Som vanligt styrs en verksamhet av verklighetsfrämmande stolsvärmare som utan att veta vad dom egentligen beslutar om, tar en massa beslut som mest är till för att se fina ut
Jag tycker det låter som ett sätt att tvinga fram böter, för att tvinga er att inte se mellan fingrarna, vara sjyssta osv, för då får ni lägre lön.
Det här ser mer och mer ut som ett angiverisamhälle! När jag läste 1984 av George Orwells första gången avfärdade jag den som paranoida vanföreställningar, nu börjar jag tro att våra "kära" politiker har den som modell för hur dom skapar landet
Jag tror att det kan få en omvänd effekt, såna som oss kommer ju försöka köra ifrån polisen i ännu större omfattning. Kostar det 4000kr att stanna så blir det ju mer och mer intressant att försöka sticka. Och det kan nog i sig ge mycket värre konsekvenser än den ursprungliga förseelsen...
Jag tror snarare på att man sänker beloppen, och sen får man tidernas utskällning av en arg konstapel, det tror jag skulle ge en betydligt större effekt! Eller som man gjorde i Tyskland (tror jag), man lät fortkörare se en film i en husvagn på plats. På filmen visades trafikoffer upp, ganska grova grejer, och en moralkaka om att det kan gå jävligt illa om man kör för fort och något händer. Det hade tydligen ganska god effekt!
Jag tror som många andra här, det är inte prislappen på fortkörningen som är det avgörande, det är inställningen och beteendemönstret i trafiken vi måste ändra på! Jag skulle vilja säga att en ouppmärksam förare i laglig hastighet är farligare än en skärpt förare som kör lite för fort!