Manisk rapportering av olyckor.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Vad är det som driver er att ni hela tiden måste starta trådar och skriva inlägg om olyckstråden? GE FAN I ATT LÄSA DEN ISTÄLLET!

Gillar ni inte inlägg från nån medlem så lägg upp denne i ignorelistan och problemet är löst!

Sluta gnälla på andra och tänk lite på om det skulle kunna vara ni själva det är fel på...

Hur sjukt är det inte när man tänker på hur många medlemmar på detta forumet som har dött eller blivit allvarligt skadade när de utövat sitt intresse!
Hur sjukt är det inte när medlemmar skriver om att köra ifrån poliser, kalla andra för moraltanter och (MINST) en av dessa därefter har kört ihjäl sig!?
Samtidigt läser man inlägg från andra om att försäkringspremierna är extremt höga och de fattar inte vad det kan bero på...

Man skulle kunna misstänka att det finns en högre andel av puckon här än i övriga samhället.

Med din syn på hur ett forum borde fungera med bara vita moln och gröna ängar sas. så skulle det inte bli mycket till forum tror jag.

Citat "Sluta gnälla på andra och tänk lite på om det skulle kunna vara ni själva det är fel på..." Här sköt du nog dig själv i foten.

PuNGkt.

Jag håller med.


Jag får väl säga att jag också håller med i stort, med vad Falaffelbabianen skriver i sitt inlägg, men jag vet inte om jag gnällt på dom som skriver i olyckstråden, men jag har ifrågasatt på det sätt som det skrivs i olyckstråden, (klipp och klistra rapportering).

Ignorelistan kommer med all sannolikhet att bli längre.

Att kalla rapporteringen för manisk kan kanske också varit fel, ni som skriver aktivt i olyckstråden är kanske är ombedda av SH.com eller så ligger det helt enkelt i ert intresse att hålla övriga på forumet informerade, hur som helst så torde det inte framkomma i den här tråden vad som är er drivkraft att fortsätta er rapportering.

Om nu nån skulle ha tagit illa upp av er som skriver i olyckstråden så ber jag om urskäkt, det har inte varit min mening att göra någon upprörd.

Vad gäller den utbredda outlawwannebeeGRjagskiterialltattityden som ofta framkommer här på forumet så är det på intet sätt något jag ställer mig bakom, tvärtom, jag är själv en ganska försiktig general.

Nu tror jag att det är läge att sticka ut och köra lite hoj, eller nej fan, jag jobbar ju fan veckan ut.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ibland blir jag fanimej lite fundersam, och rädd, över hur dålig läsförtåelse många på det här forumet har. Hur klarade ni av att ta er igenom MC-teorin?

Trådskaparen klagar inte på olyckstråden. PunCkt.
Han öppnar upp till en diskussion om vad det är som driver olycks"journalisterna" att sitta dagarna i ända och klippa och klistra nyheter in i en tråd här.
Javisst, han kan fråga dom direkt men nu var det inte det han gjorde, han skapade en tråd om det och frågade allmänheten på SH vad dom (ni) tror.
Mig veterligen är det inte förbjudet att varken skapa en tråd eller ställa en fråga på ett forum, vare sig det handlar om en olyckstråd eller någonting annat, så länge den håller sig inom forumets regler.
Det vore ju ett jädrigt tråkigt forum om alla som undrade något googlade istället eller om folk som har en åsikt håller den för sig själv, eller hur?

Så, för att ge min teori angående vad tråden egentligen handlar om så tror jag att det har blivit en manisk vana för de personerna att göra just det de gör. Det är "deras" tråd och "deras" jobb att se till att den hålls uppdaterad.
Jag vet att det finns såna människor i världen som jagar efter ambulanser med bilen i hopp om att få se nån smaskig olycka (ja faktiskt!) och min åsikt är att jag hoppas att det kommer stå folk och stirra som gamar den dagen de själva sitter ute i periferin. Nu tror jag dock inte att de som frekvent uppdaterar olyckstråden är sådana utan de tycker nog troligen att "someone's gotta do the dirty job" av att hålla en tråd (som man får tycka vad man vill om) vid liv.

Det startas ju 11 såna här "antiolyckstrådentrådar" per år där en massa veliga resonemang vädras kring varför olyckstråden är "sjuk".

Alltihop är ju bara röstfiske fråm människor som anar sitt eget IronMikekörstilsrelaterade självbedrägeri när de ser olyckor.

Om inte så borde ju iaf en av alla dessa försmådda yngre trådstartare göra en protesttråd som helt enkelt är en poll. "Olycktråden bra eller dålig?" med två svarsalternativ, ja, eller nej. Men utgången av en sådan röstning kan nog tom de minst begåvade ana.

Att samhällets mest olyckutsatta trafikantgrupp, yngre på sporthojar, kommit så långt i självinsikt att man faktikst har en tråd som kort och koncist sammanställer mc-relaterade olyckor är ju ett sundhetstecken så länge man inte fått ned olyckstalen.

Anledningen kring att du säger dig bli fundersam och rädd är ju bara en spetsfundighet i mina ögon: Att denna TS inte klagar på olyckstråden men däremot säger sig vara intresserad av att diskutera den psykiska hälsan hos de som håller olycktråden vid liv är ju samma sak. Förstår man inte det så har man nog blivit lurad långt ut i skogen. Det är ju nybörjarretorik.



Jag får väl säga att jag också håller med i stort, med vad Falaffelbabianen skriver i sitt inlägg, men jag vet inte om jag gnällt på dom som skriver i olyckstråden, men jag har ifrågasatt på det sätt som det skrivs i olyckstråden, (klipp och klistra rapportering).

Ignorelistan kommer med all sannolikhet att bli längre.

Att kalla rapporteringen för manisk kan kanske också varit fel, ni som skriver aktivt i olyckstråden är kanske är ombedda av SH.com eller så ligger det helt enkelt i ert intresse att hålla övriga på forumet informerade, hur som helst så torde det inte framkomma i den här tråden vad som är er drivkraft att fortsätta er rapportering.

Om nu nån skulle ha tagit illa upp av er som skriver i olyckstråden så ber jag om urskäkt, det har inte varit min mening att göra någon upprörd.

Vad gäller den utbredda outlawwannebeeGRjagskiterialltattityden som ofta framkommer här på forumet så är det på intet sätt något jag ställer mig bakom, tvärtom, jag är själv en ganska försiktig general.

Nu tror jag att det är läge att sticka ut och köra lite hoj, eller nej fan, jag jobbar ju fan veckan ut.


Jag tycker det är bra att olycktråden håll kort, torr och koncis. Som du kanske minns från tidigare år så har det ju snabbt spårat ur när mindre återhållsamma spekulationer kring skuldfråga och händelseförlopp börjat vädras.

Jag tycker det är bra att morsan mfl gratis åt oss samlar alla mc-relaterade olyckor. Androm till varnagel och lärdom. Men också för att veta vad som har hänt i vår flock. Flera bekantas bortgång har jag blivit varse eller via olyckstråden kunnat få reda på mer om. Det känns som en del i processen att få redan på klockslag och fakta om hur det gick till. Jag har inga morbida drag för det.
 
Last edited:

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Det startas ju 11 såna här "antiolyckstrådentrådar" per år där en massa veliga resonemang vädras kring varför olyckstråden är "sjuk".

Alltihop är ju bara röstfiske fråm människor som anar sitt eget IronMikekörstilsrelaterade självbedrägeri när de ser olyckor.

Om inte så borde ju iaf en av alla dessa försmådda yngre trådstartare göra en protesttråd som helt enkelt är en poll. "Olycktråden bra eller dålig?" med två svarsalternativ, ja, eller nej. Men utgången av en sådan röstning kan nog tom de minst begåvade ana.

Att samhällets mest olyckutsatta trafikantgrupp, yngre på sporthojar, kommit så långt i självinsikt att man faktikst har en tråd som kort och koncist sammanställer mc-relaterade olyckor är ju ett sundhetstecken så länge man inte fått ned olyckstalen.

Anledningen kring att du säger dig bli fundersam och rädd är ju bara en spetsfundighet i mina ögon: Att denna TS inte klagar på olyckstråden men däremot säger sig vara intresserad av att diskutera den psykiska hälsan hos de som håller olycktråden vid liv är ju samma sak. Förstår man inte det så har man nog blivit lurad långt ut i skogen. Det är ju nybörjarretorik.

Jag tror du missförstår mig Jörgen, och jag kanske inte borde använt ordet maniskt.

