Mc-förare kan slippa betala för trängsel

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jag läste en atrikel om lite statistik över städer i sverig med biltäthet.
Stockholm var den 4 MINST biltäta staden i SVERIGE.
Dom 3 som var mindre biltäta var storstäder som Göteborg, Sundbyberg & nån liten stad man inte hört talas om.
Sjukligt
:huvet :huvet :huvet

Vad säger man??
:confused:

Dessa miljöpartister & vänsterlirare :kocko :kocko

FettoPersson är så regeringskåt att han inte vågar stå upp mot dom, för då kanske han får sitta på avbytarbänken i 4 år.
:död

jayjay

Jappsen jr
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda CB750 -94, CBR600F -96
ADA skrev:
Jag läste en atrikel om lite statistik över städer i sverig med biltäthet.
Stockholm var den 4 MINST biltäta staden i SVERIGE.
Dom 3 som var mindre biltäta var storstäder som Göteborg, Sundbyberg & nån liten stad man inte hört talas om.

Inte så konstigt, när med biltäthet menar de hur många invånare som äger bil. Det betyder inte att det finns mindre bilar här...

Biltullarna har ju bevisligen effekt, men personligen tycker jag gott man kunde väntat tills man byggt en ordentlig förbifart stockholm samt östra länken, och även norra för den delen...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Bingo skrev:
Gnällkärringarna är väldigt många i Stockholm. Vi har haft "vägtull" till Köpenhamn i alla år men inte gnäller vi för det. Stockholmare är ena jädrans gnällsossar. Allt ska skattefinansieras :arsele :lol

Vägtull? Jag ser det som inträdesavgift till europa :D

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Blomquist #14 skrev:
Whatever, fixa en reg.plåt med politikers reg.nummer och kör med bilen annars

Hehe, den var juh smart den : )
Ni sthlmare får gå ihop och välja en politiker i månaden som ska få betala lite extra trängselskatt!

sandstream

Guest
ReDan skrev:
Hehe, den var juh smart den : )
Ni sthlmare får gå ihop och välja en politiker i månaden som ska få betala lite extra trängselskatt!
En kille delade ut kopior av Peter Erikssons regskylt vid Stureplan strax före jul.
Peter tyckte det var en rolig grej då men grät ut i tidningen häromdagen att det inte var så kul längre :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
jayjay skrev:
Biltullarna har ju bevisligen effekt, men personligen tycker jag gott man kunde väntat tills man byggt en ordentlig förbifart stockholm samt östra länken, och även norra för den delen...
Och för att hålla skatterna nere så finansierar vi dem med privata medel, precis som Öresundsbron. Vägen till ett bättre samhälle med lägre skatter är lång och svår. Men om vi hjälps åt så kan vi lyckas. Stäm upp nu, medborgare och kamrater :hördu Ropen skalla, vägtullar åt alla!

__julle__

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Honda cbr1000rr 05 blå/svart/silver
valmers skrev:
S, Mp, V. Samma skit, olika namn.
Helt rätt precis lika illa alltihop. Tänk att ha suttit vid makten så länge och bara dragit ner samhället längre och längre ner i skiten. Tack för en bra åsikt!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
__julle__ skrev:
Helt rätt precis lika illa alltihop. Tänk att ha suttit vid makten så länge och bara dragit ner samhället längre och längre ner i skiten. Tack för en bra åsikt!
Ja jävlar va illa vi har det du.

__julle__

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
HanneZ skrev:
Ja jävlar va illa vi har det du.
Är precis det jag menar. Ingen ser att det går åt fel håll. Ditt svart är anledningen till att dom har suttit vid makten så länge. Blir så trött på lättlurade svenskar.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vad sverige behöver är ett parti med majoritet. Inga kompromisser mellan olika partier i ett block där småpartier kan diktera vad de större skall göra, dvs ha vågmästarroll.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
__julle__ skrev:
Ingen ser att det går åt fel håll.
Utom du. Frågan är om du är en gnällmåns eller mycket smartare än alla andra.

__julle__

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
JoS skrev:
Vad sverige behöver är ett parti med majoritet. Inga kompromisser mellan olika partier i ett block där småpartier kan diktera vad de större skall göra, dvs ha vågmästarroll.
Sant. Och jag ska inte skriva mer om politik...blir bara irriterad.=) Var ju biltullarna. Och jag tycker det iaf är helt sjukt fast jag inte bor eller är i stockholm särskit ofta. Läste här 80 % emot??? är det demokrati det???

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
__julle__ skrev:
Sant. Och jag ska inte skriva mer om politik...blir bara irriterad.=) Var ju biltullarna. Och jag tycker det iaf är helt sjukt fast jag inte bor eller är i stockholm särskit ofta. Läste här 80 % emot??? är det demokrati det???
Du är liberal va?

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
__julle__ skrev:

Dessutom så blir det ju dom som bor i stocholms kommun som ansvarar för resten av Sverige med sin röstning.

Själv låter jag alla kunder i stockholms innerstad betala bilkostnader på 180 kr / dag + moms, ända sen den 3 januari.
Ajj vad arga dom blir på sina politiker då.
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...