Matar ni rådjur på vintern?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
din arrogans och nedsättande ton om folks svar som bygger på kunskap och erfarenhet, är så typiskt för dagens tonårsbruttor.

jag önskar dig inte lycka till, då du medvetet utmålar dig som ett fån. hade du haft ett uns av humor i kroppen, skulle jag bytt ut 'fån' till 'hovnarr' :lol

Haha, spot on. The return of GG. :yoparty

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Nu är jag ingen expert inom området, men om man inte stödutfodrar djur ute vid sina tillhåll i skog och mark, så kommer de söka sig till andra platser för att söka efter mat eftersom de inte har någon tillgång på sina "vanliga" tillhåll. Detta gör ju att vi får mer vilt som rör på sig troligtvis närmare samhällen. Vilket kommer att leda till fler trafikolyckor och vilt som går in i trädgårdar för att söka föda. Även rovdjuren kommer att följa efter och vi får varg och andra rovdjur som är "oönskade" bland samhällen.

Detta gör väl mer skada?!

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Om man ställer frågan på annat vis; Är det rätt att rådjuren spridit sig som de gjort? Eller är det kontentan av stödutfodringar och rovdjursjakt?
Lite som inplanteringen av vildsvin och vad det nu havererat.
?
Rådjuren har haft en gynnsam period mest beroende på tillgång till föda samt de mildra vintrarna. Stödutfodringar underlättar för rådjuren att klara av att överleva de hårda vintrarna. Vad gäller rovdjursjaktens påverkan, så syftar du förhoppningsvis på rävjakten. Där skulle jag hellre peka på att rådjuren även där fick en gynnsam period främst pga. rävskabben.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det jag inte hajar är varför trådstartaren inte tog upp det i sin videoblogg från början. :confused:

[YOUTUBE-ID]MpoI4HlqWes[/YOUTUBE-ID]

schizophrana

Guest
Nej, jag håller med om att du är tydlig med att du vill välja inte bara frågan utan svaret också. :lol

Spåra nu inte ur som vanligt till din sandlåda, eller är du fortfarande sur över snutten grejen. Håll dig till Topic tack.

Det jag inte hajar är varför trådstartaren inte tog upp det i sin videoblogg från början. :confused:

[YOUTUBE-ID]MpoI4HlqWes[/YOUTUBE-ID]

för sent..hoppet är ute för dig young jedi.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Last edited:

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
vad jag tror annars? Ingenting, jag förstår inte alls varför man ska lägga sig i. När det är hårda vintrar förr sa man att det va bra att de gallrades lite vilt i skogarna, "svaga" djur försvann och det talades om bra kvalitet på djuren.
.

Ska vi sluta fodra ut afrikas befolkning oxo?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, jag (kanske främst mina föräldrar) matar ALLA sorters djur vid vårat hus i "skogen"

Vi tycker om att ha mycket djur omkring huset, det är magiskt vackert att en tidig morgon stå med en kopp kaffe i fönstret och titta på en ståtlig Älg eller ett par rådjur som står på den dimhöljda åkern eller en räv som smyger runt vedboden.

Man kan aldrig omge sig med för mycket djur, det är människor jag har svårt för.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är väl bra, så är de fetare när man skjuter dem och käkar upp dem sen? :confused:

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Varför starta en tråd om man själv är så jävla ingrodd i sina egna åsikter att man kastar spya på alla som påstår något annat? :va
bra drag tjejen, sjukt jävla bra :gnissla

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det svaret är inte det jag är ute efter, det har alla andra fattat, gör det du också.

Nej det är ju förbannat uppenbart att du inte är ute efter rätt svar. Du är ute efter att någon som är lika dum och oinsatt som dig själv ska komma in och ge dig bekräftelse.

Fantastiskt att den pinsammaste tråden 2010 skulle komma redan i februari.
facepalm.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...