MC försäkring och rökare...

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
Katana 1100 -82
demo1 skrev:
Tippar på att det är mycket pengar som går till alla 60 talister med gratis lappar

Öhh... 60 talister som fått gratis hoj kort.... va fan, jag vill ha mina pengat tillbaka som jag la ut på mitt kort. Fel årtionde kanske.

demo1 skrev:
Varför får rökare gratis vård när dom får lungcancer?

Kanske för att det förut statligt ägda (kanske är än) företaget fick göra mängder med reklam överallt så att så många lätt lurade satar (läs: Katana1168) började röka...

Visst det är ingen ursäkt, men staten själva har bidragit en hel del till allt rökande.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
demo1 skrev:
Varför får rökare gratis vård när dom får lungcancer? Utan att dom fått betala mer pengar i skatt eller försäkringar p.g.a detta?

Det kanske är mer värt för landet att så många rökare faktiskt dör av cancer och därmed inte belastar vårdapparaten när de blir gamla? Det kanske vore dyrare.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Får faktiskt hålla med om att rökare ochså borde få betala mer, dom är ju liksom vi farliga för omgivningen,(som alla andra ser det... :hihi ) och med säkerhet så drar dom med sig minst 1 peson i graven bara för att dom röker........

men att få till nån sån försäkrings fakta är nog ohållbart...Tyvärr

HanneZ

Guest
Om rökarna lever kortare så kostar de ju mindre pengar eftersom de inte kan ta ut pension. Så om de kunde tajma till ca 65 vore de ju bra!

Jag tycker ändå rökning är ganska oskyldigt, de flesta börjar på högstadiet och klarar sen inte av att sluta.

/ Hannes

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
honkiie skrev:
egentligen borde man inte få vård ifall man får lungcancer av att röka, samma sak som att man inte borde få en lever ifall man super sönder sin egen, kanske ifall man betalar operationen helt själv och levern skulle ruttnat annars men fan inte annars

Jaha, och idioter som vurpar sig trasiga på hojar då?
Om du ligger i ett dike med trasiga njurar, ska du inte få en transplation för att du orsakat det själv?
Du var en korttänkt en...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
HanneZ skrev:
Jag tycker ändå rökning är ganska oskyldigt, de flesta börjar på högstadiet och klarar sen inte av att sluta.

/ Hannes

Om man inte klarar av att sluta ska man inte börja..... rökning är bara negativt!

På tal om gämförelse med Sporthoj då.... så kan jag sluta när jag vill.... :rolleyes:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Victor skrev:
Jaha, och idioter som vurpar sig trasiga på hojar då?
Om du ligger i ett dike med trasiga njurar, ska du inte få en transplation för att du orsakat det själv?
Du var en korttänkt en...

inte riktigt samma sak, du råkar inte supa sönder din lever på en halvsekund och ingen kan supa sönder din lever åt dig.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
honkiie skrev:
inte riktigt samma sak, du råkar inte supa sönder din lever på en halvsekund och ingen kan supa sönder din lever åt dig.

Nä, inte riktigt men båda sakerna är medvetet riskbeteende.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Miss_Orchidee skrev:
Får faktiskt hålla med om att rökare ochså borde få betala mer, dom är ju liksom vi farliga för omgivningen,(som alla andra ser det... :hihi ) och med säkerhet så drar dom med sig minst 1 peson i graven bara för att dom röker........

men att få till nån sån försäkrings fakta är nog ohållbart...Tyvärr

Samma sak med folk som medvetet kör för fort:) samma sak.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Miss_Orchidee skrev:
Om man inte klarar av att sluta ska man inte börja.....
Ja absolut, och jag skulle vilja tillägga att om man ska sluta med något så ska man fan ha sett till att börja med det först också :mad: :rolleyes:

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Miss_Orchidee skrev:
Om man inte klarar av att sluta ska man inte börja..... rökning är bara negativt!

På tal om gämförelse med Sporthoj då.... så kan jag sluta när jag vill.... :rolleyes:

Tror du tonåringar tänker så
:va jag gjorde det inte (röker ej längre)

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
KalleNorton skrev:
Jag har hört att rökare och alkoholister inte betalar mer i skatt/försäkringskostnad för att dom är beroende, men att åka hoj är frivilligt och man kan sluta när man vill, så därför högre försäkring, anser dom... :kocko
Ja. Dom är ju helt puckade. Höj försäkringen för dom jävlarna, direkct! :kocko

/A

sandstream

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Ursäkta??

Jag menade bara att om man inte vill hålla på med det så ska man inte börja, eftertanke före duvet....
Tror du på :tomten också? ;)

Antar att du aldrig har rökt men de som gjort det vet att det är f*n så mycket lättare att börja än att sluta.

HanneZ

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Ursäkta??

Jag menade bara att om man inte vill hålla på med det så ska man inte börja, eftertanke före duvet....
Motorn spinner fint men ingen kedja till att driva bakhjulet...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
ALLA rökare kommer till helvetet!! Inkl mig själv.Fortkörare också för den delen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha