Mc Expo i Borås 29-31 januari 2010

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Mycke gnäll............

MC EXPO
3 dagars MC fest blir startskottet för årets MC säsong.
Bli först med att se årets nyheter.
Välkommen ! 29-31 januari

För mig såg det ut som mycket MC-fest, pilsner och tjo och tjim. Men för att kika på hoj vart de inte lätt, Hojarna försvann i folkvimmlet. Och inte va det så mycket hojar ( sporthojar/ race) heller.

Men jag och min kvinna hade en trevlig heldag, träffa lite bekanta. Fika och käka middag ute. Lyssnade på Peter Linden och hans berättelse om sin Flygvapenkarriär och Road-racing. Dagens höjdare!

Inte att förglömma, detta var en liten mässa. Kom till på ett privat initativ om jag fattat rätt. Och våra MC-importörer, är nu inne på lite sparbeting och tycker väl att de stora mässhallasuthyrarna tar för mycket betalt. De här vart ju en del utav våra lokala MC-handlare i västsverige. Heder till dessa som jobba och slet! Kosta säkert en slant även på denna mindre mässannläggning!

För min del var mässan ungefär vad jag kalkylerat med, 100kr lika med 1 grogg på krogen. Till er som vart jättebesvikna, ni hade nog inte tänkt till ordentligt, förväntade ni er ett PÅ 2 hjul koncept? Toyman

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
MC EXPO
3 dagars MC fest blir startskottet för årets MC säsong.
Bli först med att se årets nyheter.
Välkommen ! 29-31 januari

För mig såg det ut som mycket MC-fest, pilsner och tjo och tjim. Men för att kika på hoj vart de inte lätt, Hojarna försvann i folkvimmlet. Och inte va det så mycket hojar ( sporthojar/ race) heller.

Men jag och min kvinna hade en trevlig heldag, träffa lite bekanta. Fika och käka middag ute. Lyssnade på Peter Linden och hans berättelse om sin Flygvapenkarriär och Road-racing. Dagens höjdare!

Inte att förglömma, detta var en liten mässa. Kom till på ett privat initativ om jag fattat rätt. Och våra MC-importörer, är nu inne på lite sparbeting och tycker väl att de stora mässhallasuthyrarna tar för mycket betalt. De här vart ju en del utav våra lokala MC-handlare i västsverige. Heder till dessa som jobba och slet! Kosta säkert en slant även på denna mindre mässannläggning!

För min del var mässan ungefär vad jag kalkylerat med, 100kr lika med 1 grogg på krogen. Till er som vart jättebesvikna, ni hade nog inte tänkt till ordentligt, förväntade ni er ett PÅ 2 hjul koncept? Toyman

För enskild person är 100kr inte mycket, men om man betänker 100kr x antalet besökare så blir det en massa pengar för arrangören. En massa pengar som de fått in genom att pressa in alldeles för mycket folk på ett & samma ställe på en & samma gång. Snudd på att lura av folk pengarna även om det är frivilligt att gå in. Det gör mig besviken.

Åker man någorlunda långväga som i mitt fall så är det nog lätt att bli besviken på arragemanget när fokus låg på custom / cross samt att det var alldeles för många besökare på en liten yta samtidigt.

Det blev ändå en trevlig dag i goda vänners lag och jag hade ärligt talat inga större förväntningar på mässan innan vi åkte dit.

Men som jag skrev tidigare kan jag besöka min lokala mc-handlare och få ett större utbyte utan att betala 100kr i inträde :)

Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag tyckte faktiskt den va helt okej.

Den va större än vad jag trodde den skulle va:tummenupp

Det va mycket folk o stundtals trångt. Ångrar inte trippen upp dit.

Vi ska ju va glada över att det finns lite mässor fastän de e av mindre karaktär

Man behöver lite sånt här i under de tråkiga vintermånaden.

Snart e det ju mässa igen:)

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag tyckte också den var helt godkänd!
Kul med en lokal mc mässa, men jösses va folk !

Iza

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2007
Hoj
2006, Kawasaki, ZX6R
Du tittade nog inte så noga Kawasaki nya ZX10R 2010 fanns där.

sicken dynga asså, mc-mässa:confused: CROSSMÄSSA möjligtvis inte mc-mässa:mad: en ända sporthoj hade dom orkat släpa in (en R1:a).

tog knapp en timme att gå igenom allt och då gick vi jääävligt långsamt, restaurangdelen var ju fan större än utställningsytan:näsblod

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...