Maximal uppbyggnad av kondition på kort tid?

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Intervallträning är det mest optimala för att förbättra konditionen över en kortare tid.
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Var ute och sprang nyss och trots allergier och just läkt fot (9 månader utan hård löpning) torde 9.30 inte vålla några problem hehe... och ca 50% av de som gör löp testet sållas ut... så man undrar vad det är för folk som söker....
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Ta reda på din maxpuls, googla rätt på en tabell och kolla vilken procent av max som ger mest konditionseffekt.
Har du tillräckligt med muskler för att springa så spelar det i princip ingen roll om du stickar eller åker längdskidor så länge du ligger i rätt intervall.
Jag skulle cyklat morgon och sprungit kväll om jag vore du och vila två-tre dagar innan.

Ang tidigare inlägg: Löpning längre än 100m är tämligen aerob konditionsträning. Kondition är samma sak som hjärt och lungkapacitet. PunGt.
 

IronMike

Guest
MDM skrev:
2151219 Var ute och sprang nyss och trots allergier och just läkt fot (9 månader utan hård löpning) torde 9.30 inte vålla några problem hehe... och ca 50% av de som gör löp testet sållas ut... så man undrar vad det är för folk som söker....
jag sprang dom sträckorna utan problem i vintras.. men jag får mer astma problem nu när de e pollen, måste få ner pulsen. Intervallträning verkar bra, ska börja idag :tungan

Tack för alla bra tips

:pannkyss :)
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
IronMike skrev:
2152164 jag sprang dom sträckorna utan problem i vintras.. men jag får mer astma problem nu när de e pollen, måste få ner pulsen. Intervallträning verkar bra, ska börja idag :tungan

Tack för alla bra tips

:pannkyss :)
Jag ska också börja träna idag! :banana


...eller kanske imorgon.
Lycka till!
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Har det över huvud taget kommit ut kallelser till fystestet ännu?
De flesta jag pratat med säger sig sitta å vänta på besked om de kommit vidare eller inte, lär vara försenat med svar?

IronMike skrev:
2152895 Lycka till själv.. ska du också göra deras fystest ?
 

IronMike

Guest
kiko skrev:
2153302 Har det över huvud taget kommit ut kallelser till fystestet ännu?
De flesta jag pratat med säger sig sitta å vänta på besked om de kommit vidare eller inte, lär vara försenat med svar?
jag fick besked att jag skulle gå vidare till fystestet, efter svenskaprovet..


:corn
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Fast det är väl enbart en indikering på att du klarade av svenskaprovet och första intervjun. Då rekommenderar de att du är lämplig för vidare tester men deras åsikt är endast rådgivande som jag förstått det. Sitter ju någon form av intagningsnämnd som skall säga sitt med efter det. Ca 80% av de sökande skall gallras bort till fysprovet och det låter otroligt att så många flunkar svenskan resp. inledande intervjun.

Måste erkänna att jag ej är 100% insatt men det är nog ej vara säkert att du blir kallad till fystest förrän då får en skrftlig kallelse.
Hmmmm, nu känns det som att jag sågar folk här ... var inte riktigt meningen, var mest nyfiken på om du hade annan information än mina vänner.

IronMike skrev:
2153459 jag fick besked att jag skulle gå vidare till fystestet, efter svenskaprovet..


:corn
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Jag har kommit in på PHS men jag har inte tackat ja än. Någon som vill köpa min plats? :banana

Du behöver bara klara 9:30 gränsen och ingen kommer kontrollera din puls. Ska du springa inomhus i Solnahallen så kan jag varna för att luften där är det något grymt fel på. Väldigt många (ink jag) som fick rethosta av luften.
Glöm inte att träna på "hopp&studs" banan också. Pinsamt att springa på 7min och riva på hinderbanan. :hihi
 

IronMike

Guest
Shå.....

Hann inte komma i tillräkligt bra form i våras. Eller rättare sagt, sprang strax under godkänd tid, men det kom annat emellan..samt att jag hört att det är bättre att klara av gränsen med större marginal - att det ger en större chans att komma in dit man vill studera (alltså sthlm, å inte umeå eller småland..)

Sprungit en del i sommar.. Springer ca 2 km varannan dag. Men nu behöver jag gå vidare, vill förbätra min tid på 2 km med minst 1 minut..

Ska man springa längre i lugnare tempo .. eller intervall? eller? några bra tips?

:rolleyes:
 

IronMike

Guest
Freddola skrev:
2402063 Haha :rofl :tummenupp

Akta bara så inte kollegorna haffar dig :D
Jag kommer haffa dig sen :fakta ..för vårdslöshet, bara för att jävlas fast jag egentligen tycker det är ok med att busa lite hoj på gata -för att sedan bli nöjd och belåten, dra till närmsta mack å fika en stund. :rolleyes:

Nej fan... jag vil bli narcotica cop, utan uniform, motverka det faktum att vissa av era döttrar får i sig knark å bli påsatta av 38 araber som står på kö i ett garage i rissne. Dock måste man slava 3 år innan man får bli nåt annat än blå/vit sosse-krigare å klaga på miniblinkers :gråta
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top