powerglide
Glad amatör
Han överklagade.
Överklagade att killen i busskuren inte dog?
Pucko rättssystem
Han överklagade.
Jag ville mest peka på faran med att klumpa ihop människor, invandrare, sporthojsförare, bilister med framhjulsdrivna bilar mfl.
Även om mina fördomar att det var en sporthoj som användes troligtvis kommer besannas, (denna farkosttyp attraherer ju ofta killar med auktoritetsproblem och förstorad självbild) så lär jag inte "Ziarro-style" ta det till att bygga argument mot er sporthojsförare som grupp.
Men ändå gör du det
(Men ja, jag förstod det så du hade inte behövt förklara dig (denna gång))
Återigen en tråd där många inlägg baseras på gissningar och sedan utvecklas ifrån dessa gissningar. Dessutom börjar ni sedan hacka på varandra för att ni har olika åsikter om utvecklingen av dessa gissningar. Snälla undvik att hacka på varandra, undvik att svara om ni inte tänker föra diskussionen sakligt framåt.
Edit: Kred till 2wheeldrive som på ett snyggt sätt backade och bad om ursäkt för sitt lite illa valda skämt genom en smiley.
På den här typen av trådar kan det initialt vara omöjligt att föra diskussionen sakligt framåt. Vidare är det ibland ganska kul läsning med gissningar och oförargerligt hackande. Just sayin'
Håller med dig till viss del, men eftersom det alltid är någon som tar illa vid sig och den till synes (oavsett vad personerna bakom inläggen känner/ har i syfte) ilskna stämningen skrämmer bort besökare och därmed minskar underlaget för annonsörer samt renderar i diverse anmälningar till oss moderatorer så måste vi städa och radera enligt regelverket.
Då är det för moderatorer att gå in och rensa.
hellre renas än stänga.
Då är det för moderatorer att gå in och rensa.
hellre renas än stänga.
Hederliga människor kan också ha störningar av diverse slag.Fan där hann skäggot före.
Dom i det fördolda syltryggarnas land visar sitt rätta jag när det skiter sig.
Och att psykologer kan påvisa annat köper jag inte, att tex smita från en olycka visar att man har en störning och då tycker jag inte att man skall blanda in dom bland "hederligt folk".
Hederliga människor kan också ha störningar av diverse slag.
Eller är alla som tex lider av anorexi ohederliga, likaså alla med depressioner? Du har redan fått utmärkta förklaringar till hur människor, hederliga eller ohederliga, reagerar i krissituationer, isället för att leka allan kan du ta till dig av informationen och växa som individ.
Grabben som körde är ett rövhål, finns så långt jag vet inget DSM IV-diagnos för det.
Och för att det inte ska råda minsta tvivel; jag försvarar på inget sätt killen som körde, om något önskar jag att han hade begått samma brott i ett land med lite bättre straff, tex Iran...
Men hederlighet har absolut inget med "störningar" att göra.
Antar att min uppfattning av en hederlig människa skiljer sig en del från den allmänna.
Att man betalar skatt och har barn är i mina ögon inte likaställt med heder.
Inte säkert. Däremot blandar du ihop begreppen. Det du far efter torde förvisso vara applicerbart på den förhandenvarande individen.
Andra meningen är bara obegriplig för mig. Det kan naturligtvis vara hedersamt att göra även om jag är av uppfattningen att det likaväl kan vara av lika stor eller större heder att låta bli. Det där har jag bråkat med den envetne masen VBK om och därför orkar jag inte tjöta mer i den saken!
Men för att återkoppla till mekanismer av chock. En individ med heder skulle inte överleva en kollision där den lämnar en skadad människa, eller för den delen ett djur, det kanske bara skulle ta ett tag innan denne går hädan.
Jag blandar antagligen ihop det.
Men för att återkoppla till mekanismer av chock. En individ med heder skulle inte överleva en kollision där den lämnar en skadad människa, eller för den delen ett djur, det kanske bara skulle ta ett tag innan denne går hädan.
Oj. Är det alltså så att du är allvarlig?
Nej, jag tror inte att en människa kommer att självdestruera för ett påkört fä, även om det känns, tynger samvetet och lämnar ett obehag för lång tid framöver, kanske t. o. m. för alltid. När det gäller människor funkar ju skyddsmekanismen förnekelse så att individen klarar inte ta in det skedda. Det är inget val utan en instinktiv handling, som jag förstår det. Frågan är vad individen gör när det inträffade så småningom landar i medvetandet. Först där kommer frågan om heder eller hederlighet in och då så mycket jobbigare eftersom man förflyttats både vad gäller tid och plats från tillfället.
Återigen inget som bekymrar individen i händelsen vi diskuterar då han lämnat alla såna jobbigheter bakom sig i jakt på kickar för det egna egot. Då är inte något pris för högt för omgivningen att betala.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|