sandstream
Guest
Trist att man inte kan skämta om vissa saker längre, annars hade jag en rolig grej om det där klippet (med rolig menas då att jag tycker att det är kul)Haha... Surt att man inte får ställe upp i de båda grenarna.
Trist att man inte kan skämta om vissa saker längre, annars hade jag en rolig grej om det där klippet (med rolig menas då att jag tycker att det är kul)Haha... Surt att man inte får ställe upp i de båda grenarna.
[YOUTUBE-ID]25VPFgf17Uo[/YOUTUBE-ID]
Ja, funderar på det varje år men det är ju meningslöst utan ekonomi för det.Någon här som funderar på att försöka kvala in till årets race? Räcker det att vara SM-snabb?
Jag har nog fel.....
Verkar bara krävas internationell licens och starttillstånd från SVEMO. Dock förbehåller sig arrangören att välja startande bland de som skickar in anmälan så gissningsvis är chansen att komma med ganska liten om man inte har några sportsliga framgångar inom RRR.
Mycket. Melco Hairpin. Världens långsammaste hårnål!Snygg omkörning efter 2.05!
Tror du har ännu mer fel, om du innehar internationell licens och skickar in en anmälan tror jag det är väldigt stor chans att du får kvala i alla fall. Skulle du skicka med en meritlista typ topp 10 nationellt mästerskap eller motsvarande placering på någon av de ROAD RACING lopp som körs runt om i Europa (mestadels östländer och Irland) så är du nog snudd på garanterad start också.
Brukar väl (de sista åren) vara ganska tunna startfält?
För att få en uppfattning om hur snabba förarna i Macaus GP är:...lite häftigare än top 10 i SM...
Ja startfältet är ganska tunt då man får ta 45 till start men endast 27 man kom till start.
Det är möjligt att jag har fel men grabbarna i bottenskitet har meriter på hemmaplan i stil med AMA vinnare och toppåkare i BSS vilket åtminstone i mina öron är lite häftigare än top 10 i SM...
Det är möjligt att jag har fel men grabbarna i bottenskitet har meriter på hemmaplan i stil med AMA vinnare och toppåkare i BSS vilket åtminstone i mina öron är lite häftigare än top 10 i SM...
Om vi tar de sista herrarna i mål som samtliga blev varvade så ser deras meriter ut enl följande:
Martin Jessop Toppåkare i BSS och World Endurance
Jimmy MOORE 2x AMA mästare och top 10 på IOM
Pierre CHAPUIS Toppåkare i World Endurance
Stephen THOMPSON Vunnit på IOM
Joao FERNANDES Lokal Kille avhängd
CHEUNG Wai On Lokal kille avhängd
Det är kanske bara jag men att vara med i toppen av SBK i Sverige smäller inte särskilt högt när man tittar på dessa grabbars meritlistor. Visst vi har fläckvis riktigt kompetenta förare och bla Mats Nilsson hade säkert klarat av att ge dessa grabbar en match men någon div hygglig SM åkare tror jag inte skulle vara i närheten.
Den listan tyder på att det nog precis som på IOM kräver bankännedom, samt mer balls än brains.
Den listan tyder på att det nog precis som på IOM kräver bankännedom, samt mer balls än brains.
Absolut, men det spelar troligen stor roll om man är där för att det är ens dröm, eller om man blitt erbjuden eller mest vill prova.
IOM killarna verkar ha lättare att få start och det kan va bra för karriären, ingå i ett teamkontrakt el dyl.
Schwantz hade ju noll bankännedom, sov bort halva träningen men lekte ändå hem allt, förvisso på en snabb hoj men..
Det var på den gamla goda tiden. Nu är förarna som ställer upp för att vinna proffs, inte glada amatörer.Schwantz hade ju noll bankännedom, sov bort halva träningen men lekte ändå hem allt, förvisso på en snabb hoj men..
Dear Nyteknik,
Det hade jag i och för sig kunnat göra, vilket hade varit kul.Haha... Presenterar du dig som "Nyteknik"?
Det hade jag i och för sig kunnat göra, vilket hade varit kul.
Men nej, jag vill bara fortsätta leva i illusionen att jag är i alla fall lite anonym här på Sporthoj.
Det var på den gamla goda tiden. Nu är förarna som ställer upp för att vinna proffs, inte glada amatörer.
Angående start i Macaus GP fick jag besked från arrangören:
"Dear Nyteknik,
The Macau Grand Prix organisers have forwarded your enquiry about the event.
The Macau race is an invitation event. To be considered for an entry you need to let me have full details of your racing experience and results, in particular any experience and success on road circuits. I also need details of the team, machine, etc.
In general, we invite riders who have achieved considerable success on street circuits or are leading riders in national Superbike Championships, so the criteria for invitation is pretty tough.
I look forward to hearing from you.
Best regards,
Mike Trimby"
Inget för glada amatörer således. Bra så.
Han vann stort just för att han var proffs till skillnad från dåtidens motståndare. Att Schwantz anno 1989 var snabbare runt Macao än Plater och Rutter låter synnerligen osannolikt. Det är väl förresten bara att jämföra tiderna, om inte banan är väsentligt förändrad.jovisst, men han va ju proffs och vann stort utan bankännedom, hade ju tveklöst lekt hem det mot dagens motstånd också, enligt mig...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|