Macau GP 2007

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Han vann stort just för att han var proffs till skillnad från dåtidens motståndare. Att Schwantz anno 1989 var snabbare runt Macao än Plater och Rutter låter synnerligen osannolikt. Det är väl förresten bara att jämföra tiderna, om inte banan är väsentligt förändrad.

för dig låter det osannolikt ja, inte för mig..
skrev ju "enligt mig" som man måste här på sh, vad är problemet?
ska jag hålla min åsikt för mig själv om jag misstänker att den inte liknar din eller?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
för dig låter det osannolikt ja, inte för mig..
skrev ju "enligt mig" som man måste här på sh, vad är problemet?
ska jag hålla min åsikt för mig själv om jag misstänker att den inte liknar din eller?
Eh, va? Problemet?

Skulle det vara så att Rutter är snabbare runt Macao än vad Schwantz var för 20 år sedan så är det inte mitt fel och inget som har med åsikter att göra. Nu väcker du ju min nyfkenhet. Återkommer med tider så att vi slipper sväva i okunnighet om detta. Risken för att en av dina rosa drömmar om 80-talet går i kras är överhängande.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Eh, va? Problemet?

Skulle det vara så att Rutter är snabbare runt Macao än vad Schwantz var för 20 år sedan så är det inte mitt fel och inget som har med åsikter att göra. Nu väcker du ju min nyfkenhet. Återkommer med tider så att vi slipper sväva i okunnighet om detta. Risken för att en av dina rosa drömmar om 80-talet går i kras är överhängande.

tiderna är inte jämnförbara bara för att banan inte är ombyggd.
Rutter på Schwantz dåvarande hoj eller Schwantz på Rutters hoj, med samma däck,, vilket som så har Rutter inget att komma med mot Schwantz.

Last edited by a moderator:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...vilket som så har Rutter inget att komma med mot Schwantz.
Du skrev att Schwantz anno 1988 är snabbare än dagens Macauvinnare. Har du något annat belägg för det? Det verkar inte så. Tyvärr hittar jag inga varvtider från 1988 vilket innebär att du tills vidare kan behålla dina illusioner.

Last edited by a moderator:

sandstream

Guest
Lill-killen på tanken borde väl vara Leon Haslam?

Ron%20Haslam.jpg

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
John McGuinness har varvrekordet för motorcyklar enligt wikipedia, 2:27.096 från 2007 med en cbr1000rr.
Tidigare rekord hade rutter från 2003, på 2:28 . Inte hittat nån tid på Kevin än.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gissar: 2.35. Som en snabb SuperSport nuförtiden m.a.o.

Hittade tider från tidigare 80-tal, 82 körde någon 2.35 med en 500 på macau.
Kan tänka mig att Kevin 1988 åkte betydligt fortare, på gp-banorna sjönk tiderna med flera sekunder under den tiden. Kan tänka mig att Kevins rekord stått sig ganska länge på macau, förmodligen ända till de nyare 1000cc hojarna kom.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lögnaren tagen på bar gärning.

:7peta

Men sök på macau kevin lap times så kommer du hitta sidorna, det var rätt mycket googlande för att hitta de andra svaren och varvtiderna.
Så kan du rätt omedelbart lägga ner lögnarsnacket.. [insert]valfri idiotförklaring[/insert]

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Men sök på macau kevin lap times så kommer du hitta sidorna, det var rätt mycket googlande för att hitta de andra svaren och varvtiderna.
Så kan du rätt omedelbart lägga ner lögnarsnacket.. [insert]valfri idiotförklaring[/insert]
Eh, varför inte lägga upp länken till sidan där du hittade infon?
:va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Eh, varför inte lägga upp länken till sidan där du hittade infon?
:va

För att jag inte sparade länken och just nu inte hittar tillbaka till. Det var inte samma sida som jag hittade nuvarande varvrekordet på.
Men med din attityd så känns det mer som att man kan bjuda på en cupofshutthefuckup istället.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S