Min avsikt med tråden har inte alls varit att på något sätt ifågasätta folks psykiska hälsa, vad jag varit ute efter är vad som varje dag får dessa aktvia skribenter i olyckstråden att hålla sin drivkraft eller motivation igång att fortsätta att skriva sina rapporter. Och jag börjar nog ha en ganska god bild av det nu.

Precis som du tycker jag att tråden fyller sin funktion och att tanken med tråden är god(första inlägget).
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tror du missförstår mig Jörgen, och jag kanske inte borde använt ordet maniskt.

Min avsikt med tråden har inte alls varit att på något sätt ifågasätta folks psykiska hälsa, vad jag varit ute efter är vad som varje dag får dessa aktvia skribenter i olyckstråden att hålla sin drivkraft eller motivation igång att fortsätta att skriva sina rapporter.

Jag tror nog ändå att de berörda sannolikt sorterar ditt sidospår under avdelningen kritik :D

/J
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Det startas ju 11 såna här "antiolyckstrådentrådar" per år där en massa veliga resonemang vädras kring varför olyckstråden är "sjuk".

Alltihop är ju bara röstfiske fråm människor som anar sitt eget IronMikekörstilsrelaterade självbedrägeri när de ser olyckor.

Om inte så borde ju iaf en av alla dessa försmådda yngre trådstartare göra en protesttråd som helt enkelt är en poll. "Olycktråden bra eller dålig?" med två svarsalternativ, ja, eller nej. Men utgången av en sådan röstning kan nog tom de minst begåvade ana.

Att samhällets mest olyckutsatta trafikantgrupp, yngre på sporthojar, kommit så långt i självinsikt att man faktikst har en tråd som kort och koncist sammanställer mc-relaterade olyckor är ju ett sundhetstecken så länge man inte fått ned olyckstalen.

Anledningen kring att du säger dig bli fundersam och rädd är ju bara en spetsfundighet i mina ögon: Att denna TS inte klagar på olyckstråden men däremot säger sig vara intresserad av att diskutera den psykiska hälsan hos de som håller olycktråden vid liv är ju samma sak. Förstår man inte det så har man nog blivit lurad långt ut i skogen. Det är ju nybörjarretorik.

Jag tycker det är bra att olycktråden håll kort, torr och koncis. Som du kanske minns från tidigare år så har det ju snabbt spårat ur när mindre återhållsamma spekulationer kring skuldfråga och händelseförlopp börjat vädras.

Jag tycker det är bra att morsan mfl gratis åt oss samlar alla mc-relaterade olyckor. Androm till varnagel och lärdom. Men också för att veta vad som har hänt i vår flock. Flera bekantas bortgång har jag blivit varse eller via olyckstråden kunnat få reda på mer om. Det känns som en del i processen att få redan på klockslag och fakta om hur det gick till. Jag har inga morbida drag för det.

:klappar :klappar :klappar
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det startas ju 11 såna här "antiolyckstrådentrådar" per år där en massa veliga resonemang vädras kring varför olyckstråden är "sjuk".

Alltihop är ju bara röstfiske fråm människor som anar sitt eget IronMikekörstilsrelaterade självbedrägeri när de ser olyckor.

Om inte så borde ju iaf en av alla dessa försmådda yngre trådstartare göra en protesttråd som helt enkelt är en poll. "Olycktråden bra eller dålig?" med två svarsalternativ, ja, eller nej. Men utgången av en sådan röstning kan nog tom de minst begåvade ana.

Att samhällets mest olyckutsatta trafikantgrupp, yngre på sporthojar, kommit så långt i självinsikt att man faktikst har en tråd som kort och koncist sammanställer mc-relaterade olyckor är ju ett sundhetstecken så länge man inte fått ned olyckstalen.

Anledningen kring att du säger dig bli fundersam och rädd är ju bara en spetsfundighet i mina ögon: Att denna TS inte klagar på olyckstråden men däremot säger sig vara intresserad av att diskutera den psykiska hälsan hos de som håller olycktråden vid liv är ju samma sak. Förstår man inte det så har man nog blivit lurad långt ut i skogen. Det är ju nybörjarretorik.

