Manisk rapportering av olyckor.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Har postat en del i olyckstråden dom sista veckorna. Eftersom jag tycker det börjar bli för många som råkar illa ut.

Vad är folk rädda för? sanningen med att köra båge eller...
Det skrivs att om man postar i olyckstråden så gottar man sig i andras olycka, för min del är det tvärt om och för dom andra säkerligen också.

Jag sitter inte och letar olyckor men om ni som slår ner på tråden verkligen inte ser alla olyckor som rapporteras i ALLA mediala forum så behövs tråden verkligen för isåfall kör ni med väldigt för stora skygglappar.

Stulna hojar trådarna är det ingen som gnällt över men det är ju nått som man kan sätta kronor och ören på?
Är du på riktigt:va :va

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jaså det säger du ^^

Vilket jävla påhopp..
Alla har ett bagage.. och så fort Patric skriver något om hur vi bör köra på ett vettigare sätt för att minska olyckorna så är det någon som hackar på han för vad han gjort tidigare.

Vad jag än tycker om filmer mm som Patric säljer.. så har han en stor poäng med det han säger..

Kör ner er stolthet och fundera på vad han försöker säga istället...
Fundera på ditt framförande av mc.. och vilka risker du skapar....

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Fungerar inte sådana här trådar som varningstexterna på cigarettpaketen??

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
För att kort samanfatta åsikterna i den här tråden.

Om jag kör ner huvudet i sanden så försvinner det farliga!!!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Det är väl hyggligt att de uppaterar olyckstråden så ifall man vill ha info om någon olycka så hittar man troligtvis den där, det kanske surfar på de sidorna ändå och är hyggliga att lägga in dom i tråden, vad är problemet -tråden heter ju just olyckstråden, jag lägger in det jag ser när jag surfar på andra sidor, ibland så dyker de upp på blocket och ibland på andra sidor,

"Men nån får ta och förklara för mig hur ett fåtal personers, i min mening närmast maniska iver, över att rapportera och scanna diverse nyhetsportaler, tidningar mm. för att hitta olyckor att rapportera i olycktråden."

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
För att kort samanfatta åsikterna i den här tråden.

Om jag kör ner huvudet i sanden så försvinner det farliga!!!

Nja,skulle snarare säga "om jag tänker riktigt ordentligt på vad farligt det är så drabbar det inte mig" då väldigt få är så dumma att dom inte ens tänker på det utan istället tror att bara man vet om faran så är det ingen större risk.'

Henrik

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Vad menar du?

Alla reagerar en sekund och tänder en cigg?

Henrik

Okej! Då tar vi det lugnt och fint:

Att rökning inte är hälsosamt, det vet alla - eller hur? Men det skadar inte att vi blir påminda lite då och då (i detta fallet varje gång vi håller i ett paket), eftersom vi konsekvent väljer att trycka på "ignoreraknappen". Om det tjatas tillräckligt mycket, kanske vi mot all förmodan tar det till oss och försöker dra ner på rökningen eller rent av slutar - eller hur??

Att det är förenat med risker att köra motorcykel, det vet alla - eller hur? Men det skadar inte att vi blir påminda lite då och då (i detta fallet när vi läser om alla rapporterade olyckor), eftersom somliga konsekvent väljer att köra för fort, överskatta sin körskicklighet, köra påverkade osv. Om dessa olycksrapporteringar används som en typ av "erfarenhetsbank" KANSKE vi kan skapa mer riskmedvetna förare och på så sätt få ner olycksstatistiken - eller hur?

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Hade det kommit upp olycksbilder och text när man loggar in på forumet så är det ju en sak men vill man inte läsa tråden så klicka inte då...

Googlar ni efter olycksbilder och gnäller på att det läggs ut för mkt otäcka bilder på nätet oxå :va

Nu får man istället se olyckstråden OCH den här tråden som handlar om den tråden. Personligen förstår jag inte vad som blev bättre med det...

Snart kommer det väl en tråd om varför folk startar trådar å gnäller på olycksrapporteringstrådar oxå...

Last edited:

JanneH

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
BMW K1200 LT

Jag kan själv bli illa berörd/deppig av olyckstråden och jag är frågande till den men den visar att vi inte är odödliga. Jag vill också här framföra att jag tycker Furstenhoffs åsikter är mycket bra. Tycker också att det är skit av er som "tappar" monterar bort)regskylten när ni ska ut och åka på slingerbulten.

Ni tar av min trafiksäkerhet, jag vill kunna köra mc utan att möta vissa hojar på fel sidor i kurvor som ett exempel. Glöm inte att jag tycker Furstenhoff har bra åsikter och inte utsätter andra för fara.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Den pubertala lunarstrorms mentaliteten flödar...

Mitt första inlägg har visst rört om i grytan, skapat irritation och på sedvanligt SH manér så spårar det ut ganska omgående med gnabb käbbel och en massa skitinlägg som inte har ett dugg med trådens ursprung att göra.

Konstatera kan man att, tror jag iaf, ingen av dom som kontinuerligt bombar olyckstråden med information har kommenterat något i den här tråden, men där kan jag ha fel.

Fått några svar på mina frågor och funderingar om olycksrapportörernas drivkraft och beteende? Nja knappast nån trodde/spekulerade i om dom blivit ombedda:va , nån ansåg mig vara hobbypsykolog för att jag hade fundering om folks beteende:hihi

Vad som än en gång tydligt visat sig är dock att den pubertala lunarstorms mentaliteten flödar som vanligt på SH:huvet

Dark_Messenger

Guest
Mitt första inlägg har visst rört om i grytan, skapat irritation och på sedvanligt SH manér så spårar det ut ganska omgående med gnabb käbbel och en massa skitinlägg som inte har ett dugg med trådens ursprung att göra.

Konstatera kan man att, tror jag iaf, ingen av dom som kontinuerligt bombar olyckstråden med information har kommenterat något i den här tråden, men där kan jag ha fel.

Fått några svar på mina frågor och funderingar om olycksrapportörernas drivkraft och beteende? Nja knappast nån trodde/spekulerade i om dom blivit ombedda:va , nån ansåg mig vara hobbypsykolog för att jag hade fundering om folks beteende:hihi

Vad som än en gång tydligt visat sig är dock att den pubertala lunarstorms mentaliteten flödar som vanligt på SH:huvet

Hade du väntat dig något annat?

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Wow...........och det regnar idag oxå, kan bli en bra följetong detta. :yoparty

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R

Varför frågar du inte de berörda, tex via PM? De är väl de enda som kan ge dig svaren.
Det verkar ju vara ett antal individer du har problem med, inte tråden i sig.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Sååååååååååå "ft", bara för att jag inte slutar att köra för fort så kan jag inte komma med input i ämnet som är av vikt för andra som kör mc!!?? :va

Om så är fallet så :arsele då jag aldrig upplevt något mer patetiskt och skrattretande eftersom att jag tilltrotts måste göra någonting rätt när jag kör som jag gör då jag gjort just detta i över 24 år på gatan utan allvarliga incidenter - men allt kanske beror på ren tur snarare än en mix av rutin & kunskap!! :rofl

Fast rent krasst har du faktiskt haft jävligt mycket tur, tillsammans med skicklighet och rutin.
När man sitter i sidan på en bil, är det mest tur att man klarar sig, iaf om man träffar den i +30km/h. Eller att det bara är gräs i diket man trillar i och inte en stubbe/sten/träd/stolpe man träffar.
Visst har du en brutal rutin och hanterar en hoj överjävligt bra, men i vissa situationer i vissa farter spelar det ju ingen som helst roll, då man inte kontrollerar övrig trafik. Sen kan rutin och skicklighet göra att man inte sätter sig i vissa farliga situationer för att man ser dem i tid.
Men att du inte sätter/satte dig i de riskerna har du fanken inte bevisat för mig iaf :rolleyes: ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...