Mc-biten tjej som vill ta mc-kort

Lilla Vilden

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2012
Hoj
Suzuki Savage 650
Hej!
Är en tjej, modell -67 i skapligt skick :) som har blivit mc-biten och bestämt mig för att ta mc-kort.

Gjorde ett spontanköp förra året på en Suzuki Savage 650 :tummenupp
Nu ska jag bara hitta en trafikskola där det finns låga cyklar :huvet

Är det någon i Stockholmstrakten som kan tänka sig vara handledare, givetvis mot ersättning :) ?

Hör gärna av dig :)
//Lilla Vilden :)

mirrisen

Aldrig snabbast, ofta snällast :-)
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
Aprilia Mana 850 -08, Honda Transalp -88, Suzuki Bandit 600 -98
Hej och välkommen! :)
Var i Stockholm bor du? Jag bor i Järfälla, har haft kortet tillräckligt länge, och har tiden och intresset att hjälpa dig (fast ersättning utöver fika/lunch är det inte tal om!). Min första hoj var också en Savage, jag körde upp på den. PM:a gärna om du vill ha min hjälp.
//Mirre

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Gå med i vår grupp på facebook The Pink Ladies MC, där finns massor av tjejer från stockholm som säkert kan ställa upp och hjälpa dig! Ju fler handledare du har desto snabbare kan du ta ditt kort!

Stort lycka till!

MVH
Monika

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Jag ska:

1: Byta kön
2: flytta till stockholm.

Jag har sökt handledare i nästan 3 veckor och ingen nappar :p

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag ska:

1: Byta kön
2: flytta till stockholm.

Jag har sökt handledare i nästan 3 veckor och ingen nappar :p

Kör på blocket och skriv ett schysst inlägg. Gjorde jag fick 2 stycken, även om den ena fegade ur rätt snabbt. Den andra har varit mer än behjälplig ända sedan dess :)

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Sicka problem folk tycks ha... Varför skaffar man hoj om man inte har råd att pröjsa ett körkort?

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Sicka problem folk tycks ha... Varför skaffar man hoj om man inte har råd att pröjsa ett körkort?

Inte för jag läst om någon som inte har råd med sitt körkort?
Men varför ska man betala mer än vad man behöver och det är nog dessutom mycket trevligare att övningsköra privat än att ta alla lektioner på körskolan.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Inte för jag läst om någon som inte har råd med sitt körkort?
Men varför ska man betala mer än vad man behöver och det är nog dessutom mycket trevligare att övningsköra privat än att ta alla lektioner på körskolan.
Jag fick den uppfattningen när folk köper hoj först och sen jagar handledare. Då tycks man inte ha råd att anlita en körskola, men det kanske bara är strökörning det är frågan om, vad vet jag...

För mig gällde iaf:
1: Ta körkort.
2: Skaffa hoj.

Handledare i massor

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag fick den uppfattningen när folk köper hoj först och sen jagar handledare. Då tycks man inte ha råd att anlita en körskola, men det kanske bara är strökörning det är frågan om, vad vet jag...

För mig gällde iaf:

Handledare i massor

och efter alla pengar du brännt på körskola hade du bara råd med en DR :tungan

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
och efter alla pengar du brännt på körskola hade du bara råd med en DR :tungan
Nej. Jag är 204cm och jag vill ha nått att bygga vidare på. :smasha

...Köpa nytt och fräscht är det värsta jag vet! Jag vill ha praktiska grejer som går och går och går.

Last edited:

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
1200kr för en 70 min lektion. Ska jag vara riktigt duktig behöver jag en hel del eftersom jag inte har någon annan att köra med och aldrig sutit på en hoj. Jag tänker inte betala 20-30tusen för ett körkort. Då är det inte ens värt det. Har lagt 100k på hoj och utrustning, räcker gott och väl. Med handledare knyter man kontakter, man lär sig nya saker, man åker på tider som passar en samt även helger, eftermiddagar.. Man behöver inte boka in sig. Mer flexibelt.

Förstår inte varför vissa människor ska vända allt till det ekonomiska. Sicka människor.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
1200kr för en 70 min lektion. Ska jag vara riktigt duktig behöver jag en hel del eftersom jag inte har någon annan att köra med och aldrig sutit på en hoj. Jag tänker inte betala 20-30tusen för ett körkort. Då är det inte ens värt det. Har lagt 100k på hoj och utrustning, räcker gott och väl. Med handledare knyter man kontakter, man lär sig nya saker, man åker på tider som passar en samt även helger, eftermiddagar.. Man behöver inte boka in sig. Mer flexibelt.

Förstår inte varför vissa människor ska vända allt till det ekonomiska. Sicka människor.
Du har alltså råd att köpa hoj för 100k, men har inte lust att lägga 20k för att få köra den? Smart.

Inte för att generalisera, men en hoj för 100k - utrustning är kanske inte den mest ultimata första hoj.
Jag körde iaf som en drulle i början, for av vägen 3 gånger första sommaren, hade inte velat göra det med 100k.

Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Nej. Jag är 204cm och jag vill ha nått att bygga vidare på. :smasha

...Köpa nytt och fräscht är det värsta jag vet! Jag vill ha praktiska grejer som går och går och går.

Allt nytt går sönder direkt!:mattias

vad är du för en person att gnälla över att hon inte vill lägga allt på körskola, när man faktiskt kan lära sig bra mkt bara genom en snäll person som kör med som handledare? Tycker du är "snubben tvärtemot" Lägg allt på att skola, minst på hoj. Köp gammalt som går och går, ALDRIG nytt som bara går sönder var 10e mil...

:confused:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

För mig gällde iaf:

Handledare i massor

Och vi tycker alla att du är SÅ väldigt duktig. :rolleyes:

Det verkar väl bara jävligt blåst att begränsa sig till ett bara köra på skola bara för att visa att man minsann har råd. Jag hade gärna övningskört privat men eftersom farsan valde att sälja hojen ett halvår innan det var dags så fick jag öppna plånboken och sponsra tjocka Tapio på körskolan så att han hade råd att handla mer majonnäs att fylla buken med.

Detta var långt innan man kunde ragga kontakter anonymt på den världsvida webben. Så gammal är jag.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning