KGK
1200
Fast om det är en 21-årig tjej som drömmer om en R1:a, och har tuttbilder i sin profil så ifrågasätts aldrig legitimiteten att skriva OT på sh.com.
:testosteron
Fast om det är en 21-årig tjej som drömmer om en R1:a, och har tuttbilder i sin profil så ifrågasätts aldrig legitimiteten att skriva OT på sh.com.
Så bra då.
Slutet gott allting gott!
Med facit i hand skulle man kanske kunna tillägga att pm:et borde ha kommit från dig som en fråga till morsan, så hade du sluppit starta en onödig tråd?
Det har du ju rätt i.Med facit i hand så hade kanske ett PM varit bra, men då hade ju å andra sidan alla på SH missat dina och många andras insiktsfulla inlägg i den här tråden.
Jag är så glad att olyckstråden finns. Utan den vore jag inte medveten om riskerna och att det faktiskt sker olyckor, jag vore som stålmannen (odödlig) i min röda sparkdräkt!
Jag tror inte det räcker med att hobbykrascha på gatan varje sommar. Du måste dra i backen ordentligt om du vill synas i olycktråden. Åka hekopter och grejs!
Jag är så glad att olyckstråden finns. Utan den vore jag inte medveten om riskerna och att det faktiskt sker olyckor, jag vore som stålmannen (odödlig) i min röda sparkdräkt!
Men ok då: Jo, olyckstråden ÄR bra. (Liksom minneslunden). Pungt.
Så ödmjukt uttryckt. Är det en åsikt eller har du bestämt att den är bra?!
Det är i högsta grad en åsikt.
Och ett faktum.
Så det är både och!
De som mår illa av att se/läsa denna tråd är möjligen på något litet vis, någon gång tacksamma för att de läste denna tråd, tänkte till och kkörde lugnare, dvs undvek en dödsolycka.
Endast arroganta eller odödliga ska låta bli att ta åt sig av denna viktiga tråd.
Hört uttrycket:
"Enom till straff, androm till varnagel"
Det uttrycket säger en hel del om vad denna tråd handlar om.
Men jag förstår att det inte var varken trådens innehåll eller huruvida du gillar den eller inte som du hakade på? Har jag rätt?
Du tålde inte att någon sa: Detta ÄR bra.
Men denna tråd och olyckstråden är bra.
Oavsett VEM som säger det så softa lite.
Just det faktum att kanske EN enda person överlever tack vare dessa trådar är mer än motivation för deras existens för mig.
Vad krävs för att motivera dig?
Just det faktum att kanske EN enda person överlever tack vare dessa trådar är mer än motivation för deras existens för mig.
edit: jag gjorde det själv det var mina åsikter alltså.
Du kan ju börja med att vara ett "föredöme" och göra en film där du berättar att du nu har mognat och du ångrar allt dumt du gjort och spelat in tidigare...Jag borde egentligen inte lägga mig i, lade mig i olyckstråden ett par gånger och fick mkt skit för det, mkt feedback också -från folk som höll med, men som själva inte ville yttra sig pupblikt och bli måltavla för pajkastning. Jag ignorerar tråden numera.
MEN..
Kan inte alla olycksjagare göra något kreativt istället? Personligen känner jag ingen som minns olyckstråden ute på vägarna. Gadda ihop er och ta initiativet till något kreativt istället för att upprepa vad som redan skett, om och om igen.
Ta initiativet till en givande debatt. Eller varför inte en "vit vecka" över hela Mc Sverige, där vi alla gemensamt bestämmer oss för att köra exemplariskt och inte bli inblandade i olyckor.
Olycksjägarna lägger ner många timmar (många gånger dagligen ser det ut som). Den tiden skulle kunna användas till något kreativt istället. Tycker det är bortkastad tid, och det finns mkt annat vettigt att lägga krutet på. Ta upp kontakt med vägverket/smc/polisen mm för att skapa något nytt, en olycksgrupp eller vad vet jag.
Finns massor att göra om man vill...
Du kan ju börja med att vara ett "föredöme" och göra en film där du berättar att du nu har mognat och du ångrar allt dumt du gjort och spelat in tidigare...
Feedback: Jag har inte pm:at dig med att jag inte håller med dig men nu vet du det.
Jag håller inte med dig.Jag är inte föredöme någonstans, inte heller fürsten....
MEN det handlar inte om det....vi kan hålla på i 40 år till och anses vara svin på vägarna, det har inte med saken att göra.
Det har att göra med inställning, tajming & tallang för att framföra dessa raketer. No offence, men det är inte godtagbart att alla är av samma virke på ngt vis... Nu drar jag iväg med "spådomarna" men det är faktiskt så, alla har inte samma tallang och genetik. Alla kan inte lära sig.... Alla är bra på olika saker. Du kanske är bättre än mig på schack eller golf, det _unnar_ jag dig.
Men alla kan inte bli bra på "sporthoj" på endast inlärning, oavsett kort eller lång tid.. Det handlar om så mycket mer.
Fürsten är kanske det enda levande beviset för min teori...vi delar inte alla åsikter. Men i min mening är han ett levande bevis på att man faktiskt kan tänja gränser utan självklara risker.
Risker är högst individuellt. Brassar jag medelfart på bulten 160 (när jag kan vägen och vet exakt vad jag gör..) så betyder det inte större risktagande än nybörjaren som håller 110 medelfart utan erfarenhet, och utan att kunna vägen helt och hållet.
Det är bara några tankar från mig..
Alla är ansvariga över sig själva, tyvärr inser inte majoriteten sina begränsningar. De som får creds i mina ögon, är de som kan sätta farten efter sin förmåga...sen kan farten variera, OTROLIGT mkt.
Det är en fet myt att någon som gör film och bjuder på sig själv, skulle ge upphov till att någon på gatan tänker "nu ska jag vara som han"...
--
Poängen med det hela är att man kan göra så mkt mer än idag... Intresset finns, folket finns, vi har ett grymt bra forum. Fritt fram för kreativa ideer!
Shoot..
Kan inte alla olycksjagare göra något kreativt istället?
<...>
Olycksjägarna lägger ner många timmar (många gånger dagligen ser det ut som). Den tiden skulle kunna användas till något kreativt istället. Tycker det är bortkastad tid, och det finns mkt annat vettigt att lägga krutet på.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |