Mc-förare kan slippa betala för trängsel

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Hightuned skrev:
Det kallas att vara "socialdemokrat" en sjukdom som tyvärr allt får många lider av i detta land!.

Fler än 50 % röstade på S, Mp och V i stockholms kommunval. 80% röstade mot biltullar. Då är det alltså att vara sosse att rösta för biltullar? :confused:
Snarare att vara Mp och/eller V.
För övrigt tycker jag att det är en god idé att folk får pröjsa pengar för att de är med och stoppar upp all form av rörlighet vid rusningstid.
Dock inte i den form som förslaget har idag.

gladh

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Silwer skrev:
jo, men ärligt talat det införs inte för den skull utan för att dra in mer stålar miljön blir en ursäkt bara.
Det kommer ändå röra sig en jäkla massa trafik in och ut ur städerna där jobben finns med eller utan fåniga avgifter och det vet de om.

Bilism eller motorcyklism är ingen mänsklig rättighet såvitt jag vet. Dock har vi byggt upp stora delar av vårt samhälle på det.

gladh

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gladh skrev:
Fler än 50 % röstade på S, Mp och V i stockholms kommunval. 80% röstade mot biltullar. Då är det alltså att vara sosse att rösta för biltullar? :confused:
För övrigt tycker jag att det är en god idé att folk får pröjsa pengar för att de är med och stoppar upp all form av rörlighet vid rusningstid.

gladh

S, Mp, V. Samma skit, olika namn.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
lustigt att du inte sätter i samband att folk måste pendla till och från jobbet, de sitter inte i bilkörer för att jävlas med dig.
Bättre vägar vore kanske bättre att lägga pengar på så möjligheterna blev fler, men det är för dyrt, på detta sätt kan de få pengar i stället.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
gladh skrev:
Bilism eller motorcyklism är ingen mänsklig rättighet såvitt jag vet. Dock har vi byggt upp stora delar av vårt samhälle på det.

gladh

jo, men pga att det bygger på detta är vi tvingade att använda fortskaffningsmedel, kanske inte stadsbor som både bor och jobbar på gång avstånd. Men för dem kan det aldrig gå upp ett ljus att alla inte har det på det sättet.
Allt ska ju vara centraliserat och då blir det så här.

möjligheterna minskar ju väldigt utan att kunna ta sig nånstans utom med cykel eller gå.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jag sa inte att jag gillade det nuvarande förslagets utformning.

Mitt recept är inför biltullar och låt pengarna gå till en uppbyggnad av kollektivtrafiken och/eller gratis kollektivtrafik.

gladh

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
valmers skrev:
S, Mp, V. Samma skit, olika namn.

Lika nyanserad som en rabiessmittad pitbullterrier.
Som vanligt :rolleyes:

Förresten är du säkert full med moralskit och använder dig av förvridna personangrepp.

gladh

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
gladh skrev:

gladh

Vaa, jag kan ju inte leva utan motorcyklar alltså måste det vara en mänsklig rättighet?. :skrämd

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
haha jag tror det är tvärtom, allt satsas väl på Stockholm, inte är det så att det satsas på landsbyggden, var tusan fick du det ifrån?:)

dessutom finns det väl inga pengar tat tjäna på att ha biltular till nån liten håla i ödemarken.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
gladh skrev:

gladh

Är du på riktigt?!

Vet du hur vägarna är uppbyggda runt stockholm?!
Trängselavgifterna skulle betyda att jag som norrortsbo inte skulle kunna åka till södra sidan stan utan att betala en jävla massa pengar. Fast man tar den snabbaste och effektivaste vägen (mest miljövänlig).

Men kan inte BÖRJA med att ta ut avgifter innan det finns alternativ och som det ser ut nu så finns det inget alternativ då kollektivtrafiken tar ca: 2 - 4 ggr längre tid att åka än att ta bil/mc. T.ex. när jag ska från min mor till min far som bor ca: 1 mil ifrån varandra så tar det 15 minuter med bil/mc, men det tar 1 ½ timme med tåg/buss. Troligt att man åker kollektivt då?

Sen håller jag med Valmers. Mp, V eller S, precis samma skrot och korn, bara olika namn.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gladh skrev:
Lika nyanserad som en rabiessmittad pitbullterrier.
Som vanligt :rolleyes:

Förresten är du säkert full med moralskit och använder dig av förvridna personangrepp.

gladh

Locka inte hit Ravetrancer nu.

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
UltraMarine skrev:
Problemet är att det är lantskallar som sitter och bestämmer i riksdagen. Vi som bor här har inget att säga till om...
:fakta Så sant, så sant! Fast nu är det inte riksdagen som har tagit upp det här. Utan de röda i stadshuset. Och hur många av dem har bott i Stockholm hela sitt liv?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Fazer skrev:
:fakta Så sant, så sant! Fast nu är det inte riksdagen som har tagit upp det här. Utan de röda i stadshuset. Och hur många av dem har bott i Stockholm hela sitt liv?

Hur många i Stockholm har bott i Stockholm hela sitt liv öht.

gladh

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Fazer skrev:
Läs en gång till!
De i stadshuset! :fakta

Jo, skulle naturligtvis ha citerat "UltraMarine" istället :hej

Men vad är det som säger att man måste ha bott i en stad i hela sitt liv för att kunna förstå, påverka och besluta om (trafik-)situationen där :confused:

Se'n förstår jag att man måste vara tapper för att härda ut i "Tokholm" ;)

/F.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...