Mc-förare kan slippa betala för trängsel

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Att gnälla om att man inte har råd att köra bil till stan, när biltullarna kommer, är samma sak som att gnälla om att man inte har råd att köpa en BMW M5 -04.

Biltullar är "blå", inte "röda". Man sätter ett pris på något och låter prismekanismen bestämma efterfrågan. Har du inte råd så låt bli - och håll käft.

Ni som påstår er vara högermän i denna tråd bör ta er en ordentlig funderare på frågan, er politiska tillhörighet... Och kanske er sexuella läggning också när ni ändå är i gång:)

/H.Ögerman f.d. stockholmare

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Det tråkiga är inte att man inför biltullar utan att man inte satsar
på vettiga kommunikationer. Exempelvis skulle en förbifart förbi
Sthlm vara väldigt smidigt sätt att avlasta de mer centrala
vägarna som nu fungerar som genomfartsleder. Vad som sätter
stopp för detta är miljövännerna som högljutt skriker så fort man
försöker dra en ny väg. Och det är precis vad som skett i detta
fall.

Mycket bättre att de(bilisterna) står och bildar trafikpropp och kör
på tomgång istället för att hålla jämn landsvägshastighet utanför
själva stan.

Om jag fick bestämma.... (ska nog bli diktator när jag blir stor ;)

En som läser logistik och kommunikationssystem.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bingo skrev:
Att gnälla om att man inte har råd att köra bil till stan, när biltullarna kommer, är samma sak som att gnälla om att man inte har råd att köpa en BMW M5 -04.

Biltullar är "blå", inte "röda". Man sätter ett pris på något och låter prismekanismen bestämma efterfrågan. Har du inte råd så låt bli - och håll käft.

Ni som påstår er vara högermän i denna tråd bör ta er en ordentlig funderare på frågan, er politiska tillhörighet... Och kanske er sexuella läggning också när ni ändå är i gång:)

Jag är lika säker i min sexualitet som i frågan om biltullar. Jag tycker gott att grinskallarna kan få betala.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Victor skrev:
Jag är lika säker i min sexualitet som i frågan om biltullar. Jag tycker gott att grinskallarna kan få betala.
Detta måste vara årets trådlyft. Redan i januari.

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
valmers skrev:
Detta måste vara årets trådlyft. Redan i januari.
Ja den var vass! :Bugar
Arkivarie som arbete? :hihi
Inte du Valmers alltså...

Whatever, fixa en reg.plåt med politikers reg.nummer och kör med bilen annars

sandstream

Guest
Lite intressant med tanke på att de hade en artikel om detta i senaste MC-folket.
Finns de som tror att MC-olyckorna kommer att öka i Stockholm för att fler kommer att köra hoj och fler kommer att börja köra tidigare än normalt.

@Bingo: Biltullarna är äckligt gröna :D

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
sandstream skrev:
Lite intressant med tanke på att de hade en artikel om detta i senaste MC-folket.
Finns de som tror att MC-olyckorna kommer att öka i Stockholm för att fler kommer att köra hoj och fler kommer att börja köra tidigare än normalt.
Är du seriös? Stackars den som sa det... Vips fick han/hon ett stort "L" i pannan
Större risk att det kryllar av socitetsfolk som inte kan köra bil :gnissla

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Bingo skrev:

håller med till 100%, det brukar heta att man ska betala för sina egna gärningar och handlingar osv.. och det är ju faktiskt vad dom blå förutspråkar.

sandstream

Guest
Blomquist #14 skrev:
Är du seriös? Stackars den som sa det... Vips fick han/hon ett stort "L" i pannan
Större risk att det kryllar av socitetsfolk som inte kan köra bil :gnissla
Japp, det är inget jag hittar på.
Jag håller faktiskt med han som skrev det delvis då jag också tror att olyckorna riskerar att öka när folk som fått körkortet på köpet kommer på att en hoj skulle nog vara bra att ha till jobbet för att slippa skatten plus att många kommer att börja köra tidigare.
Ju fler som kör och ju längre säsong = fler olyckor.

blom skrev:
håller med till 100%, det brukar heta att man ska betala för sina egna gärningar och handlingar osv.. och det är ju faktiskt vad dom blå förutspråkar.
Ja, det blå älskar ju alla typer av skatter :rolleyes:

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
URAL och en BMW1150
Bingo skrev:

Men du bor i skåne så du borde väl hålla käft spelar väl fan ingen roll om dom är blåa eller röda .

