valmers skrev:Fisk (om den inte är panerad och stekt) är kattmat.
Allt annat från havet/sjön är kattmat.
McB skrev:Loppor? Nu har du tappat bort mig, igen.![]()
Acrid skrev:Jag misstänkte det...av ngn anledning...men ingen skada skedd. Tycker helt enkelt att du ska fråga efter loppfrön nästa gång du är i mataffären.![]()
Kött är 100 gånger godare än fisk, skaldjur och annat oätligt från havet. Jag lever i ett I-land. Varför äta det som smakar illa?McB skrev:Fisk är gott. Skaldjur (i synnerhet hummer) är gott. Du är kräsen.
Den enda anledningen till att äta räkor är den goda doften som man har på fingrarna dagen efter, det luktar nästan som en nyvalmers skrev:Kött är 100 gånger godare än fisk, skaldjur och annat oätligt från havet. Jag lever i ett I-land. Varför äta det som smakar illa?
valmers skrev:Kött är 100 gånger godare än fisk, skaldjur och annat oätligt från havet. Jag lever i ett I-land. Varför äta det som smakar illa?
Ja, det är väl enda sättet för dig att få uppleva det igen.GSXR1100R skrev:Den enda anledningen till att äta räkor är den goda doften som man har på fingrarna dagen efter, det luktar nästan som en nyfjortis
Macho Woman skrev:Jag har träffat en kille som är grym på att laga mat. Jag förstår nu att jag verkligen måste hålla fast vid honom. Några värdiga ersättare verkar inte finnas.
McB skrev:Vad är psyiuli... pysili... Det där?
Kreuger skrev:Acrids svar var kanske inte så uttömmande, så jag tänkte komplettera lite.
Jag skrev ju om linfrö i gröten när jag började propagera för gröt och havregryn. Psylliumfrö är minst lika bra, om inte bättre ibland, kan ju vara lite en prisfråga också, har lite dålig koll på om det skiljer nåt i pris.
Både linfrön och psylliumfrön bidrar till att sänka GI (Glykemiskt Index). Dock är psyllium strået vassare om du är ute efter den blodsockerdämpande effekten. Men även om psylliumfrön är effektivare som GI-sänkare, så erbjuder linfrön i stället en hel del andra intressanta hälsoeffekter. Med hänsyn till den stora betydelsen av att hålla blodsockernivån på en låg och jämn nivå rekommenderar jag psylliumfrön eller linfrö som ett viktigt komplement i kosten för alla hälsomedvetna.
Sök gärna med tex google och läs mer om de olika frönas positiva hälsoeffekter!! *tipsar*
hållundan skrev:Det hade ju vart rejält gött att dra i sig lite sushi nu faktiskt![]()
MMM, all mat från havet är ju asgött. Förutom musslor. Det kan vi skippa. Resten är mumma...
KIRE skrev:Bra inlägg!
Man kan säga att vill man bara ha GI-sänkning så använder man psylliumfrön.
Dessa tas nämligen inte upp av kroppen alls.
Vill man ha GI-sänkning och nyttigt fett + fiber väljer man krossade linfrön.
Kreuger skrev:En sida jag kan rekomendera för er som vill veta mer om GI och nyttig mat är www.paulun.se
gå in på föreläsningar och sen artiklar så hittar ni massa bra om träning, hälsa och kost.
KIRE skrev:Tack, men jag gillar inte paulun.
Kreuger skrev:Alla sånna där sidor är ju mer eller mindre överdrivna, men jag tycker han skriver rätt så lättbegripligt och enkelt för sånna som är lite av nybörjare på det här området.
Har du nåt tipps på någon bra sida istället då?
Kreuger skrev:Acrids svar var kanske inte så uttömmande, så jag tänkte komplettera lite.
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!