MC-budstråden

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag är fortfarande lite besviken över att inte fler tjejer blev/blir impade av att man har varit/var en vägenskrigare. Dom ända som tittade lite extra va ju typ killar i 12 årsåldern.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag är fortfarande lite besviken över att inte fler tjejer blev/blir impade av att man har varit/var en vägenskrigare. Dom ända som tittade lite extra va ju typ killar i 12 årsåldern.

He he he det är bara för att ni är skitiga och i de flesta fall även har skitiga hojar. Om ni skaffar lite bling bling till XT,na s kanske det blir snigelspår vad vet jag! :D

makkanR1

E tillbaka
Gick med
10 May 2006
Hoj
xt 660 -07 till salu!
kör mc-bud nu! historia! 3 månader sen! spättar ut från fridhemsplan ut mot tranebergs bron! kommer fint ut ur kurvan ligger runt hundra! väl uppe på tranebergs bron dyker en bmw upp på höger sida! stannar! har börjar skrika att jag jag kan bli av med körkortet! för vad frågar jag! 1 du har ingen reg-plåt! 2 du kör alldeles för fort d e 50 ut mot bron! men d är ju egentligen 30 (byggarbetsplats) tänker jag! om han sett d så kanske d gått värre men en bot på 1500 för kört utan plåt! 2 v senare kommer jag i vväggrenen o sicksackar lite genom eugenia tunneln o upp mot bergshamra då kommer d en snut från norrtull o ser allt! han stannar mej o frågar med ett flin! ja du!!! vad ska vi ta på? sen stod vi i en kvart o prata bågar o åker därifrån 800 hundra fattigare! kört i väggren! 2 v efter d så är det laser i klaratunnel o åker dit för 91 km på 50 sträcka som d e! 4000 lax i böter o blev av med körkortet i 2 månader! 2 mån på däckverkstad så nu e jag riktigt laddad o komma tillbaks i dec! d kostar att vara mc-bud!

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition

Men jag vart impad.
15 år sen ca.: blev så sugen på en XT att en sådan har jag haft sen dess.
Köpte då en gamal budhoj + att jag fick ställ o allt med.
Är väll en del av era gamla sura grejer.
Stod mcbudet på ryggen som man fick sprätta bort .
XTn Går aldrig sönder + att den går att lasta...
Körde från hökarängen till stan med mer än 2,5 meter alu rör stickande ut bakom hojen.
Lite trafik visserligen men läskigt.(om man blir påkörd bakifrån så får man rören i ??)
Nu har jag annan hoj men man blir då mer väderkänslig.

Last edited:

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Vilka historier alltså! Skulle vara kul att prova på det arbetet några månader. :yoparty

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
fan va nice med mcbuds-tråd!

Tja på er alla!
89an här. Körde för Martin mellan 2002-2004 och saknar det jobbet av allt på denna planet. De var alltså den bästa tiden i mitt liv :D

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
fan va nice med mcbuds-tråd!

Tja på er alla!
89an här. Körde för Martin mellan 2002-2004 och saknar det jobbet av allt på denna planet. De var alltså den bästa tiden i mitt liv :D

Jag kommer ihåg när jag åkte bakom dig som rookie den där vinterdagen. Vi va nånstans i Danderyd, villa område. Jag går ut i buskarna för o slå en drill. Precis då kommer roslagsbanan o stannar 20 m bort. Men som vi sa då "den där lilla röd skrämmer ingen"

Kom ikapp en gammal budpolare igår kväll på essingeleden. Fan va han satt o torkade visiret hela tiden, just det saknar jag inte.
Det påminde mig om en eftermiddag när jag tommade i Sundbyberg och sen skulle köra hem. Det snöade såna där stora flingor och vara bara hjulspår att följa på essingeleden. Å dom där satans påsarna som man hade på handtagen, torka lite, hitta in i påsen torka lite, hitta in i påsen, torka lite shit tvärbromsa torkhande (vänstern) ur påsen så det hinns inte med o koppla ur, så när bakhjulet låser sig så dör motorn o det är för halt för att den ska dra igång igen när jag släpper bromsen, bakhjulet stod tvärstilla. Tur att man hade en tumme på startknappen o va kvick i roten så man kunde bemästra situationen :)

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Fel fel!!! 7aa5aaa var det bästa!:pannkyss

Helt rätt!! :tummenupp
Det numret har jag idag. Körde iofs ett år som 87 oxå.
Körde tidigare Xt660 men sedan en vecka tillbaka - Aprilia Pegaso. (xt-motor)
Bilden är från sista släppet igår i Sigtuna. (mobilfoto)

Bifogat

• Sigtuna2.jpg
    Sigtuna2.jpg
    104.2 KB · Visningar: 232

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
ett helt underbart jobb saknar det redan och då bytte jag jobb bara för en månad sen :näsblod

Vem är du? :va

:D Håller med dig! Dom vill ju inte direkt åka med när de ser våra blöta o skitiga kläder... (även om det har hänt oxå)

Men vad som aldrig slår fel är att hundar, speciellt de där små golvmopparna blir galna när man glider förbi!?!?

Last edited:

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
blabla...så nu e jag riktigt laddad o komma tillbaks i dec! d kostar att vara mc-bud!

Hörde att du blev av med lappen...ungefär samtidigt som jag hade råflyt ett par ggr o kunde behålla den. Snacka om lotteri! Kul att du kommer tillbaka!
:tummenupp

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Fan, när man läser det här vill man ju också bli MC-bud, det verkar skitskoj. :tummenupp Närmaste stället för en skåning är alltså Göteborg? :(

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Fan, när man läser det här vill man ju också bli MC-bud, det verkar skitskoj. :tummenupp Närmaste stället för en skåning är alltså Göteborg? :(

Verkar inte bättre förnärarande...min chef har precis startat upp ytterligare två enheter i Götet. Men du får väl lobba lite med de lokala budbolagen. Skulle ni inte ha behov av mcbud i Skåneland??

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj

Verkar inte bättre förnärarande...min chef har precis startat upp ytterligare två enheter i Götet. Men du får väl lobba lite med de lokala budbolagen. Skulle ni inte ha behov av mcbud i Skåneland??

Mja vettefan om det finns behov, isåfall är det kanske i Malmö. Men jag har ett behov av att prova på tror jag och det borde ju någon bejaka tycker man. :D

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Mja vettefan om det finns behov, isåfall är det kanske i Malmö. Men jag har ett behov av att prova på tror jag och det borde ju någon bejaka tycker man. :D

Då är det bara att flytta, lära dig göteborska, plugga gator o sen dra en viting om att du alltid varit blåvit...:tummenupp

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Fy va jag är sugen på att börja på MCBUDET igen..
Orkar inte med skithålan Karlskrona längre (samt arbetskamraterna här).
Måste upp till sthlm NU

makkanR1

E tillbaka
Gick med
10 May 2006
Hoj
xt 660 -07 till salu!
kör

om någon känner sej sugen o kan stockholms gator någelunda! en chaufför säger upp sej nu o vi behöver en ny med lite jävlar anamma i::tummenupp ! Du kör en xt 660 -06 ! gått 1000 mil! runt 20000 fast lön! du kör då åt Best transport!

skicka ett pm!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Jag slangade iväg från en polare Jag mötte på sveav för ett par år sen på min WR450. Anledningen till detta var så klart 2 st teens som Jag skulle impa på. Enligt polaren som var kvar så hade de sagt "fy fan vikken tönt asså":gnissla

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Jag slangade iväg från en polare Jag mötte på sveav för ett par år sen på min WR450. Anledningen till detta var så klart 2 st teens som Jag skulle impa på. Enligt polaren som var kvar så hade de sagt "fy fan vikken tönt asså":gnissla

Tiderna förändras vettu. Hade du stannat kvar och dragit upp den allra senaste SonyEricssonnallen så hade du fått ligga direkt. :fakta

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
gAAh!
Måste man ha kort för att va mcbud, man kör ju inte med kortet :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO