VRM Roffe
Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
- Gick med
- 20 Apr 2004
- Hoj
- Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Tycker lika mmmmm
Jo det är bra om vi tycker lika
Tyvärr visar det sig inte alltid när vi debaterar och javisst är det politik med i bilden..
Politik finns runt omkring oss på alla nivåer...
Problemet är att polisen ska företräda massa dumma beslut i och med det så företräder ni dumheten.......
Om ni beter er som era chefer säger och gör, så acceptera ni ju dumma saker och får räkna med att andra upplever ert betende som väldigt tvivelaktigt...
Jora jag röstar nog så knogarna vitnar men så länge vi har dom vi har i regeringen så är våran omgivning lika pantad...
Nej inte överlagt mord så ville jag inte säga men dråp......
Så länge ni har puffran där så är chansen väldigt stor att den kommer fram för tidigt..
Sen tycker jag att du ska vara lika rak och komma ut ur garderoben som Chrolo och Kjelle..
Det är bättre att vara ärlig......
Det är väl ärlighet ni ska företräda när ni är ute med brickan......
VenTurA skrev:Vi tycker nog samma fast med lite olika uttryck.
Tror det är VÄLDIGT få poliser där ute som inte vill skydda den vanliga medborgaren, och det görs i stor utsträckning också, men som sagt, det står aldrig i tidningarna om "vardagsinsatserna".
Dessutom är du inne ganska mycket på politik nu, polisen på gatan råder inte så mycket över vad vi ska syssla med. Har vi inget specifikt ärende så är det trafikövervakning som gäller, detta är ett direktiv som i grund och botten kommer från de folkvalda politikerna.
Vi har inget att göra med varken straffpåföljder eller mentalvården i Sverige...för kännedom.
Jag har också bekanta som tagit sitt liv pga den bristfälliga vården.
Rösta rätt till hösten om du vill ha ändring...
edit: För övrigt skrev jag ju klart och tydligt att jag inte försvarade händelsen...den var tragisk och eftersom jag inte varit på platsen så vill jag varken skylla på den ena eller den andra, bara berätta om de faktiska omständigheterna. Som du beskrev det så lät som ett överlagt mord...
Jo det är bra om vi tycker lika
Tyvärr visar det sig inte alltid när vi debaterar och javisst är det politik med i bilden..
Politik finns runt omkring oss på alla nivåer...
Problemet är att polisen ska företräda massa dumma beslut i och med det så företräder ni dumheten.......
Om ni beter er som era chefer säger och gör, så acceptera ni ju dumma saker och får räkna med att andra upplever ert betende som väldigt tvivelaktigt...
Jora jag röstar nog så knogarna vitnar men så länge vi har dom vi har i regeringen så är våran omgivning lika pantad...
Nej inte överlagt mord så ville jag inte säga men dråp......
Så länge ni har puffran där så är chansen väldigt stor att den kommer fram för tidigt..
Sen tycker jag att du ska vara lika rak och komma ut ur garderoben som Chrolo och Kjelle..
Det är bättre att vara ärlig......
Det är väl ärlighet ni ska företräda när ni är ute med brickan......