Manifestation Landskrona

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag undrar också vad Swedie menade med "makabert"... :confused:

Jag hoppas vi får reda på det.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
En sak som borde uppmärksammas är väl det faktum att det inte längre tycks gå att äga en lite mer exklusiv motorcykel, ha hojen skriven på sig själv och sin egen adress och ha de lagstadgade nummerplåtarna på plats utan att råka ut för garageinbrott.

I just det här fallet finns det som bekant t o m anledning att misstänka att diverse ljusskygga individer kommer att vara så fega att de "hämnas" på hojåkare genom att ta regnummer och sabotera/stjäla deras fordon, bara för att de demonstrerar för den grundläggande rättigheten att äga egendom och för att den instans i samhället som har det formella ansvaret för att skydda den rätten skall ta det ansvaret.

En sak är säker: Förekommer övertäckta nummerplåtar måste syftet göras väldigt klart för media och samhället i övrigt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ChaosX skrev:
Jag undrar också vad Swedie menade med "makabert"... :confused:

Jag hoppas vi får reda på det.
Det är inte lika makabert längre. Förstås var det polisen som blivit inkopplad. Men det verkar ju inte ha gett något effekt alls... iaf inte hört någonting.

Speed955i

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 955i
Ja där ser man, min respekt till alla som hjälpte till att få fast ligisten! Mycket bättre att polisen får göra det som dom har betalt än att nåt medborgargarde tar lagen i egna händer och kanske förstör livet för sig själva!

Men vilka :tomten , som lägger ut bilder på sig själva!

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
De har ju bara fått fast en? Eller hade han rymt igen eller innan de tog honom? Lite oklart...

Dessutom måste samtliga dö innan jag kan glädja mig nämnvärt.

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
wonderwizard skrev:
Jag hänger gärna med på om det blir demonstrationståg genom Landskrona...

på villkor att jag får ÅKA på någon då jag inte har egen hoj :huvet

du kan åka med mig om du vill. Jag har dock inte uppkoppling så vi får pma mobnr.

mescaf

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
CBR600
Rätt tufft med demonstrationen... ni kanske skulle passa på att skrämma upp grabbarna lite också?

Samla ihop en 40-50pers med komplett mc-utrustning och bortskruvade plåtar, sen kör ni hem till killens lägenhet (förslagsvis på morgonen, så att han inte är borta) stanna utanför och börja varva hojjarna, sen parkerar ni hojarna och går på led rakt in i killens lägenhet/hus och går in och tar hans TV/xbox o.s.v.
Sen går ni bara iväg med sakerna och lämnar ett telefonnummer han kan ringa ifall han vill byta tillbaka sakerna.

(Och nej, jag tror inte att de här grabbarna är något att oroa sig för, då de har lunar och flashar med sakerna där - riktiga färskingar)

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Tjena!

Jag har svårt att se vilken effekt en demostration i Landskrona skulle ge. Staden är ganska fattigt befolkad(iaf med personer som befinner sig ute på gatan) och det skulle nog inte vara någon som brydde sig om ni körde genom staden, förutom pensionärerna som tycker det låter för mkt.

Naturligtvis är det upp till var och en, men det kanske finns andra sätt att bekämpa brottsligheten?

Mina fem öre... lycka till!

/F
ÄDIT: Den enda gången det finns någorlunda folk i stan är när det är en rutten karneval. Alla bönner tar sig in till stan då. Dock är det avspärrat i centrala delar av staden. Men om jag skulle köra(kommer inte att delta) så skulle jag nog gjort det någon gång den helgen. Karnevalen är 30 juni - 2 juli. Se även: http://www.landskrona.se/pages/cgi-bin/PUB_Latest_Version.exe?allFrameset=1&pageId=1623

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...