Man blir ju förbannad...

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Ja du, precis sådär håll jag på att fronta med en polisbil i somras.
 

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Hemma med hunden
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Vilken idiot syftar du på?
Menar du bilisten som påbörjar en omkörning utan att se hojåkaren?
Eller syftar du på hojåkaren som ligger i bilens döda vinkel och laddar för en omkörning som han sedan inte har vett nog att avbryta när bilen går ut för att köra om? :va
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Inte motorcyklistens fel tycker jag. Bilen skulle absolut vridit huvudet och kollat döda vinkeln innan omkörning, och vem var det som åkte åt helvete, inte fan var det bilisten i alla fall. Vilken jävla idiot.
 

JOLA75

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Vilken idiot syftar du på?
Menar du bilisten som påbörjar en omkörning utan att se hojåkaren?
Eller syftar du på hojåkaren som ligger i bilens döda vinkel och laddar för en omkörning som han sedan inte har vett nog att avbryta när bilen går ut för att köra om? :va

Killen i bilen blinkar ju för fan inte ens....!Inte så lätt att avbryta en omkörning i den sitsen....sen var det kanske inte den smartaste omkörningen...
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Det finns inte en chans att bilen skulle köra om framförvarande bil, kolla avståndet mellan den röda bilen som tvingar motorcykeln av vägen mot bilen som ligger framför, det talar ju klarspråk tycket jag. Hobbypoliser finns det gott om.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vilken idiot syftar du på?
Menar du bilisten som påbörjar en omkörning utan att se hojåkaren?
Eller syftar du på hojåkaren som ligger i bilens döda vinkel och laddar för en omkörning som han sedan inte har vett nog att avbryta när bilen går ut för att köra om? :va

Finns ju faktiskt en del bilar som nästan hälften av "döda vinkeln inte går att se, varken med speglar eller genom att vrida huvet. Ett bra exemepel är Vw caddy (litens kåpbil) som jag kör på jobbet, vart nära att tabba mig ett par gånger trots att jag alltid kollar speglarna väldigt noggrant.

Men i det här fallet så är ju inte fallet så.
 

Kneedrag

Guest
I lagens mening är det ju bilistens fel. Helt klart men VAD HJÄLPER DET NÄR MAN ÄR DÖD.
När jag gör sådana omkörningar växlar jag snabbt blicken framåt och åt sidan flera gånger för att ha koll vad de idiotbilister som man kör om gör. Och ja det har hänt mig en gång fick slänga mig i andra sidan väggrenen och gasa på dubbelt för att komma om idioterna.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tror inte heller bilen skulle köra om, utan "markera" utan att fatta konsekvenserna av det.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vilken idiot syftar du på?
Menar du bilisten som påbörjar en omkörning utan att se hojåkaren?
Eller syftar du på hojåkaren som ligger i bilens döda vinkel och laddar för en omkörning som han sedan inte har vett nog att avbryta när bilen går ut för att köra om? :va

:mad: Hur kan du över huvudtaget fundera i tankarna på att mc-föraren har fel :va så där funkar många bilister, bara skiter i blinkers och det får man ju ta med i beräkningen men ändock klantig av bilisten.
För det andra så ligger inte hojen i dödavinkel,,,,,,,,, dödavinkel är i höjd med bakskärmen till vänster om bilen,,,,, hallå där.
 
Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Jag tror inte heller bilen skulle köra om, utan "markera" utan att fatta konsekvenserna av det.

Den röda bilen har ju en bil precis framför sig till höger som han tidigare redan bromsat för i kurvan, så omkörning är inte speciellt svårt att förutse.
Men som vanligt ligger allt fel på bilisten och föraren borde skjutas :rolleyes:
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det är ju därför omkörning på högersidan är så mycket effektivare och roligare.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
För att prata lite riskmedvetenhet...
Hade mc-föraren kunnat agerat på ett annat sätt???
Genom en bättre placering, hålla avstånd till bilen framför mm så minskar risken radikalt för olyckor.
Hade bilen varit tvingad att tvärnita hade mc-föraren inte haft en chans.
Med ett större avstånd så ökar chansen att bilisten ser dig.. Dessutom syns du bättre av mötande bilar..

Något att ta med er ut i trafiken när säsongen börjar...
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Tror det var nån av snubbarna i gamla Swedish Stunt & Wheelie Team som råkade ut för nåt liknande för många år sedan. Dock wheelades det när det inträffade. Har klippet nånstans, ska se om jag hittar det.
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
jag råkade ut för nått me....
jag körde på vänstra filen och de låg en bil ca 5m franför mig men på högra filen...
och plöttsligt så bestämmer han sig för att göra en u sväng utan att kolla varken döda vinkeln eller spegeln och plöttsligt så står han där och jag körde rakt in i sidan på bilen....
snacka om att jag va förbannad då...
 

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Ort
i skogen
Hoj
CBR 1000RR
Det finns inte en chans att den röda bilen ska försöker köra om bilen framför honom. Det är bara en riktig idiot!

Samma sak var nära att hända mig i sommras.
Skillanden var bara att det inte fanns någon trafik alls förutom just bilen framför mig.
När jag ska köra om så svänger bilen ut på andra sidan och prejar mig.
Då var det riktigt nära att jag också gick ner i diket
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Fan... Det knasar när jag ska tanka upp på Tuben. Nån som vet nån annan sida man kan ladda upp en filmsnutt på. Enkelt.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Det finns inte en chans att den röda bilen ska försöker köra om bilen framför honom. Det är bara en riktig idiot!

Samma sak var nära att hända mig i sommras.
Skillanden var bara att det inte fanns någon trafik alls förutom just bilen framför mig.
När jag ska köra om så svänger bilen ut på andra sidan och prejar mig.
Då var det riktigt nära att jag också gick ner i diket

Har du sett filmen :confused:
Det är väl en elefant han har framför sig till höger :tummenupp
 

Bifogat

  • sh.jpg
    sh.jpg
    104 KB · Visningar: 320
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top