Jag hade förstått klurig retorik och röstfiske i något annat fall, men om man läser Lilltrolls poster ordentligt så har han inte skrivit varken bu eller bä om trådens vara eller inte vara. Han undrade ju vad som driver människorna bakom tråden att spendera så mycket tid som det faktiskt måste vara att hålla tråden uppdaterad. Dessutom är ju några av dem inte så aktiva någon annanstans på forumet, vilket får en att tro att det enda de gör här i MC sammanhang är att rapportera olyckor.
Nu vet jag ju av egen erfarenhet att många "bidrar" till andra trådar genom att läsa dem men inte skriva så mycket i dem (jag är en av dom, förutom i OT då :) ) så min/vår bild kanske blir skev.

Det är som sagt inte kritik varken mot tråden eller de som frekvent skriver i den, utan mer fascination :)
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Ja Dreggel, din bild är skev :) Nicke Lilltroll, du har PM Jörgen och Blåskägg, *kram*
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Jag har nu fått ett svar via PM på vad som driver en av de tongivande medlemmarna här på SH, som ni förstår så är svaret från Morsan.

Jag har dock blivit ombedd att inte vidarebefodra det svar jag fått så övriga får gissa och spekulera vidare. Jag vet numera vad som driver en av eldsjälarna i olyckstråden.

I och med det så är mina frågor besvarade och jag känner aatt jag inte har nåt mer att tillföra, moderator är välkommen att stänga tråden då jag inte tror att något mer matnyttig kan komma ut av den.

PuNGckT.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Om det ändå mest bara är frågan om "automatisk" rapportering av olyckor, varför inte bara göra en lite importsnurra från de forum som faktiskt rapporterar olyckorna? Så slipper man dubbel/trippel-"rapporter"?
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Med din syn på hur ett forum borde fungera med bara vita moln och gröna ängar sas. så skulle det inte bli mycket till forum tror jag.

Citat "Sluta gnälla på andra och tänk lite på om det skulle kunna vara ni själva det är fel på..." Här sköt du nog dig själv i foten.

PuNGkt.

Känns snarare som att du, just i detta ögonblick, bevisade tesen :D

Trådskaparen ville bara svärta ned de som bidrar med inlägg i olyckstråden genom att insinuera att det måste vara något fel på oss och då speciellt de som är flitiga.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag skulle tycka det vore mer intresant att veta vad som rör sig i huvudet på alla proffstyckare och världsmästare som bara hänger i OT forumet, och pratar allt från sex, bajs och kamphundar dagarna i ända, och maniskt måste vinna varje debatt.

Varför hänger man på ett mc forum om man inte är aktiv i mc diskusitioner. Olyckstråden berör ju oss alla betydligt mer
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Om det ändå mest bara är frågan om "automatisk" rapportering av olyckor, varför inte bara göra en lite importsnurra från de forum som faktiskt rapporterar olyckorna? Så slipper man dubbel/trippel-"rapporter"?

Jag är keff på datorer. Men det krävs nog en intelligent och självlärande sökmotor för att särskilja ut de olyckor som vi klassar som mc-olyckor ur alla rapporteringar på tex tidningarnas, Polisens eller Wigsnews hemsidor. Och inte rapportera dubletter av samma olycka men med olika författare, samt välja den version som verkar mest korrekt skriven ur hojåkarperspektiv.

Dessutom ska denna SH-sökmotorn klara av det som bla morsan gör ibland: att koppla ihop ett gammalt inlägg med tex en nyreleasad rättelse från tex en tidning, eller ett domstolsutslag eller resultat från en teknisk undersökning som har koppling till en olycka som skedde för flera veckor sedan. För sådant fodras ju intelligenta program i stil med de polisen använder. Och ändå blir det ofta fel i dessa som måste gallras bort.

Dessutom är det väl bra att tråden finns och är öppen även för de fall där ngn av oss som far på vägarna varit vittne till en olycka.
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Trådskaparen ville bara svärta ned de som bidrar med inlägg i olyckstråden genom att insinuera att det måste vara något fel på oss och då speciellt de som är flitiga.

Läs om, läs rätt, min avsikt har inte varit att peka på någons fel eller brister utan att försöka att förstå de personer som aktivt skriver i olyckstråden vari er/deras drivkraft ligger.

Att påstå att jag med avsikt försökt svärta ned någon eller några som skriver i olyckstråden eller att det skulle vara något fel på dessa personer är rent nonsens.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Att plocka rader med text från säg tre-fyra olika forum/sidor och skriva ut dem i ett inlägg här får man plats med på 2-3 rader kod. Då är det mest för formateringen av koden, kan skrivas på en rad också.
Ännu enklare när det mesta ändå klipps och klistras rakt av från wighsnews.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Att plocka rader med text från säg tre-fyra olika forum/sidor och skriva ut dem i ett inlägg här får man plats med på 2-3 rader kod. Då är det mest för formateringen av koden, kan skrivas på en rad också.
Ännu enklare när det mesta ändå klipps och klistras rakt av från wighsnews.

