MC åkning och långt hår.

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Blev lite anorlunda vid dagens tur. Fick en fläta gjord och teståkte med. Var inte ivägen, men fickändå en del knutar efteråt. Ingen aning om hur det gick till. Kanske berode det på dålig fläta eller för mycket gasandes. Blir till att testa hästsvans med 2-3 snoddar imorn och låta det vara innanför stället.

Annars så verkar en fin liten huva mer och mer lockandes.

Tackar för tipsen och betar av dem en i taget :) .

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
hulkenstrong skrev:
Blev lite anorlunda vid dagens tur. Fick en fläta gjord och teståkte med. Var inte ivägen, men fickändå en del knutar efteråt. Ingen aning om hur det gick till. Kanske berode det på dålig fläta eller för mycket gasandes. Blir till att testa hästsvans med 2-3 snoddar imorn och låta det vara innanför stället.

Vi vill se ditt hår :lol

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Vilka problem ni (killar) har..... Vad gör vi (flickor) som har långt hår.....? :tuttar

janoshki-jonaz

Guest
Emmi: ok kanske e det så...
vad ska du ha istället för din motard då??

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
hulkenstrong skrev:
Hej.

Var ute idag för första gången i år. Underbart. Men pga av otur så har jag inte åkt på ett år och mitt hår har hunnit växa ännu längre.

Hur gör ni med håret när ni åker. Hade själv utsläppt och det fladdra och var helt ihoptrasslat efter turen. Vill gärna ha långt hår och ännu längre, men detta slits det ju så jäkla snabbt nu.

Kom gärna med flera förslag.

Sen kan man väl smyga in en extra fråga. Var första gången på sporthoj och hur mycket brukar ni "ligga" mot tanken?

Helt hela magen/bröstkorg eller bara magen och sen strax ovanför tanken?

Skall man ha långt hår så skall det jävlas...hälsningar skallepär

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nikita-b skrev:
Vilka problem ni (killar) har..... Vad gör vi (flickor) som har långt hår.....? :tuttar

Om det inte var ett problem så skulle tråden aldrig ha startats :huvet *ryter till då jag blir arg*

Har sett många citat "vilka problem ni killar har", tråkigt att man inte kan vara mer förstående. :brinnerup

O :tuttar har aldrig nga problem med någonting :rolleyes:

Utsläppt hår i 200+i en längre sträcka= en jäkla trasselknut, tur att man inte är håröm.

Det blev till att lära sig göra fläta illa kvickt.

(bilden skall tittas på en längre tid för att den skall animeras)

Last edited:

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
hulkenstrong skrev:

Vilka bekymmer för att kunna åka lite hoj... :4skrika :huvet

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Efter ett par åk så nöjde jag mig med dubbla hårssnoddar. Inga knutar och inget svårt trassel. En tofs eller håret innanför skinnstället funkar inte. Det beror på att det tydligen kommer in luft på ryggen när man kommer över 100 km/h och gör så håret trasslar sig. Två snoddar löste det.

Pengar till nytt ställ finns ej och det är inget som stör körningen i övrigt. Nästan tvärtemot, blir som gratis "air-condition" :)

Cheerlock

Högst elementärt!
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Honda VFR750F
Jag brukar köra med flätor som piskar finfint i fartvinden. Det känns som en kul kontrast till stället och hjälmen :) Om jag var kille med långt skägg skulle jag definitivt fläta det. Om det verkar jobbigt med hårararrangemang bara för att du är kille kanske du ska försöka tänka lite mer "shanghai-pirat" eller nåt, inte vet jag. Men även flätor blir genomdränkta om det regnar eller stänker mycket vilket är ÄCKLIGT. Då brukar jag se till att peta in håret innanför stället på ryggen.
Du kanske skulle testa hårnät? Jag tänker Prince Charm i Shrek 2 om du har sett den :hihi

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
2fast4hjo skrev:
Om det inte var ett problem så skulle tråden aldrig ha startats :huvet *ryter till då jag blir arg*

Har sett många citat "vilka problem ni killar har", tråkigt att man inte kan vara mer förstående. :brinnerup

MEN SNÄLLA för det första: DET VAR ETT SKÄMMT
för det andra: "mer förstående... frågan låter som om det vore " en blondin som fråga".

GÖR SOM GRABBARNA SÄGER " RAKA BORT ALLT" hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...