Jag tycker det är jävligt begie att profiler på sajten bananas utan att vi andra får reda på vad som hänt. Inte en kommentar från ansvarig, ingenting.
Forum är som små diktaturer på det viset.
Jag tycker det är jävligt begie att profiler på sajten bananas utan att vi andra får reda på vad som hänt. Inte en kommentar från ansvarig, ingenting.
Forum är som små diktaturer på det viset.
Skulle bli sånt jävla gnällande om banning annars. (Vilket jag sett hända en hel del)
Det bryr jag mig inte så värst mycket om faktiskt. Det är rätt vanlig hållning på seriösare forum att anledningen till en ban inte diskuteras på forumet, utan är privat mellan den bannade och den som bannade alternativt några andra.
Skulle bli sånt jävla gnällande om banning annars. (Vilket jag sett hända en hel del)
Hur menar du med "spåra ur" ?
Bara för att det är ett OT-forum så är väl inte meningen eller syftet med det att man skall få betee sig hur som helst och göra påhopp bara för man inte är av samma åsikt?
I min värld är OT ett ställe man skriver lite skit i när man inte har något vettigare för sig, resten av forumet är till för seriöst snack om det som forumet är till för, nämligen hojar.
Stör man sig så på det som skrivs i OT är det väl ingen som tvingar en att läsa trådarna där? Ser liksom inte problemet.
I min värld är OT ett ställe man skriver lite skit i när man inte har något vettigare för sig, resten av forumet är till för seriöst snack om det som forumet är till för, nämligen hojar.
Stör man sig så på det som skrivs i OT är det väl ingen som tvingar en att läsa trådarna där? Ser liksom inte problemet.
Som jag tolkar Bonnys inlägg så är det inte ämnet i säg utan attityden i svaren som vissa har i sitt diskussionsätt som är det störiga.
Det som gjort att jag gav upp diskussioner efter bara några inlägg i OT-forumet var pga dryghet, hån etc i de svar man fick tillbaka. Och inte allt för sällan innehöll det ens en motreplik på ämnet utan bara ren dryghet.
Personligen tycker jag det är bra med lite hårdare tag. Bara för det är ett Internetforum skall man inte få betee sig precis hur som helst.
Tror det skulle bli mindre gnäll och startas färre trådar om vederbörande skrev anledningen på tex personens profilsida.
Osnyggt att banna folk lite godtyckligt som jag tycker det kan kännas här ibland. Om det nu finns en BRA anledning att banna någon är det inte mer än rätt, men då bör anledningen vara tillräckligt bra för att bli officiell.
Det håller jag med men som jag skrev ovan, det är inte ämnet i sig utan attityden (dryghet, hån m.m) i svaren som är det störiga när man är av annan åsikt.
Eller skall man inte få delta i diskussioner utan att räkna med att få personliga påhopp på sig?
Fast det du eller någon annan lättstött person tar som ett personligt påhopp och ett oförlåtligt tå-tramp kanske var menat som lite smått retfullt på sin höjd, it´s in the eye of the beholder liksom.
Sen skulle jag tro att den dagen OT-forumet går från allmän pajkastning och svammel till seriösa filantropiska diskussioner är samma dag som det slutar skrivas nya inlägg här, möjligtvis att Nyteknik skulle fortsatt starta trådar hade han inte varit bannad...
Nivån som skall tolereras i OT-forumet skall sättas efter den som slänger ur sig påhoppen alltså?
Ang filantropiska diskussioner så måste det inte vara antingen eller. Vad är det som är så svårt att svamla på/tjata skit om allt möjligt utan att man måste göra personliga påhopp hela tiden?
Några gliringar tror jag nog dom flesta tål här men de konsekventa och i vissa fall ganska grova påhopp som var i OT2 från fåtalet medlemmar klarar sig forumet gott utan, IMO.
Nivån som skall tolereras i OT-forumet skall sättas efter den som slänger ur sig påhoppen alltså?
Jo, ska den mest lättkränkta sätta nivån för när det är dags med en bann då blir snart forumet mäktigt och alla tycker lika för att inte sticka ut, hur kul skulle det vara egentligen...
Dom tio mest lättkränkta på forumet kanske ska odla ett par ballar istället så att dom tål lite...
De fåtalet medlemmar var ganska "hackade på" oxå, om man nu väljer att se det från bägge håll.
Problemet är nog troligen såhär:
Låt oss säga att Jag och Korvgubbe diskuterar invandringspolitik. Efter 60 inlägg vardera så hugger vi hejvilt under varandras bälte. Då kliver Ankan in i debatten...då kan det ju "i stridens hetta" bli att man råkar hugga honom med under bältet. För honom är fighten ny, för mig är det mer att man glömt vad det började med.
Näe, men absolut inte av de lättkränktas förening heller.
Då blir det ju bara ryggdunkande ja-sägare helt utan egna åsikter kvar.
Såvitt jag vet är det moderator (-er?) som bannar o inte lättkränkta forumanvändare?
Det är lätt att tro att SH är en liten klubbsite där vi för privata diskussioner. Men så är det ju inte, och förutom ägare och annonsörer så finns även en lagstiftning att ta hänsyn till. Och det är ansvarig utgivare som är juridiskt ansvarig för det som postas, inte den enskilde medlemmen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|