Mantorp SM 1-2/10

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Att slå ihop klasserna låter kanon, R1000 med SBK och R600 med SST600. Mer körning och större startfält! Träning,kval och race samma dag, blir ju mer valuta för startavgiften. Och det är ju köra mycket jag vill göra inte gnälla bakom tangentbordet. Vi ses på Mantorp.

Chrille

Sen blir det ju rätt lätt o se om folk ska klassa upp sig eller inte också.

Jag gillar iden!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du misstolkar lite. ERF-tävlingen gör inte att fler kör SM, men den betalar sina kostnader och ger en liten vinst till arrangören. Detta gör att HELA helgen ger ett bättre resultat än om man slopar ERF och kör endast SM.
Vad jag tror att Igelhammar menar är att ERF på fredagen kan innebära att flera förare antingen inte anmäler sig alls eller skippar torsdagsträningen. Då ska ju ERF inte bara bära fredagens kostnader utan även bortfallet övriga dagar.

Såg att lite fler anmält sig nu :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
@GSXR1100RR: Vilka förare är det man lyssnar på och vart?
Uppriktigt nyfiken eftersom det låter väldigt bra :)

Det är enkelt att ta reda på first hand, gå med i en arrangörsgrupp och se vems åsikter och tankar man lyssnar på samt vem det är som sitter där och vilka erfarenheter de har. :tummenupp

De förare som engagerar sig lyssnas givetvis på - och att man inte skulle lyssna på förarna, den största kundkretsen, är ju ganska absurt, man vill ju ha dem tillbaka. Dock finns det fler variabler än bara förarna i ekvationen - en av dem är ekonomi, en annan är tillgänglighet.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har ett förslag på träningsschema, Torsdagen 29/9.

Start 09.00, rullande schema:
Grupp 1: 125GP + Jr Cup
Grupp 2: R600 + SST600 + ERF
Grupp 3: HRRAC
Grupp 4: R1000 + SB + ERF
Grupp 5: SuperMono + 250

Vi kommer även att titta på att slå ihop en del klasser på SM:et, startlista finns på
http://www.arc.nu

Ser ju bra ut! Det blir mycket åka av!

Vad jag tror att Igelhammar menar är att ERF på fredagen kan innebära att flera förare antingen inte anmäler sig alls eller skippar torsdagsträningen. Då ska ju ERF inte bara bära fredagens kostnader utan även bortfallet övriga dagar.

Såg att lite fler anmält sig nu :)

Klart att man kan göra så, men då blir det inga ERF-team som tränar öht, eftersom träningen hamnar efter racet. Då tappar man hela träningsintäkten från ERF-teamen. Hur du än vänder dig har du röven bak.

Last edited:

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Slå ihop 600-klasserna samt 1000-klasserna.
Använd den extra körtiden till längre kval och längre race.
Om man gör fler pass så går det väl bort mer av bantiden till att tömma banan mellan grupperna.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Har ett förslag på träningsschema, Torsdagen 29/9.

Start 09.00, rullande schema:
Grupp 1: 125GP + Jr Cup
Grupp 2: R600 + SST600 + ERF
Grupp 3: HRRAC
Grupp 4: R1000 + SB + ERF
Grupp 5: SuperMono + 250

Vi kommer även att titta på att slå ihop en del klasser på SM:et, startlista finns på
http://www.arc.nu
Bra förslag Carry!!!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är enkelt att ta reda på first hand, gå med i en arrangörsgrupp och se vems åsikter och tankar man lyssnar på samt vem det är som sitter där och vilka erfarenheter de har. :tummenupp
Eller ännu enklare: Den som sitter med i en "arrangörsgrupp" berättar vilka förare det är man lyssnar på :tummenupp

Men vill man ha det som på 70-talet är din lösning självklart bra... ;)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Eller ännu enklare: Den som sitter med i en "arrangörsgrupp" berättar vilka förare det är man lyssnar på :tummenupp

Men vill man ha det som på 70-talet är din lösning självklart bra... ;)

Vem man lyssnar på beror på vem som pratar, det finns inga specifika "den" och "den" som man lyssnar på. Därför krävs det att man själv engagerar sig för att få veta. 70-talet? Jag vet inte jag, berätta för mig hur det borde fungera och visa nån annan sport/organisation som funkar så för ärligt talat, det är väldigt korta sträckor mellan de aktiva och arrangörerna i RR jämfört med andra idrottsevenemang.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Efter varje sån här diskussion, det har blivit några genom åren, blir jag bara mer och mer övertygad om att arrangörer/Svemo/klubbarna egentligen tycker det är ganska jobbigt att några andra än de som träffas i "klubbhuset" ska tycka och tänka.

Fan vad jag saknar Eskilsson just nu :D

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Slå ihop 600-klasserna samt 1000-klasserna.
Använd den extra körtiden till längre kval och längre race.
Om man gör fler pass så går det väl bort mer av bantiden till att tömma banan mellan grupperna.

det var det dummaste jag hört,tusen står ju still i kurvorna och sedan gasar de på för att vara i vägen på bromsningen.dö trista

om du menar r600 och stk 600 däremot så kanske men risk att det sabbar för stk 600 toppen bara..

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
ny
Måste bara säg att jag håller med Sandström i denna tråden. Tycker att Humlans argument låter som dåliga bortförklaringar.

Varför kan inte arrangörer lyssna på sina kunder, och lära sig av sina misstag ??

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Hoj
Nada 01
Kan meddela att jag fått klartecken från domaren att slå ihop R600 och SST600 samt R1000och SB. Det blir två separata gridlistor där rookieklasserna startar efter elitklasserna med ett tomt led mellan klasserna. Jag vet att alla arrangörer är värdelösa så jag brukar lyssna på den bifogade låten så man inte glömmer det.http://www.youtube.com/watch?v=4csh-5WUZh0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kan meddela att jag fått klartecken från domaren att slå ihop R600 och SST600 samt R1000och SB. Det blir två separata gridlistor där rookieklasserna startar efter elitklasserna med ett tomt led mellan klasserna. Jag vet att alla arrangörer är värdelösa så jag brukar lyssna på den bifogade låten så man inte glömmer det.http://www.youtube.com/watch?v=4csh-5WUZh0
En bra lösning som situationene ser ut nu. :tummenupp
Ni är inte alls värdelösa Carry. Det gäller väl att inte ta det personligt och våga fråga sig om man gör allt så bra det går, skitlätt för mig att säga som sitter vid sidan och tittar på men ändå. Lycka till med tävlingarna nu, hade gärna varit där men mina skulder betalar tyvärr ingen anmälningsavgift. :(

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
det var det dummaste jag hört,tusen står ju still i kurvorna och sedan gasar de på för att vara i vägen på bromsningen.dö trista

om du menar r600 och stk 600 däremot så kanske men risk att det sabbar för stk 600 toppen bara..

Jag menar:
Slå ihop R600 och STK600 i en grupp.
Slå ihop R1000 och superbike i en grupp.

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Hoj
Nada 01
Anledningen till torsdag som träning och ERF på fredag är att förra året så gick SM:et +-0 och ERF gav en vinst på ca 34000 och det är det enda vi vet innan tävlingsdags. Där finns en stor del i att vi inte kan göra så mycket med upplägget eftersom det körs upp funktionärer från A-torp som är på Mantorp från Torsdag- Söndag. Tror att det skulle vara bättre ekonomi att bara köra en ERF tävling på lördagen och strunta i att köra SM. I år ser det lite mörkt ut.

Vet att vi inte är helt värdelösa...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...