Mc-biten tjej som vill ta mc-kort

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Min poäng var att jag tycker man ska skaffa sig körkort eller handledare innan man skaffar hoj.

Hur stort ska jag behöva skriva? :huvet

Du är grymt fel ute. Ju större bokstäver du tar till, desto tydligare blir det. Ge inte upp, du kan nog få alla att fatta att du inte fattar.

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Lötsjö trafikskola i Jakobsberg kör med Honda CB600 Hornet som nog kanske är det lägsta du hittar på körskolorna. Dom är väldigt lättkörda oxå. Dom utgår ifrån Barkarby flygfält vilket är en fördel då uppkörningarna körs där. Man får träna på dom banor som man ska köra upp på.
Jag körde med en lektion med Awett hos dom precis innan jag skulle köra upp och tycker att han var riktigt bra!
Dom har sitt kontor på baksidan av Jet-macken i Jakan.
Är själv född -66 och tog kortet förra året så du har mycket nöje framför dig!!

/Thomas

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nej, du tjatar hål i huvudet på alla som inte håller med dig.
Personligen lägger jag hellre 20 papp extra på en hoj än på körlektioner.

Dessutom fattar jag inte ditt grundresonemang: skulle man ha mer pengar att köpa körlektioner för bara för att man har en dyrare hoj?

Typiskt snorungar. Tror att ingen förstår deras åsikt bara för att man inte håller med.
Ja, jag behöver antagligen skriva större...

Så lyder inte mitt grundresonemang, men det gör din illusion.

Jag har inte sagt att ingen förstår min åsikt, men jag får ju inte ens framföra min åsikt på ett rättfärdigt sätt. Inte utan att bli nertrampad iaf.

Du tjatar hål på alla andra med mig.

Last edited:

Hesketh

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Gsx 750 E 1982
Apropå låg sitthöjd (vet inte hur lång du är), men du behöver inte kunna gränsla hojen med båda fotsulorna i backen. Min faster (kan inte vara mer än 1.55) brukade köra en gammal kawa400 från sjuttiotalet, de har säkert en decimeter högre sadelhöjd än en Savage och garanterat en högre än en hornet. Det räckte med att sätta ner tån när hon skulle stå still. Poängen är lite att du ska inte köra med fötterna i backen och på den hoj där du får ner fotsulorna så har du förmodligen ganska kass körställning med välvikta knän. (alt fötterna framåt)

Sedan kan jag hålla med Thorped lite. Förutsatt att man inte har obegränsat med pengar så är ju körkortet en lite "rörlig" utgift som man inte vet var den landar på. Det kan alltså vara vettigt att börja med den för att se vad man har råd med för hoj sedan. Sitter man där med en dyr ball hoj som man inte har råd med körkortet till så inser man nog till och med själv att man har prioriterat fel. Däremot är det ju bra att ha egen hoj om man ska övningsköra med någon, vilket jag tycker är en skitbra grej. Sedan är ju det här med hojar lite drömmeri, så det är klart man ska den där hojen.

20k för ett hojkort om man inte kört innan tycker jag låter fullt rimligt. Och det kan vara en fördel att köra konbanor och bromsning med en körskolehoj, för det är ganska stor risk att den åker i backen. Jag bromsade tex omkull i 90 blås när det regnade. Det vill du inte göra med din ögonsten. Sedan vill jag inte spekulera i hur det är att komma med ett customlok till uppkörningen, men fixar man manöverprovet så är jag impad.

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Mitt tips är att köpa ett gäng konor och träna privat på den ofta dryga och skittråkiga långsamma teknikbiten. Upp med hojen på ett släp och bege dig till nån avlägsen/folktom parkering. Olagligt visst men vet att polisen här sett mellan fingrarna i ett fall iaf.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Låt alla göra som dom vill.

Jag köpte hoj innan för att pilla med den samtidigt som jag tog kortet!

Och för att komma till det ekonomiska.
En gång när jag var student 18 år. Så skulle jag köra Bankörning i Anderstorp men kom då efter halva tiden hade gått och frågade snällt om man kunde får studentrabatt eftersom att halva tiden hade gått.

Fick det helt galna svaret att: har du inte pengar så får du välja någon annan hobby?
Vad fan är
Det för inställning? Trodde att vi motorcyklister samverkade ihop, vi är trotsally en minoritet som blir motverkade i allt vi vill göra...

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Mitt tips är att köpa ett gäng konor och träna privat på den ofta dryga och skittråkiga långsamma teknikbiten. Upp med hojen på ett släp och bege dig till nån avlägsen/folktom parkering. Olagligt visst men vet att polisen här sett mellan fingrarna i ett fall iaf.

Kompisen gjorde likadant och höll till vid ena hörnan av en parkering på kvällarna. Bil och släp blev som en avgränsning. Han hade satt upp en liten skylt där det stog övningskörning på. Polisen kollade en gång och dom tyckte det va uppskattat. Olagligt ja men är man lite uppfinningsrik så har dom förståelse för det.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Dessutom så handlar allt om prioriteringar!

Killen som inte köper den nya hojen kanske har en fet sportbil och en stor villa,
Medans kille som köper en ny hoj kanske bor i en lägenhet på 30 kvm och cyklar till jobbet..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

En gång när jag var student 18 år. Så skulle jag köra Bankörning i Anderstorp men kom då efter halva tiden hade gått och frågade snällt om man kunde får studentrabatt eftersom att halva tiden hade gått.

Fick det helt galna svaret att: har du inte pengar så får du välja någon annan hobby?
Vad fan är
Det för inställning? Trodde att vi motorcyklister samverkade ihop, vi är trotsally en minoritet som blir motverkade i allt vi vill göra...

Lite olyckligt att svara så bara rakt av... men.
1) Anläggningen kostar lika mycket att hyra oavsett när deltagarna kommer.
2) Den som svarade dig har rätt, det är en dyr hobby.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010

Vad fan är

Blir banan billigare i underhåll då? Nä Ska man köra på bana så får man ju självklart se till att vara där i tid och betala vad det kostar. Ingen konstigt med det. Eller ska det vara studentrabbatt på flyget med?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning