Det där låter ju jättebra men det jag efterlyser är en kontinuerlig kontakt mellan förare, förbund, arrangörer och klubbar.Absolut inte, det är nästan den viktigaste kritiken! Ryckt ur sitt sammanhang kan man tänka att min lilla kommentar där låter riktigt tyken och bitter men det jag åsyftade var diskussionerna just här.
Diskussionerna här slutar alltid med pajkastning mot en ihopbuntning av klubbar, arrangörer och SVEMO utan att man ens påpekar vad som är problemet - utom att man inte "kan få kontakt" eller "framföra kritik". Vi som faktiskt har varit med i en klubb och arrangerat tycker inte det är svårare att ta kontakt med oss än med vemsomhelst annars och därför vill man gärna veta hur man ska bli bättre på det. Några sådana konkreta förslag har inte kommit upp sedan förslaget om ett förbundsforum (som inte har med klubbar/arrangörer alls att göra); ett förslag som (jag fortfarande tycker är riktigt bra) föll på ett antal punkter som ingen orkade ta tag i och förbättra. Och fortfarande gällande arrangemang (inte bara inom RR givetvis) är det bäst att ta det med arrangören - dessa hittar man på plats och oftast finns det nån man kan snacka lite med och ge sin bild. Har man inte tid just då kan man ju alltid ta ett telefonnummer eller en mailadress och fortsätta kontakten där. Aw hell, de som är medlemmar här kan man t.o.m. PM:a!
Jag tjatar om 70-talet och lite så är det fortfarande för de flesta av dem nämnda ovan. I det här fallet kunde ju ARC har haft kontakt med förarna långt innan de spikade hur helgen skulle se ut och fått in synpunkter och därmed en möjlighet att göra ändringar eller förklara varför det ena eller det andra inte går att göra. Det är ju inte direkt svårt att starta en tråd i det här forumet, presentera sitt arrangemang och be om synpunkter.
(Svaret brukar bli att SH inte är något officiellt forum för något men om förarna finns här kanske det är ett bra ställe att börja på...)
Men återigen, den viljan verkar inte finnas och det resulterar gång på gång i den här typen av trådar.