Hmmm där sa du nåt, börjar bli övervägande f.d. Östersund och Boråsare nu...gladh skrev:Hur många i Stockholm har bott i Stockholm hela sitt liv öht.
gladh
Hmmm där sa du nåt, börjar bli övervägande f.d. Östersund och Boråsare nu...gladh skrev:Hur många i Stockholm har bott i Stockholm hela sitt liv öht.
gladh
Bingo skrev:Att gnälla om att man inte har råd att köra bil till stan, när biltullarna kommer, är samma sak som att gnälla om att man inte har råd att köpa en BMW M5 -04.
Biltullar är "blå", inte "röda". Man sätter ett pris på något och låter prismekanismen bestämma efterfrågan. Har du inte råd så låt bli - och håll käft.
Ni som påstår er vara högermän i denna tråd bör ta er en ordentlig funderare på frågan, er politiska tillhörighet... Och kanske er sexuella läggning också när ni ändå är i gång
/H.Ögerman f.d. stockholmare
Detta måste vara årets trådlyft. Redan i januari.Victor skrev:Jag är lika säker i min sexualitet som i frågan om biltullar. Jag tycker gott att grinskallarna kan få betala.
Ja den var vass!valmers skrev:Detta måste vara årets trådlyft. Redan i januari.
Är du seriös? Stackars den som sa det... Vips fick han/hon ett stort "L" i pannansandstream skrev:Lite intressant med tanke på att de hade en artikel om detta i senaste MC-folket.
Finns de som tror att MC-olyckorna kommer att öka i Stockholm för att fler kommer att köra hoj och fler kommer att börja köra tidigare än normalt.
håller med till 100%, det brukar heta att man ska betala för sina egna gärningar och handlingar osv.. och det är ju faktiskt vad dom blå förutspråkar.Bingo skrev:Att gnälla om att man inte har råd att köra bil till stan, när biltullarna kommer, är samma sak som att gnälla om att man inte har råd att köpa en BMW M5 -04.
Biltullar är "blå", inte "röda". Man sätter ett pris på något och låter prismekanismen bestämma efterfrågan. Har du inte råd så låt bli - och håll käft.
Ni som påstår er vara högermän i denna tråd bör ta er en ordentlig funderare på frågan, er politiska tillhörighet... Och kanske er sexuella läggning också när ni ändå är i gång
Japp, det är inget jag hittar på.Blomquist #14 skrev:Är du seriös? Stackars den som sa det... Vips fick han/hon ett stort "L" i pannan
Större risk att det kryllar av socitetsfolk som inte kan köra bil
Ja, det blå älskar ju alla typer av skatterblom skrev:håller med till 100%, det brukar heta att man ska betala för sina egna gärningar och handlingar osv.. och det är ju faktiskt vad dom blå förutspråkar.
Bingo skrev:Att gnälla om att man inte har råd att köra bil till stan, när biltullarna kommer, är samma sak som att gnälla om att man inte har råd att köpa en BMW M5 -04.
Fazer skrev:Du kan vara lugn, inte anklagar jag dig. ( Om du inte röstade på dem) Jag bara konstaterar att det är de röda som vill införa trängselavgifterna.
Fazer skrev:Du kan vara lugn, inte anklagar jag dig. ( Om du inte röstade på dem) Jag bara konstaterar att det är de röda som vill införa trängselavgifterna.
Foggy skrev:Skyll inte på mig - jag röstade nej!
/F.
Gnällkärringarna är väldigt många i Stockholm. Vi har haft "vägtull" till Köpenhamn i alla år men inte gnäller vi för det. Stockholmare är ena jädrans gnällsossar. Allt ska skattefinansierasgurra snurra skrev:Men du bor i skåne så du borde väl hålla käft spelar väl fan ingen roll om dom är blåa eller röda .
Va fan har sex med biltullat att göra
Gnällkärringar finns det gott om
Mattias skrev:Cyklister, som gladeligen riskerar livet genom att konsekvent cykla mot rött och skita i alla trafikregler som finns är väl en större fara för folkhälsan i så fall?!
Flytta till något annat land då, men se till att göra en ordentlig faktakontroll på ditt nya hemland, för det är rätt många som har biltullar / avgiftsfinansierade broar/vägar/whatever.Ktm'arn skrev:Detta är konsekvenserna man får ta när man bor i ett av världens mest jävla byrokratiska land
- Sverige! :kocko
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |