Danne S
Sporthojsnörd
Det är ingen flax.. Det är grym körkunskap och framförhållning. Sen blir det ju som så - att håller man dubbla hastighten++ så rör sig allt annat i slow motion. Det ser "värst" ut på film, men det är ganska odramatiskt...
Testa att åka essingeleden i 70....vs 140, åker du 150+ så känns det säkrare. Du hinner förbi bilarna innan de börjat svänga. Åker jag leden i lagligt tempo så känner jag mig rädd, och utsätter mig för att prejjas mm.
Folk som har en sån här inställning som du tydligen har, hör inte hemma på vägarna och bör fråntas körkortet. Bara för att du själv anser dig själv som en duktig pilot så är du fortfarande inte odödlig..
Det är väl folk som har en sån här inställning när det gäller trafiksäkerhet som gnäller mest på olyckstråden, det är väl jäkligt jobbigt för självförtroendet att läsa om olyckor när man själv har en självbild om att vara odödlig..
Olyckor kan drabba vem som helst, det spelar ingen roll om man heter andersson eller rossi i efternamn. Även om man inte själv gör fel så kan det vara yttre påverkan som grus eller andra trafikanter som gör fel.