Nr:18
Snabbare än Don Queer
Men vad är det egentligen du förväntar dig? Jag påpekade att upplägget av arrangemanget och tidspunkten är långt ifrån optimalt för att passa så många som möjligt (vilket visar sig tydligt i det låga antalet anmälda) och vips så vill du att jag ska presentera ett helt nytt arrangemang med bra tidsschema.
Den första frågan jag hade ställt mig som arrangör är om ERF tillför ett plus ekonomiskt eller inte eftersom det är klassen som gör arrangemanget annorlunda mot andra arrangörers tävlingshelger för SM/SO. Svaret finns garanterat i förra årets "bokslut" och trenden under året för ERF. Jag har inte en susning men en sån enkel sak skulle kunna förklara mycket och få folk att förstå att ERF är något bra för den här helgen.
Sen skulle man kunna fundera på om det inte vore bättre att låta ERF köra på torsdagen med en inledande träning på 1-2 timmar och skippa ERF-sprint. Bara för att du anser att race är bästa träningen innebär det inte att alla andra tycker det. Flera som kommer har garanterat inte kört en meter på banan i år och kanske inte har någon lust att börja med ett kval.
Ett av problemen som uppstår varje år inför någon tävling är att man försöker rätta till "fel" veckorna före, inte månader i för väg.
Och nej, jag tänker inte knacka ihop något formulär åt arrangörerna för jag är helt övertygad om att den typen av lösningar redan finns på nätet och är helt gratis. Annars finns ju tex Facebook, SH mm mm. Jag har sagt det förr: Det är 2011 nu! Ta till er moderna tekniker för kommunikation och sluta leva på 70-talet.
Varför tex inte bjuda in till en chat etc under vintern/våren för att få in tankar och åsikter från förarna om vad de gillar och ogillar med arrangemangen, vad som kan göras bättre, vad förarna vill ha mer av etc etc?
ERF är en ekonomisk förutsättning för att få balans i budgeten. Att lägga det på torsdagen ger ännu färre ERF-team, som i sin tur medför att totalekonomin för hela helgen blir sämre.