MC Folket RASAR, CHOCKHÖJNING av fortkörningsböter!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Dubbelt så mycket!?! :3freak Det var inte lite dom ska höja böterna!

Frågan är om det blir bättre.........

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Och som både hojåkare å yrkeschaufför,så är man ju dubbelt kriminell i allmänhetens ögon.Dra över lite på körtiden,för man vill hem,och det kostar 1900 spänn nu.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Fotrally skrev:
Dubbelt så mycket!?! :3freak Det var inte lite dom ska höja böterna!

Frågan är om det blir bättre.........

Förmodligen inte! Att ingen verkar lyssna på (aftonbladets) Collin ang. dödsorsakerna i trafiken tycker jag e konstigt. Han har bra argument för att det inte är hastigheten som dödar utan andra saker som t.ex. alkohol, okunskap m.m.

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Värsta borttet du kan begå är inte att köra vårdslöst och utsätta andra för livsfara, det är inte att slå någon så att han blöder snyda floder, det är inte ens att sparka ihjäl ett spädbarn.

Det värsta du kan göra är att stjäla från staten. En kille fick för inte så länge sedan 7 år i fängelse för skattebrott. :kocko

Så fan ta er om ni inte skötter eran skattedeklaration :fatta!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
avfartsgatan skrev:
Värsta borttet du kan begå är inte att köra vårdslöst och utsätta andra för livsfara, det är inte att slå någon så att han blöder snyda floder, det är inte ens att sparka ihjäl ett spädbarn.

Det värsta du kan göra är att stjäla från staten. En kille fick för inte så länge sedan 7 år i fängelse för skattebrott. :kocko

Så fan ta er om ni inte skötter eran skattedeklaration :fatta!

Man kan inte räkna med nå annat i ett land som värderar en vargs liv högre än en människas :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det är väl på tiden att de höjer de rent löjliga bötesbeloppen när det gäller trafikbrott. Det finns inget värre än lagar som inte genomdrivs, det säger något om inställingen gentemot lagen hos vårt rättsväsende.

Att sen svensken avfärdar fortkörning som bagatellartat visar bara vad dum svensken verkligen är. Det finns gott om tillfällen där fortkörning faktiskt borde rendera i fängelse om man ser till risken man utsätter andra för.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Stuff skrev:
En polare till mig blev fick i somras näsbenet avslaget, två revben brutna och en lunga punkterad. Gärningsmannen dömdes till 5 000 kr i skadestånd. Det låter ju helt rimligt att en sådan gärning i princip jämställs med en fortkörning rent bötesmässigt... :rolleyes:
:kocko Man tror inte det är sant....... har inget förtroende för den svenska lagen kvar längre.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag skiter i hur mkt de höjer fortkörning böterna, jag är smart nog att inte köra som fan inne i samhällena utan gör det på småvägar där rådjur är min enda fiende.

Sen hade snuten lagt tid på att reda ut rediga brott istället för att stoppa en massa trafikanter så kanske vi hade haft ett bättre Sverige..

Har man många fulla som är ute och kör så får man väl gå till huvudproblemet. Varför dricker sig folk så jävla fulla och sen bränner ut en lördags natt med bilen. Hade vi haft snutar i vartenda liten by som patrullerar hade kriminaliteten minskar avsevärt, fan använd våra skattepengar till vad de är gjorda för. Inte hjälpa en jävla massa sossefall, invandrare, kriminella, folk som inte klarar av att betala skulder eller en jävla massa konsulter, byråkrater etc etc osv. Staten tar för lätt på våra skattepengar, vi blir ju förbannade liksom.

Liksom inte hade en VD på ett företag kunnat ta 3 av sina anställdas löner eller pensionspengar och gått på porrklubb för dem, sen knullat horor etc och kommit undan med en liten varning. Han hade åkt med ögonaböj och blivit ersättningsskyldig. Men en byråkrat politiker kommer undan jävligt lätt, FY FAN SÄGER JAG BARA

Andra länder har inte alla dessa trygghets system, de klarar sig fint.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
svampe skrev:
Toppen.
Det är "billigare" att slå någon på käften än att köra 20- 30 km/h för fort. :kocko

Moralmode on:
Att köra för fort är ett brott, men det är så accepterat av allmänheten så det nästan är socialt ok (beroende på hur fort).
Moralmode off:

Slutsats: Misshandla någon, stjäl en bil, men åk får fan inte för fort, är det så det ligger till? :rolleyes:

:fakta :fakta :fakta !
Fan jag som trodde att Sverige inte kunde bli mer jävla BYROKRATISKT. Det är OK att döda någon och sedan säga "naaej men de va ju inte alls meningen" och då blir du frisläppt eller kommer la i sämsta fall undan med en villkorlig dom. Snart får man börja överväga om att flytta till staterna för Sveriges underbara lag blir ju bara mer och mer.... underlig.
Varför höjer man bara straffet för fortkörning? Varför inte höja straffen för misshandel, narkotikainnehav och våldtäkt :kocko :kocko :dummer :( :kocko :huvet! Om jag har stannat vid en kontroll innan så lär jag inte göra det om straffet höjs. RÄTTVIST SKA VARA RÄTTVIST :4skrika!

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
hajtand skrev:
Trådstartaren som har en liten parvel själv är arg över att fortkörningsböterna höjs??? :kocko

Har jag skrivit att jag är arg över detta?
Har aldrig fått fortkörningsböter då jag väljer att köra fort på ställen utan (eller med ytterst lite) trafik.

Tyckte att nyheten kunde vara intressant i detta forum då det påverkar många här.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Migael skrev:
Varför höjer man bara straffet för fortkörning? Varför inte höja straffen för misshandel, narkotikainnehav och våldtäkt
Om man läser artikeln så höjs böter för småbrott som snatteri mm i samma veva.
Har vi tur så följer straffen för grövre brott med.
Killen som blev misshandlad ( se Stuffs inlägg) tycker jag personligen fick för lite skadestånd, idioten som orsakade det hoppas jag fick skaka galler.

Jag undrar om inte fortkörningsböter borde vara som i Finland, efter inkomst. Då svider det lika mycket för alla.

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
äss
Hur kommer det sig att vi har noll-tolerans på döda i trafiken, men ingen noll-tolerans för rån, våldtäkter och mord?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
hajtand skrev:
Trådstartaren som har en liten parvel själv är arg över att fortkörningsböterna höjs??? :kocko
Vad har det med saken att göra? Vi pratar ju knappast om "rätten" att få vrida på gasen på 30 och 50-sträckor.

Ska jag resonera enbart utifrån mitt barns säkerhet skulle jag vilja förbjuda följande:

Motorfordon, tåg, tunnelbanor, hissar, brunnar, elektricitet, sjöar, istappar, eld, pulkor, flygplan, kokosnötter, mobiletelefoner, datorer, byggarbetsplatser, klätterställningar, cyklar, farliga djur, farliga människor etc, etc..

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Stuff skrev:
Vad har det med saken att göra? Vi pratar ju knappast om "rätten" att få vrida på gasen på 30 och 50-sträckor.

Ska jag resonera enbart utifrån mitt barns säkerhet skulle jag vilja förbjuda följande:

Motorfordon, tåg, tunnelbanor, hissar, brunnar, elektricitet, sjöar, istappar, eld, pulkor, flygplan, kokosnötter, mobiletelefoner, datorer, byggarbetsplatser, klätterställningar, cyklar, farliga djur, farliga människor etc, etc..

www.överdriva.se

freddexwing skrev:
Valår i år.
/Fredde
:fakta :fakta :fakta :fakta :fakta

sandstream

Guest
raiderpatz skrev:
Hur kommer det sig att vi har noll-tolerans på döda i trafiken, men ingen noll-tolerans för rån, våldtäkter och mord?
Nolltoleransen för döda i trafiken är en vision, kallas Nollvisionen, och är inget annat än en vision.
Höjda böter och straff kommer aldrig att få ner antalet döda till 0.

Personligen tycker jag att trafikpolisen ska lägga mer krut på kontroller med utandningsprov i stället för att jaga folk med laserpicka.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Chrille skrev:
Det är väl på tiden att de höjer de rent löjliga bötesbeloppen när det gäller trafikbrott. Det finns inget värre än lagar som inte genomdrivs, det säger något om inställingen gentemot lagen hos vårt rättsväsende.

Att sen svensken avfärdar fortkörning som bagatellartat visar bara vad dum svensken verkligen är. Det finns gott om tillfällen där fortkörning faktiskt borde rendera i fängelse om man ser till risken man utsätter andra för.

Det kan sticka i ögonen när våldsbrott i paritet till andra brott ge löjliga summor/frihetsberövande, där har man enligt mig utsatt offret för en mer påtaglig fara än hastighetsöverträdelse samt att det funnits ett större motiv att skada. Straffsatserna i det Svenska rättsystemet finner jag som ganska underliga med låga straff överlag med undantag för ekonomisk brottslighet samt brott mot upphovsrättslagen vilka man får känslan av ses värre en våldtäkt och misshandel. Bevisningen i "nerladdningsmålet av Hip hip hora" är ju också under all kritik.

Edit:

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras