 som jag har nu för billig peng, 15 men då har den fungerat klanderfritt i 5 år utan virusskydd och trots att jag häll 2 öl i tangentbordet. Dessutom är prestandan i gammelhäcken fortfarande klart jämförbar med de värsta PC-laptops som finns på marknaden i dag men de blir ju gamla en vecka efter inköp.

senaste månaden har dock dvd-driven börjat ge upp + att det kommit lite tyngre program som kräver lite mer så det är dags nu.

:tummenupp

Jag var tidigare helt säker på att jag inte behövde en iPad men nu är jag inte så säker längre... :va

Om det kommer en wacomboard-app så slår jag till DiReCkT!

Kostar som vanligt mer än en As(n)us men i paritet med en Lenovo av likvärdig prestanda.

Ja det är rätt dyrt med tanke på att man varken får med virus eller tungdrivna program.
:)

För 13 k får man en 15" Lenovo med pissskärm, 250 gig hd, i5 och tungrott operativsystem. och då måste 80% av de stackars 250 giggen upptas av diverse Nårtån virusskydd och Adware och vad fasen det heter. Fifaan.

Last edited:

Whonz

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
GASGAS EC 300 -13 Nordic
Installerade beta 2 av iphone os 4.0 idag, jag var förvånad att de var så lite buggar i 4.0 i beta 1 men nu kom dom i senare uppdatering de känns väldigt lustigt men dom har också lagt till lite till.
För er som har iphone utan 4.0 så kan jag sukta med att multitasking är underbart och likaså är mappar.

Och jag vet inte om ni missat att gizmodo läkt bilder på "iphone 4g"
http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone?skyline=true&s=i
Men steve jobs har dock svarat såhär på ett mail "Don't worry about the WWDC. You ain't seen nothing yet."
http://www.9to5mac.com/jobs-gizmodo-465982
Jag tror det är en marknadsföringsmetod, både expressen och aftonbladet snappade upp det och då får dom se vad folket tycker om de och ändå håller spänningen igång.
Vad tror ni :)?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://vimeo.com/11106611

Steve Job's riktigt tankar och åsikter om det hela :hihi :rofl :D

(Apple-fantast själv, men har det senast året börjat svika lite... men inte för den delen en chans att jag går tillbaka till Windows eller inte fortsätter äga en iPhone)

MikkE

Guest
Alltså. En grej jag inte fattar än är när jag har importerat bilder in till iPhoto där de läggs i iPhoto Library. När jag sedan vill importera några bilder till Aperture så kommer jag inte åt bilderna som ligger i iPhoto Library. Den enda mappen jag kommer åt då är Photo Booth =/

Bifogat

• Skärmavbild 2010-05-04 kl. 20.34.jpg
    Skärmavbild 2010-05-04 kl. 20.34.jpg
    54.7 KB · Visningar: 28
  • Skärmavbild 2010-05-04 kl. 20.37.jpg
    Skärmavbild 2010-05-04 kl. 20.37.jpg
    35.7 KB · Visningar: 29

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Alltså. En grej jag inte fattar än är när jag har importerat bilder in till iPhoto där de läggs i iPhoto Library. När jag sedan vill importera några bilder till Aperture så kommer jag inte åt bilderna som ligger i iPhoto Library. Den enda mappen jag kommer åt då är Photo Booth =/

Du måste importera iPhoto-biblioteket i Aperture.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati