Malmö samåkning

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
CBR 1000RR -08
Från dagens runda. Nere vid Smygehuk.
Tack för en trevlig dag :D
SlIvxl.jpg

Last edited:

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Tack alla för en trevlig tur och kanon sällskap!
Ber om ursäkt att jag hade dålig koll bakåt, trodde alla var i kapp i Anderslöv pga hastighetsbegränsningen. Någon fortsatte mot Malmö och jag trodde att det var fler som frivilligt valde det. Det var nog solen, torra vägar plus att jag var väldigt sugen på en sillburgare som gjorde att det råkade gå 70 plus ibland. Jag lovar lägga mig sist nästa gång...
Tror att det är fritt fram att köra först och lägga en rutt.
Vi ses!

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Någon som är sugen idag med ännu bättre väder än igår. Jag har ett förslag att starta vid Statoil Spillepengen ca 13.00 idag och köra norrut. Någon som har lust att lägga en rutt och ta ledningen? Gärna ett fika ställe på vägen.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Sorry. Kan inte smita ifrån idag tror jag.
Lyckades stjäla fyra timmar familjetid igår i alla fall ;)

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag skulle gärna följt med men jag har en elakartad jobbsituation jag måste förgöra

Razmatazz

blåbär
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
JP vs GB
Har ett par husvisningar att avverka så kl13 blir tajt för mig. Angående turer norrut, sök på "Eslövsrunda". Har för det finns några trevliga rundor. Dessutom har jag ett svagt minne att Palle plottade en grym Lukta-på-blommorna-tur förra året...
/Raz

EDIT: Sitter på mobilen så kan inte riktigt ta fram de själv, sorry.

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
typiskt att jag har gjort lite för många egengrejer så jag kan inte smita idag heller :/

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Baaah!!

Tack grabbs för en god runda igår! Haha min koppling gav sig totalt på vägen hem igår, haft strul fram och tillbaka med den nu ett tag. Igår när vi körde så fick jag fan inte i växlarna och den var duktigt dryg att köra med.

Men efter jag kom hem så meckade jag lite med handtaget och konstaterade att det va oringarna till cylindern i handtaget som är i princip helt slut.

Men det är lugnt tänkte jag... Har ju ett reparationskitt... Beställde jag samtidigt som jag bytade sulor hos Ebos. Tar ju inte så lång tid att fixa.. Så jag meckade ner handtaget, tar fram min "kopplingssats" som visade sig vara ett reparationskitt till handbromsen..

Så ni sitter jag med ett slaktat kopplingshandtag, reparationskitt till en handbroms, solen skiner och jag kan inte köra!

Jaaa länge leve folk som kan läsa skillnad på koppling och broms! :kulspruta

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Spenderat ett par timmar på bågen idag. Blev ca 23 mil på sydvästra Skånes småvägar. Halvvägs plockades svägerska med kille upp (på en Kawasaki zx-10). trevligt med stopp i Smygehuks hamn. +16C!

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Någon som e sugen på en eslövs runda vid 17.30 ? Är vid Statoil Eslöv och kollar om någon dyker upp.

Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Tråkigt man inte såg körningen tidigare då hade jag hängt på.

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
folk som e sugna lättare få ihop körningar kanske vill byta msn? fb? mob nr? eller så man e ju inte alltid här

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Ska bli skitväder hela veckan :( Vi får ta och styra upp en kul runda så fort solen tittar fram. Haha enligt klart.se är det nästa fredag, men jiipiie! :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati