Mc Expo i Borås 29-31 januari 2010

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Mycke gnäll............

MC EXPO
3 dagars MC fest blir startskottet för årets MC säsong.
Bli först med att se årets nyheter.
Välkommen ! 29-31 januari

För mig såg det ut som mycket MC-fest, pilsner och tjo och tjim. Men för att kika på hoj vart de inte lätt, Hojarna försvann i folkvimmlet. Och inte va det så mycket hojar ( sporthojar/ race) heller.

Men jag och min kvinna hade en trevlig heldag, träffa lite bekanta. Fika och käka middag ute. Lyssnade på Peter Linden och hans berättelse om sin Flygvapenkarriär och Road-racing. Dagens höjdare!

Inte att förglömma, detta var en liten mässa. Kom till på ett privat initativ om jag fattat rätt. Och våra MC-importörer, är nu inne på lite sparbeting och tycker väl att de stora mässhallasuthyrarna tar för mycket betalt. De här vart ju en del utav våra lokala MC-handlare i västsverige. Heder till dessa som jobba och slet! Kosta säkert en slant även på denna mindre mässannläggning!

För min del var mässan ungefär vad jag kalkylerat med, 100kr lika med 1 grogg på krogen. Till er som vart jättebesvikna, ni hade nog inte tänkt till ordentligt, förväntade ni er ett PÅ 2 hjul koncept? Toyman

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
MC EXPO
3 dagars MC fest blir startskottet för årets MC säsong.
Bli först med att se årets nyheter.
Välkommen ! 29-31 januari

För mig såg det ut som mycket MC-fest, pilsner och tjo och tjim. Men för att kika på hoj vart de inte lätt, Hojarna försvann i folkvimmlet. Och inte va det så mycket hojar ( sporthojar/ race) heller.

Men jag och min kvinna hade en trevlig heldag, träffa lite bekanta. Fika och käka middag ute. Lyssnade på Peter Linden och hans berättelse om sin Flygvapenkarriär och Road-racing. Dagens höjdare!

Inte att förglömma, detta var en liten mässa. Kom till på ett privat initativ om jag fattat rätt. Och våra MC-importörer, är nu inne på lite sparbeting och tycker väl att de stora mässhallasuthyrarna tar för mycket betalt. De här vart ju en del utav våra lokala MC-handlare i västsverige. Heder till dessa som jobba och slet! Kosta säkert en slant även på denna mindre mässannläggning!

För min del var mässan ungefär vad jag kalkylerat med, 100kr lika med 1 grogg på krogen. Till er som vart jättebesvikna, ni hade nog inte tänkt till ordentligt, förväntade ni er ett PÅ 2 hjul koncept? Toyman

För enskild person är 100kr inte mycket, men om man betänker 100kr x antalet besökare så blir det en massa pengar för arrangören. En massa pengar som de fått in genom att pressa in alldeles för mycket folk på ett & samma ställe på en & samma gång. Snudd på att lura av folk pengarna även om det är frivilligt att gå in. Det gör mig besviken.

Åker man någorlunda långväga som i mitt fall så är det nog lätt att bli besviken på arragemanget när fokus låg på custom / cross samt att det var alldeles för många besökare på en liten yta samtidigt.

Det blev ändå en trevlig dag i goda vänners lag och jag hade ärligt talat inga större förväntningar på mässan innan vi åkte dit.

Men som jag skrev tidigare kan jag besöka min lokala mc-handlare och få ett större utbyte utan att betala 100kr i inträde :)

Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag tyckte faktiskt den va helt okej.

Den va större än vad jag trodde den skulle va:tummenupp

Det va mycket folk o stundtals trångt. Ångrar inte trippen upp dit.

Vi ska ju va glada över att det finns lite mässor fastän de e av mindre karaktär

Man behöver lite sånt här i under de tråkiga vintermånaden.

Snart e det ju mässa igen:)

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag tyckte också den var helt godkänd!
Kul med en lokal mc mässa, men jösses va folk !

Iza

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2007
Hoj
2006, Kawasaki, ZX6R
Du tittade nog inte så noga Kawasaki nya ZX10R 2010 fanns där.

sicken dynga asså, mc-mässa:confused: CROSSMÄSSA möjligtvis inte mc-mässa:mad: en ända sporthoj hade dom orkat släpa in (en R1:a).

tog knapp en timme att gå igenom allt och då gick vi jääävligt långsamt, restaurangdelen var ju fan större än utställningsytan:näsblod

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping