Snake skrev:Faan, jag som kör sporthoj OCH röker! Fucked for life eller.... *ironi*
Allvarligt, jag håller med. Försäkringsbolagens snack om att dom förlorar på sporthojjarna är inget annat än bullshit. Allt beror på hur man räknar. Dom kanske inte tjänar lika mycket på oss som förut men gå back, ett försäkringsbolag!!! Snickesnack!!! Kanske är dags att betala tillbaka till oss konsumenter som betalat sina premier i årtionden.... Min klotning har jag betalat tiofalt tillbaka genom åren...
Jo ett exempel från mig: Hade en Impreza GT som kostade över 20.000:-/år i försäkring förra året. Den körde jag åretrunt i lite över ett år utan att orsaka några olyckor. = betalade över 20.000:- som troligen gick åt att betala stenskott på en 50årings V70 som han betalat 4000:- /år i försäkring på. Likaså en legacy turbo jag hade ett tag betalade jag 855:-/mån i bara halvförsäkring! och bilen var värd 20.000:-. Orsakade inga olyckor och hade den ca: 5mån. Tl1000r. 47.000:-/år (visserligen hade jag den mest avstäld) men ändå 660:-/mån i garagepremie så den har jag la betalt ca: 13.000.- och kört rätt lite med , alldrig orsaka några olyckor. Har haft en hel del mer sporthojar och sportbilar så säkert betalat in över 30-40.000:- på bara några år nu. Köpte en 300zx TT nyss. Billigaste bilen jag haft försäkringsmessig men ändå 14.000:-/år helförsäkrad. Så just nu har jag en pott på 30-40k som jag alldrig rört. 2-3år till så har jag själv betalt en helt ny båge eller billigare bil.