Däremot är vi väl påtagligt "skitiga". Tveksam rening i de fall katen sitter kvar, jämförelsevis hög förbrukning och en oproportinerligt hög gummikonsumtion eftersom vi fordrar mjukare däck. Dessutom nöjeskör vi eller/och tar njutbara omvägar när vi nyttokör.
Har vi jämförelsevis hög förbrukning?
Absolut om du har 5 personer i en yaris, men hur ofta sitter man inte i bilkö nästans helt bestående av enstöringar i Suv?
Sedan drar vissa hojar, som kanske är vanliga på SportHoj, litern milen, vilket en hel del nya bilar idag klarar sig under. Men väldigt många hojar som inte levererar 200hk går betydligt billigare. Väldigt många literklubbor går att köra mycket billigare med mindre gaspåslag också.
Man kan också argumentera att bilen med motsvarande prestanda som literklubban hade druckit en hel del till.
Jag vet i mitt eget fall, med bilen jag faktiskt äger, att jag aldrig haft en hoj som druckit mycket mer än hälften av vad V70'n gör. Då pratar vi på körningar som faktiskt körs.
Då är inte det någon ovanlig bil direkt heller. Eller orealistiska hojar heller.