Va fan har sex med biltullat att göra :smasha

Gnällkärringar finns det gott om :tummenupp

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Fazer skrev:
Du kan vara lugn, inte anklagar jag dig. ( Om du inte röstade på dem) Jag bara konstaterar att det är de röda som vill införa trängselavgifterna.

Och jag som hade för mig att det var de GRÖNA....?
Som genom att lova de RÖDA att stödja dom fick igen sitt förslag.....
var det inte så den beryktade RÖDGRONA röran skapades....?

Som nån sa.......Politik är det möjligas konst....ellr nått sånt.

KentW

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Fazer skrev:
Du kan vara lugn, inte anklagar jag dig. ( Om du inte röstade på dem) Jag bara konstaterar att det är de röda som vill införa trängselavgifterna.

Om jag har fattat det rätt så var det (MP) faktiskt... (S) var emot det från början men för att få igenom en del andra förslag (minns inte på rak arm, sorry :-/ ) så var de tvungen att kompromissa. Billström har fått klä jävligt mycket skott för att hon är lojal och står på sig och följer tagna beslut (även om hon inte vill det). Politik liksom, ändlösa kompromisser, nästan alltid suboptimalt :gnissla

Därmed inte sagt att jag tycker att plågsamma bilförsök är kanonbra... :huvet

VAR GLADA för att Stockholmpartiet åkte ut och med dem Stella JävlaFareidioten... fi fan. :4skrika

(jajaja.. det är fegt att läsa ikapp ;-)
KentW säger ju samma sak )

Bingo skrev:

Precis :D
Det är ju kapitalismens kärna, tillgång och efterfrågan.

Men problemet är att det i kapitalism inte finns monopol. I verkligheten har vi ingen vägkonkurrens, det går inte att välja något alternativ. :brinnerup

Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Så länge "dom gröna" har en vågmästarroll så är inte det här landet en demokrati.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Detta är konsekvenserna man får ta när man bor i ett av världens mest jävla byrokratiska land
- Sverige! :kocko

Från och med nu blir det ta me fanimej att rösta på blått !

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gurra snurra skrev:
Men du bor i skåne så du borde väl hålla käft spelar väl fan ingen roll om dom är blåa eller röda .

Va fan har sex med biltullat att göra :smasha

Gnällkärringar finns det gott om :tummenupp
Gnällkärringarna är väldigt många i Stockholm. Vi har haft "vägtull" till Köpenhamn i alla år men inte gnäller vi för det. Stockholmare är ena jädrans gnällsossar. Allt ska skattefinansieras :arsele :lol

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mattias skrev:
Cyklister, som gladeligen riskerar livet genom att konsekvent cykla mot rött och skita i alla trafikregler som finns är väl en större fara för folkhälsan i så fall?!

Det där beskrivningen passar förstås utmärkt in på många motorcyklister också, om man byter ut några ord.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Så dom menar att om något som alltid varit gratis fortsätter att vara gratis så kommer det att bli massor med fler som utövar det... öööööh :va

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ktm'arn skrev:
Detta är konsekvenserna man får ta när man bor i ett av världens mest jävla byrokratiska land
- Sverige! :kocko
Flytta till något annat land då, men se till att göra en ordentlig faktakontroll på ditt nya hemland, för det är rätt många som har biltullar / avgiftsfinansierade broar/vägar/whatever.

När jag och min militärjunta tar makten i Sverige så kommer du och alla andra icke-patriotiska Sverigehatare att gripas och sättas i ett Guantanamo-inspirerat fångläger på Gotland eller liknande.

Sitta och whina om att det "är typiskt Sverige"! herregud, flytta utomlands då eller organisera er politiskt och kämpa för era åsikter istället för att vara gnällande jävla landsförrädare.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0