Hej,
har fått lite halvordning på min 91:a 750 turbo.
Jag är ovan vid massor av effekt, tycker den går värre än attan när man drar på. Skitnöjd!
Men, tyvärr tror jag att jag blåst en kolv. Lite mindre ös och den ryker direkt ur vevhusventilationen. Gissar på att den gått mellan ringarna. Börjar planera för motorrenovering.
Min fråga är hur mycket kubik min botten tål? Och vilka kolvar jag bör välja?
Jag har cylinder o OEM kolvar till Bandit 1200 liggandes som jag funderar på. Den blir då 955 cc.
Men börjar det bli för mycket för vevstakarna tro?
Likaså undrar jag om dessa OEM kolvar håller bra?
Ett annat alternativ är att jag köper smidda 750-kolvar.
Egentligen är jag rätt nöjd med hur motorn gick.
Vill bara få den att hålla.
Eller ösa än mer...gen2 Haya-kolvarna går ju också att få dit. Finns mycket att välja på här. Och det är väl tåliga grejor?
Tacksam för råd!
har fått lite halvordning på min 91:a 750 turbo.
Jag är ovan vid massor av effekt, tycker den går värre än attan när man drar på. Skitnöjd!
Men, tyvärr tror jag att jag blåst en kolv. Lite mindre ös och den ryker direkt ur vevhusventilationen. Gissar på att den gått mellan ringarna. Börjar planera för motorrenovering.
Min fråga är hur mycket kubik min botten tål? Och vilka kolvar jag bör välja?
Jag har cylinder o OEM kolvar till Bandit 1200 liggandes som jag funderar på. Den blir då 955 cc.
Men börjar det bli för mycket för vevstakarna tro?
Likaså undrar jag om dessa OEM kolvar håller bra?
Ett annat alternativ är att jag köper smidda 750-kolvar.
Egentligen är jag rätt nöjd med hur motorn gick.
Vill bara få den att hålla.
Eller ösa än mer...gen2 Haya-kolvarna går ju också att få dit. Finns mycket att välja på här. Och det är väl tåliga grejor?
Tacksam för råd!