Manifestation Landskrona

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Med anledning av att Swedie precis stängt ursprungstråden, av skäl som när de klarnar kan komma att ha betydelse för vår manifestation, ligger vi lågt med beslut kring den här lilla resan också. Köra hoj tillsammans kan vi ju göra ändå! Vi får vänta och se av vilken anledning bara! :)

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Kurt skrev:
Med anledning av att Swedie precis stängt ursprungstråden, av skäl som när de klarnar kan komma att ha betydelse för vår manifestation, ligger vi lågt med beslut kring den här lilla resan också. Köra hoj tillsammans kan vi ju göra ändå! Vi får vänta och se av vilken anledning bara! :)

Aight, ligger i startgroparna i.a.f :tummenupp

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kurt skrev:
Javisstförfan, har vi ingen anledning att åka till L-A så kan vi ju dra ihop 300 pers som invaderar en korvaluda* någonstans :tummenupp

* Korvkiosk på ditt tungomål

Cassius

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Den kommer mkt snart!
Eftersom tråden som började med den stulna millen är stäng får jag väl lägga min åsikt här istället.

Åk ner så många ni kan, gör er demonstration precis som ni verkar ha planerat de nu! Men då ni är klara, dela upp er i mindre gäng typ 4-5st kanske och glid runt överallt och spana efter skitarna! ser dom 2 gäng som kommer från 2 olika håll så torde dom inte ta de alltför lätthänt. Inte om dom hört/sett hur många som vart där tidigare under dagen! Råkar ni vara 2-3 "smågäng" som stöter på skitarna kan ni ju omringa dom å prata med dom lite. Nån kan spela hetsig så att ett par andra får bromsa honom. Sen säger ni att de finns tillräckligt med bevis för att skicka dom i finkan i 4-5år och de bästa dom kan göra är att lämna tillbaka hojarna och hålla sig i skinnet i fortsättningen, annars kommer ni tillbaka och då kanske ni inte är lika vänligt sinnade...

Önskar att jag kunde joina, men de är för långt.. 120mil enkel väg för min del.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
RedBaron skrev:
Javisstförfan, har vi ingen anledning att åka till L-A så kan vi ju dra ihop 300 pers som invaderar en korvaluda* någonstans :tummenupp

* Korvkiosk på ditt tungomål

Född i Sthlm med norrländskt påbrå. Blev halvdansk för två månader sedan. Mitt tungomål är alltså långt ifrån korvluder och dylikt. :tummenupp

Startar du grillen så kommer jag och mitt 300 man starka posse förbi?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kurt skrev:
Startar du grillen så kommer jag och mitt 300 man starka posse förbi?
Det kan vi faktiskt ordna !!!
Flytta körningen till tis 28/6 så grillar jag korv på klubbens kvällsträff: http://www.aviatorernasmc.nu/ Alla som åker hoj är välkomna !

PS. En luda, flera ludor. I Lund är man så lata att det heter lua resp. luor.

Last edited:

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Kurt skrev:
Förslag: Vi åker till Landskrona i grupp, desto större desto bättre, med någon form av visuell symbolik på våra hojar. Kör förbi gärningsmannaadressen och sedan genom L.A. centrum. Inget våld. Bara en manifestation av vårt missnöje med laglösheten.

När åker vi?

Var samlas vi?

Hur många blir vi?

Har vi inte större problem än laglöshet i detta land vi mc förare?

Kami69

Guest
Jag e med, såklart! Ska bli intressant att få veta vad som hänt (enligt ursprungstråden). Håller med om att vi inte kan vänta för länge, utan bör smida medan järnet e varmt...
:tomten

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Om nu demonstrationen blir av och vi rullar ner med förtejpade/täckta regplåtar på våra hojar. Då reagerar kanske farbror blå på detta och bötfäller varenda kotte :brinnerup Har ni tänkt på det?

Efter att ha läst tråden om de hemska miniskyltarna låter inte det som en omöjlighet...

Vad som borde göras i Landskrona är att gå bersärk med en :kulspruta på de jävlarna.

Last edited:

lars nilsson

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
suzuki 750
svart derbie

Hej Svejs Den svarta derbien kör just nu i Kävlinge västra ringgatan med två på varav den ene är kort och andre lång bara ett tips

W.R

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Minimoto
nix den svarta derbin kom körandes i landskrona centrum för 20min sedan,
kom relativt fort!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
lars nilsson skrev:
Hej Svejs Den svarta derbien kör just nu i Kävlinge västra ringgatan med två på varav den ene är kort och andre lång bara ett tips

W.R skrev:
nix den svarta derbin kom körandes i landskrona centrum för 20min sedan,
kom relativt fort!