Läste du mitt inlägg?

"att särskilja ut de olyckor som vi klassar som mc-olyckor ur alla rapporteringar på tex tidningarnas, Polisens eller Wigsnews hemsidor. Och inte rapportera dubletter av samma olycka men med olika författare, samt välja den version som verkar mest korrekt skriven ur hojåkarperspektiv.

Dessutom ska denna SH-sökmotorn klara av det som bla morsan gör ibland: att koppla ihop ett gammalt inlägg med tex en nyreleasad rättelse från tex en tidning, eller ett domstolsutslag eller resultat från en teknisk undersökning som har koppling till en olycka som skedde för flera veckor sedan. För sådant fodras ju intelligenta program i stil med de polisen använder. Och ändå blir det ofta fel i dessa som måste gallras bort.

Dessutom är det väl bra att tråden finns och är öppen även för de fall där ngn av oss som far på vägarna varit vittne till en olycka."
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Han undrade ju vad som driver människorna bakom tråden att spendera så mycket tid som det faktiskt måste vara att hålla tråden uppdaterad. Dessutom är ju några av dem inte så aktiva någon annanstans på forumet, vilket får en att tro att det enda de gör här i MC sammanhang är att rapportera olyckor.


Fast om det är en 21-årig tjej som drömmer om en R1:a, och har tuttbilder i sin profil så ifrågasätts aldrig legitimiteten att skriva OT på sh.com.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Läste du mitt inlägg?

"att särskilja ut de olyckor som vi klassar som mc-olyckor ur alla rapporteringar på tex tidningarnas, Polisens eller Wigsnews hemsidor. Och inte rapportera dubletter av samma olycka men med olika författare, samt välja den version som verkar mest korrekt skriven ur hojåkarperspektiv.

Dessutom ska denna SH-sökmotorn klara av det som bla morsan gör ibland: att koppla ihop ett gammalt inlägg med tex en nyreleasad rättelse från tex en tidning, eller ett domstolsutslag eller resultat från en teknisk undersökning som har koppling till en olycka som skedde för flera veckor sedan. För sådant fodras ju intelligenta program i stil med de polisen använder. Och ändå blir det ofta fel i dessa som måste gallras bort.

Dessutom är det väl bra att tråden finns och är öppen även för de fall där ngn av oss som far på vägarna varit vittne till en olycka."

Det som man kan göra med regexp är väldigt mycket. D.v.s plocka text som handlar om mc-olyckor. Man söker alltså strängar av text, vilket är skitenkelt.
Med tidsstämplar och olycksplats kan man även mappa om det är samma olycka som rapporteras på fler ställen.
Däremot kan det bli svårare att se det är uppdateringar om samma olycka och trycka in i ett gammalt inlägg här.
Men som sagt, idag klipps ju texten mer eller mindre bara rakt av och skrivs in i nya inlägg.
Sällan jag läst något om händelseförlopp från andra tidskrifter, däremot tycker jag det kan vara intressant att läsa andras erfarenheter från en olycka, om vad som hänt. Däremot rätt ointresserad av "Mc i diket 14.42 i gamlahålan, föraren förd till sjukhus" för det säger inte ett skit egentligen. Du kan man bara sätta ett streck i kanten för ytterligare en olycka och bara hålla räkningen.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag har nu fått ett svar via PM på vad som driver en av de tongivande medlemmarna här på SH, som ni förstår så är svaret från Morsan.

Jag har dock blivit ombedd att inte vidarebefodra det svar jag fått så övriga får gissa och spekulera vidare. Jag vet numera vad som driver en av eldsjälarna i olyckstråden.

I och med det så är mina frågor besvarade och jag känner aatt jag inte har nåt mer att tillföra, moderator är välkommen att stänga tråden då jag inte tror att något mer matnyttig kan komma ut av den.

PuNGckT.
Så bra då.
Slutet gott allting gott!
Med facit i hand skulle man kanske kunna tillägga att pm:et borde ha kommit från dig som en fråga till morsan, så hade du sluppit starta en onödig tråd?
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top