Malmö samåkning

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Samlas vid St1-macken på Ystadvägen kl 12:00 på lördag och sedan enligt nedan?
*starta vid Stenbäcks vid E65an,
*köra in mot Häckeberga, kanske stanna till vid slottet lite
*köra vidare in och genom Genarp
*ner mot Tuppeladugård
*genom Assartorp
*genom klågerup
* svänga in mot Torup innan man kommer in i Bara.
* Kanske kolla lite på Torup slott, iaf stanna till för lite snack om vad som händer efter vi kört klart.
*köra längs med torupsvägen genom skogen
* ner mot Svedala
* stanna på McD i Svedala

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
CBR 1000RR -08
Samlas vid St1-macken på Ystadvägen kl 12:00 på lördag och sedan enligt nedan?

Passar mig som en handske. Please, inga kommentarer ifall jag kommer utan skinnställ - jag har inte fått hem den än, eller boots för den delen heller :mad:

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Passar mig som en handske. Please, inga kommentarer ifall jag kommer utan skinnställ - jag har inte fått hem den än, eller boots för den delen heller :mad:

Haha låter nice =) Behöver du låna kläder då? Har ett goretexställ jag kan ta med :rolleyes:

Hur många är vi nu då? 3 st?

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
CBR 1000RR -08
Haha låter nice =) Behöver du låna kläder då? Har ett goretexställ jag kan ta med :rolleyes:

Hur många är vi nu då? 3 st?

Fick reda på att stället ska vara på posten i malmö.. Får se om jag kan jaga ifatt det.. sedan återstår passformen lol, jag är inte minsta människan på denna jorden så att säga. 190/105kg (goin' down :tummenupp)

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Fick reda på att stället ska vara på posten i malmö.. Får se om jag kan jaga ifatt det.. sedan återstår passformen lol, jag är inte minsta människan på denna jorden så att säga. 190/105kg (goin' down :tummenupp)

Haha då blir det 3/4 byxor till dig. 171 och 78 kg, haha..

Men då är vi alltså kanske 4, än så länge för körning på lördag 12.00. Samiling på St1-macken på Ystadvägen.
JimboZ
Erebus
Abelseth
J.N?

Och vi kör:

*ner mot Tuppeladugård
*genom Assartorp
*genom klågerup
* Kanske kolla lite på Torup slott, iaf stanna till för lite snack om vad som händer efter vi kört klart.
* ner mot Svedala

Så kan vi ju bara fylla i här ifall fler är sugna =) Tror det lär trilla in lite mer namn under kvällen

:banana

Last edited:

J.N

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Hoj
Triumph Street Triple R
Haha då blir det 3/4 byxor till dig. 171 och 78 kg, haha..

Men då är vi alltså 4 än så länge för körning på lördag 12.00. Samiling på St1-macken på Ystadvägen.
JimboZ
Erebus
Abelseth
J.N

Och vi kör:

*ner mot Tuppeladugård
*genom Assartorp
*genom klågerup
* ner mot Svedala

Så kan vi ju bara fylla i här ifall fler är sugna =) Tror det lär trilla in lite mer namn under kvällen

:banana

:tungan

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Då är vi 5, lördag kl 12.00. Samling på St1-macken på Ystadvägen.
JimboZ
Erebus
Abelseth
J.N
200 (med sambo på pallen)
:tummenupp

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
PHP:
abelseth Citat:
Ska försöka ta mig till malmö idag efter jobbet och fixa ny olja till hojen. Haft en koppling som drygat sig en del sista tiden.
Ett tips det finns en Honda olja som Ebos på Lundavägen säljer. Blev rekommenderad det till min gamla V-Max -00'a precis för att få bättre hugg i kopplingen och det funkade. (Fick problemet efter service hos Lillemans i Lund som pytsade i fel olja.:ajjabajja)

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
PHP:
abelseth Citat:
Ska försöka ta mig till malmö idag efter jobbet och fixa ny olja till hojen. Haft en koppling som drygat sig en del sista tiden.
Ett tips det finns en Honda olja som Ebos på Lundavägen säljer. Blev rekommenderad det till min gamla V-Max -00'a precis för att få bättre hugg i kopplingen och det funkade. (Fick problemet efter service hos Lillemans i Lund som pytsade i fel olja.:ajjabajja)

Ah, ebbe sålde mig en riktigt bra olja sist. Problemet va bara att den landade på verkstadsgolvet efter vi bytat olja/oljefilter. Slog i 500 kr:s olja i hojen, men efter för många öl, lite ac/dc och allmän meckarglädje så hade nån glömt o trycka i oljepluggen, hahaha :död

Luftat kopplingen som fan nu, kört igenom 2 skålar olja uppe i handtaget och känns som jag fått upp ett bra tryck och fått bort all luft. Men det låter "squirt" uppe i handtaget, så jag tror det är den lilla packningen till fjädern och cylindern i handtaget som håller på att bli kass, ska åka ner till verkstaden sen och hämta upp en ny packning om inte detta hjälper :rolleyes:

Ser fram emot detta som tusan nu :banana

Ah kan man få ihop 5-10 hojar till lite lördagsmys så klagar inte jag iallafall, hehe.

Då är vi 5, lördag kl 12.00. Samling på St1-macken på Ystadvägen.
JimboZ
Erebus
Abelseth
J.N
200 (med sambo på pallen)
:tummenupp

Ystadvägen? Är det den gamla Hydromacken? haha jag har fan noll koll på den delen av malmö. Du kör förbi den mosken, och svänger av höger där vid malmö aviation byggnaden?

Last edited:

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Vägarna vid Häckeberga är rätt kassa. En jävla massa tjälskador :näsblod

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
CBR 1000RR -08
Vi får ta det lite lugnt.. kan man köra på malmö's så kallade "gator" så klarar vi nog oss :huvet

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Ajdå. Min har också börjat bråka. Men det är ganska lång tid efter servicen. Å andra sidan är det först nu som det börjar bli varmt ute.

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
CBR 1000RR -08
Nej, ingen långtur. Men inget som hindrar att man efteråt kör lite adlib någonstans ;) Jag personligen drar mig inte för att köra långt så länge vädret och soppan räcker, är körsugen så det stänker om det.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...