Ni har säker trätt båda två... skulle tro att det finns mer än 2 Derbi också :rolleyes:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Blev lite konfunderad och orolig över hans ordval ("makabert") när han stängde tråden. Hoppas vi får reda på varför den stängdes snart.

I vilket fall som helst så vore det nog bra med en liten manifestation mot stölderna. Fast jag tar tillbaka det där med övertejpade nr-plåtar. Var nog lite upprörd när jag skrev det ;)

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Om nu inte polisen löser detta, och om det finns ett engagemang från någon här på forumet som kan öppna upp en sida för alla att läsa allt som hänt överskådligt istället för att spendera 2 timmar att läsa igenom Aprilia-tråden så kanske vi kan få detta att hända. Jag bor själv i Linköping och är villig att spendera en dag att resa 40 mil enkelresa för en sådan demontration. Blir vi många kanske fler av oss norrifrån kan ordna någon form av samåkning ner. Och sedan göra ett stop för att tejpa skyltarna.

Folk som de ska inte kunna komma undan ostraffat. De ska hängas ut till allas beskådning och förnedring. Jag hoppas dock att polisen kan se till så de berörda får sina straff och att de en dag kan titta tillbaka på det som den värsta tiden i sina liv.

Till er som blivit av med era maskiner till dessa djur - :krama
Jag skulle nog inte kunna hantera en stöld just nu av min pärla, nytaget kort och min första maskinella kärlek. Jag hade nog snarare varit den som stått och kastat in tegelstenar genom deras fönster om nätterna. Och jag är endå en kille som aldrig skulle bruka våld. :galen

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Farbrorn skrev:
Blir vi många kanske fler av oss norrifrån kan ordna någon form av samåkning ner. Och sedan göra ett stop för att tejpa skyltarna.

Javisst, ett stort antal motorcyklister - både sporthojar och kanske som föreslagits flera gånger även någon eller några större outlawklubbar med långa framgafflar - sakta cruisandes genom Landskrona med övertejpade nummerplåtar. Det låter som en jättebra manifestation mot laglöshet och polisens bristande insatser, eller hur? :va

Visst är det öppet mål att bemöta ovanstående med något på temat "Jävla Bror Duktig, gör nåt själv istället för att gnälla på folk som Tar Ansvar", som redan gjorts vid något tillfälle i diskussionerna.
Men fundera istället några sekunder över vem eller vilka en manifestation skall rikta sig till och vilket syftet med den är, och anpassa sedan medlen efter målet. Om syftet är att uppmärksamma allmänhet och media på läget så är övertejpade regskyltar en genuint dålig idé som riskerar att slå tillbaks mot alla hojåkare. Om syftet är att påverka politiker och polis att agera mer aktivt så är övertejpade regskyltar inte heller särskilt lyckat. Om syftet är att visa muskler och handlingskraft för ungdomsbrottslingar så kan övertejpade regskyltar vara en bra idé.

Det finns mycket att vinna på att inte entusiastiskt rusa iväg och agera spontant och ogenomtänkt utan istället ägna några ögonblick åt att tänka igenom agerande och konsekvenser, mål och medel. :tummenupp

sv2fast

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
sv650s
Jag är på!!!
Har läst Mille-tråden sen början. Jag kan säga att många :fatta! :huvet har man kommit på, men en lugn demo/mani kommer nog ha störst genomslagskraft. Hoppas någon meddelat media/radio ( syftet så det kommer ut). Jag kan kontakta Landskronas lokal tv Landskrona vision. Jag och många andra hojåkare undrar :confused:
Datum...... Tider på respektive startplats....... uppsamlingsplats i L-A förslag kassernplatsen framför museumet......

Jag tror inte på förtejpad Reg...

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Har något datum föreslagits eller planerats?
Jag ser gärna att det blir med ett par dagars framförhållning så att vi som måste ta oss en bit kan planera in det hela.
Jag kommer och jag är helt övertygad om att vi blir ett gäng från Västerås/Mälardalen.
Radioprogrammet Front borde f.ö vara intresserad av sånt här!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln