MC åkning och långt hår.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har åkt utan tofs nångång, det gör jag inte om. Vilket helvete att reda ut håret efteråt. Fläta eller tre stycken tofsar i en hästsvans. Inga problem.
Att håret blir slitet kan man ju inte göra någonting åt.

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Bikerbitch skrev:
Jag har åkt utan tofs nångång, det gör jag inte om. Vilket helvete att reda ut håret efteråt. Fläta eller tre stycken tofsar i en hästsvans. Inga problem.
Att håret blir slitet kan man ju inte göra någonting åt.

Kan jag intyga om, tog mig 30 minuter och en massa svordommar. Ska testa lite hårdoning ikväll. Finns det någon bra sida där det stor om flätning. Har aldrig gjort något sådant förut så gärna riktat mot nybörjare.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tog en omgång med borsten efter att man hade varit ute, kändes som halva håret följde med..
känns som att man måste se till att håret är innanför skinnstället nästa gång

dessutom fick man klagomål för att man lukta avgaser,
förmodligen var det befogat med tanke på att när man sköljde ur håret så färgades vattnet grått :3freak

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
hulkenstrong skrev:
Hej.

Var ute idag för första gången i år. Underbart. Men pga av otur så har jag inte åkt på ett år och mitt hår har hunnit växa ännu längre.

Hur gör ni med håret när ni åker. Hade själv utsläppt och det fladdra och var helt ihoptrasslat efter turen. Vill gärna ha långt hår och ännu längre, men detta slits det ju så jäkla snabbt nu.

Kom gärna med flera förslag.

Sen kan man väl smyga in en extra fråga. Var första gången på sporthoj och hur mycket brukar ni "ligga" mot tanken?

Helt hela magen/bröstkorg eller bara magen och sen strax ovanför tanken?

Har inte läst alla inlägg.

På den tiden jag hade långthår (nu har jag väldigt glest och väldigt kort) så hade jag hästsvans med ca 5 st snoddar me dnågra centimeters avstånd och nerstoppat innanför skinnstället. Inga problem.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
hulkenstrong skrev:
Hur gör ni med håret när ni åker. Hade själv utsläppt och det fladdra och var helt ihoptrasslat efter turen.

Vi riktiga män har inte problem med håret.. Om vi inte åker med bar överkropp så håret på bröstet trasslar sig eller att navelluddet flyger in i ögat..

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Miss Ullis skrev:
Jag har alltid mitt hår flätat när jag kör, det bästa alternativet tycker jag...

Japp, helt klart det bästa.

Jag har nog inte lyckats göra en anständig fläta på mig själv än, så det blir flera snoddar längs svansen oftast.

Ni som spammat sönder tråden med en massa skit om killar vs hästsvans... :fatta! Väx upp.

/J

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
RG500-Johannes skrev:
Ni som spammat sönder tråden med en massa skit om killar vs hästsvans... :fatta! Väx upp.

Nej! NI ska växa upp! Och klippa er!!!

Edit: Fråga er mormor så får ni se!

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Mattias skrev:
Nej! NI ska växa upp! Och klippa er!!!

...

Now, who can argue with that?

The forensic marvel has reduced my logic to shambles.

Jaja, hoppas trådstartaren har fått ut någon form av information, om än utspädd.

/J

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Fighterized skrev:
He he...å för det andra:
Ni som pratar om att kovertera till HD bara för att man har långt hår, måste det vara antingen eller? En RIKTIG biker älskar att åka hoj, oavsett vad det står på tanken!

Det luktar posör :arsele :D

Kunde inte sagt det bättre själv! :tummenupp

Dessutom tror jag att alla som tjatar om att riktiga män ska ha kort hår är osäkra i sin mansroll :arsele
/Hobbypsykologen :)

TLRR

Guest
Hoztic skrev:
Kunde inte sagt det bättre själv! :tummenupp

Dessutom tror jag att alla som tjatar om att riktiga män ska ha kort hår är osäkra i sin mansroll :arsele
/Hobbypsykologen :)

Skulle nog tro att det är tvärt om.Antingen så är dessa långhåriga pojkar jävligt lata och "orkar" inte klippa sig.Eller så har de sprungit efter morsan skjolstyg för länge och blivit feminima eller så har de helt enkelt saknat en manlig förebild. :D

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Fått ut en hel del. Försökte mig på en fläta...hrm nja får se om jag kan hitta någon som lär mig senare kanske. Skulle testa knuten. Glad ingen var i närheten.

Blir det mänskligaste att testa 3 snoddar och testa det lättaste.

Stör mig inte alls på dem som spammat i tråden. Gör som man gjort under hela upväxten. Ignorerat dem som inte haft något intressant att förmedla.

Så tyvär kommer fortsätta vara icke man,pudel rockare,fjola, osv. Bättre lycka nästa gång.

Solid snake

Guest
hulkenstrong skrev:
Fått ut en hel del. Försökte mig på en fläta...hrm nja får se om jag kan hitta någon som lär mig senare kanske. Skulle testa knuten. Glad ingen var i närheten.

Blir det mänskligaste att testa 3 snoddar och testa det lättaste.

Stör mig inte alls på dem som spammat i tråden. Gör som man gjort under hela upväxten. Ignorerat dem som inte haft något intressant att förmedla.

Så tyvär kommer fortsätta vara icke man,pudel rockare,fjola, osv. Bättre lycka nästa gång.

Brukar låta ett par centimeter av svansen sticka upp ur stället, då kan man röra huvet utan att det ska dra i håret. :tummenupp

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Solid snake skrev:
Brukar låta ett par centimeter av svansen sticka upp ur stället, då kan man röra huvet utan att det ska dra i håret. :tummenupp

Två tofsar som är flätade halva vägen ner funkar bra för min del. Och jag har lååångt hår.

Bifogat

• flätat3.JPG
    flätat3.JPG
    41.7 KB · Visningar: 119

sandstream

Guest
RG500-Johannes skrev:
Har man långt hår och sätter upp det på något sätt eller använder hästsvans så är man fåfäng och jag kan förstå att många reagerar negativt på denna, främst kvinnliga, förekomst.
Om håret är i vägen som för trådskaparen så klipper man av det, dvs om man inte är få fäng och tror att det är snyggt.

Långt hår på killar är lika manligt som rygghår är kvinnligt på tjejer :D

janoshki-jonaz

Guest
smaken e som baken.....
ni killar som har långt hår va rädda om det..det sitter inte fast förevigt...
men det e klart Emmi hade ju en bra lösning så länge man inte kör en värsting hoj uppemot 300,för då fladdrar det nog ändå..
Emi har lååångt hår förresten...o en superfräsch motard till salu :yoparty

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
När jag hade långt hår drog jag en buff över huvudet och samlade håret i den.. perfekt! Håret var (nåja) som nykammat efter en dagstripp... :rolleyes:
Men nu är det kapat... mycket enklare.. :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Minimorran skrev:
När jag hade långt hår drog jag en buff över huvudet och samlade håret i den.. perfekt! Håret var (nåja) som nykammat efter en dagstripp... :rolleyes:
Men nu är det kapat... mycket enklare.. :)

Tjejer ska ha långt hår.

Folk verkar fatta trögt i denna tråden.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
janoshki-jonaz skrev:
smaken e som baken.....
ni killar som har långt hår va rädda om det..det sitter inte fast förevigt...
men det e klart Emmi hade ju en bra lösning så länge man inte kör en värsting hoj uppemot 300,för då fladdrar det nog ändå..
Emi har lååångt hår förresten...o en superfräsch motard till salu :yoparty

Japp, köp min hoj nu! :fakta :tummenupp

Det funkar även om det fladdrar. 100 eller 300 är ungefär samma fladder för håret. :D Så länge man har håret mot nacken flätat så tovar sig det andra inte heller.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år