imaster
Bah
Efter varje sån här diskussion, det har blivit några genom åren, blir jag bara mer och mer övertygad om att arrangörer/Svemo/klubbarna egentligen tycker det är ganska jobbigt att några andra än de som träffas i "klubbhuset" ska tycka och tänka.
Fan vad jag saknar Eskilsson just nu
Det är lätt att sitta bakom sin dator och tycka det. Men blanda inte ihop SVEMO och arrangörerna, det är två helt olika instanser och har väldigt lite att göra med varandras verksamhet. Även jag minns det otal gånger vi diskuterat det här och jag har inte alls uppfattningen om att klubbarna tycker det är jobbigt med andra åsikter än de som yttras i "klubbhuset". Däremot kvarstår faktumet att väldigt lite konkreta förslag på förändingar uppkommer.
Men min fråga kvarstår: hur tycker du att det ska fungera och kan du visa exempel på sporter/organisationer som funkar så?
Några konkreta exempel på förare som jag har lyssnat på (ur ett organisatoriskt perspektiv) under den tid jag var med och arrangerade: Otto Johansson, Niklas Cajback, Patrik Nord, Mange Berg och (hör och häpna) Perra Sandström. Nu har en f.d. medlem ur en arrangörsgrupp gett ett urval av vilka förare man lyssnat på och åsikter man sedan framfört. För att inte tala om alla de där "du, skulle inte du kunna fixa ... till nästa gång?" "Jo, det kan vi absolut kolla på" som dyker upp under alla tävlingar och en del träningar. Allt kan man inte förverkliga men man ska vara bra dåligt insatt om man påstår att man inte lyssnar på förarna.