Men vad bra. Då vet vi.....
Ja, något för dig att fundera på.
Kommer du fram till något, bra, om inte vem bryr sig...
Men vad bra. Då vet vi.....
Ja, klart jag är allvarlig, ens heder är väl det viktigaste man innehar.
Utan den finns man inte, personer utan är bara ett svagt brus som fyller upp, knappt märkbart.
Skulle du anse att om t.ex din granne körde på en 8-åring och mosade denne under sin bil, bara för att i "chock" smita från platsen, vore värdig att betraktas som någon med heder?
I detta fallet, när det verkar som personen har ett upprepat, brottsligt förflutet, så hade det väl varit lämpligt att skicka personen direkt till fängelse, utan att passera gå...
Nån som på allvar tror att det var ngt annat än en sporthoj?
https://www.flashback.org/sp43631340Hojen är en Yamaha R6. Färgen är vit/röd/svart.
Kommer i femman!Grabben som körde är ett rövhål, finns så långt jag vet inget DSM IV-diagnos för det.
Jag tror faktiskt att medelsvensson just nu ägnar mycket lite tid åt motorcyklister.
Det stående ämnet är brinnande bilar och polisstationer. Och stenkastning mot brandkår och polis.
Och för en och annan funderingar över hur det står till i poliskåren.
Att skjuta en pensionär och sedan inte ordna ambulans och skicka honom till sjukhus utan istället låta honom dö där han blev skjuten ställer för många en del frågor om hur det står still i poliskåren.
Och när polisen dessutom plussar på med att meddela pressen att han hämtades av ambulans och dog på sjukhuset.
När han i själva verket hämtades av likbil 6 timmar efter han blev skjuten.
För många är detta (att inte skicka efter ambulans) detsamma som att smita från en påkörd fotgängare.
Skillnaden är att det inte är nån sprit och/eller knarkpåverkad mc-förare på en stulen hoj utan svensk polis.
Källor: Press och webb.
OT men det finns ett antal versioner av vad som hände. Jag utgår ifrån att polisen gör en noggrann utredning och att sanningen ligger någonstans mitt emellan vad Megafon och Aftonbladet anser och polisen själva
En annan sak som jag finner lite skrämmande, är att den första körningen skedde i juli 2011, och snart är det juli 2013, och ännu har han inte satts bakom lås och bom.
Oj. Är det alltså så att du är allvarlig?
Nej, jag tror inte att en människa kommer att självdestruera för ett påkört fä, även om det känns, tynger samvetet och lämnar ett obehag för lång tid framöver, kanske t. o. m. för alltid. När det gäller människor funkar ju skyddsmekanismen förnekelse så att individen klarar inte ta in det skedda. Det är inget val utan en instinktiv handling, som jag förstår det. Frågan är vad individen gör när det inträffade så småningom landar i medvetandet. Först där kommer frågan om heder eller hederlighet in och då så mycket jobbigare eftersom man förflyttats både vad gäller tid och plats från tillfället.
Återigen inget som bekymrar individen i händelsen vi diskuterar då han lämnat alla såna jobbigheter bakom sig i jakt på kickar för det egna egot. Då är inte något pris för högt för omgivningen att betala.
Håller med dig till viss del, men eftersom det alltid är någon som tar illa vid sig och den till synes (oavsett vad personerna bakom inläggen känner/ har i syfte) ilskna stämningen skrämmer bort besökare och därmed minskar underlaget för annonsörer samt renderar i diverse anmälningar till oss moderatorer så måste vi städa och radera enligt regelverket.
vad din vikt hade med saken att göra vet jag inte, men jag misstänker att du är en hederlig människa trots dina störningar, tex att du inte skulle lura på mig en hoj som inte funkar eller dylikt. Det säger dock fortfarande ingen om hur du kommer agera i en krissituation. Förhoppningsvis agerar du som du föreställer dig att du kommer göra, men finns inget som säger att du inte kommer smita du också när du är i shock.Jag har många störningar, men i just denna tråden diskuterar vi att smita från en olycka.
Mitt problem med att hålla vikten uppe i detta sammanhang är nog lika intressant som på viktväktarnas forum.
vad din vikt hade med saken att göra vet jag inte, men jag misstänker att du är en hederlig människa trots dina störningar, tex att du inte skulle lura på mig en hoj som inte funkar eller dylikt. Det säger dock fortfarande ingen om hur du kommer agera i en krissituation. Förhoppningsvis agerar du som du föreställer dig att du kommer göra, men finns inget som säger att du inte kommer smita du också när du är i shock.
Det är hela anledningen till att vissa samhällsfunktioner såsom militär, polis, sjukvårdare, läkare o dyl hela tiden tränar på akuta händelser och övningar. För att man ska kartlägga, förändra och förankra sina handlingar under sådana förhållanden.
Skriver på en ipad, därför stavningen är som en full anka.
Tom vi i väst bygger vårt samhälle på heder och rättvisa, att ens blanda in formuleringen hedersrelaterat är infantilt och dumt.
Edit: heder kom nog in i tråden för att jag råkade härleda hederlighet till heder, dumt av mig dom har ju ingenting gemensamt... Eller?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|