MC Folket RASAR, CHOCKHÖJNING av fortkörningsböter!

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Hastigheter

ft skrev:
De gör tokfel, igen! Det enda rätta är att göra som finnarna - dagsböter rätt av.

För låginkomsttagare kan de böter som resulterar från att glömma släppa upp plattan på ett backkrön vara en katastrof.

För många är de högsta böter som utdöms en skitsak att betala, och enda skräcken är att bli av med kortet.

Ytterligare andra skiter även i kortet, de har råd att ta taxi om det blir så.

Vilka är det som kör tokfort på våra vägar? Visst är normalfarten på motorväg en bit över 110... men när någon kommer och blåser på i 160, det är då det börjar vara farligt. Och vad har alla dessa extrema fortkörare gemensamt? Dyra BMW, Mercedes, Audi... och mestadels herrar i skjorta.

Det är sällan man ser en Corolla med rostfläckar köra idiotfort. Är det trafiksäkerhet som är målet skall man inte sätta åt dem som ligger i 125 utan de som ligger och rundar annan trafik som vägkoner i 150+.

Med dagsböter skulle det fortfarande slå väldigt olika, beroende på olika ekonomiska marginaler, men åtminstone mer lika.

Problemen med lagstiftare är att dom sätter lagar och förordningar efter deras egna klena förmåga att framföra fordon på....
:död

Det betyder att:
"Efter som dom själv tror att om dom kommer upp i den enorma hastigheten av 125 km i timman så kommer dom dö av hjärtattack.

Det betyder dessutom att :
Eftersom dom inte har förmågan att framföra ett fordon i den strunthastigheten så kan inen annan göra det heller...... :3freak

Om dom nu dessa lagvrängare har förirrat sig från taxikön till OKs biluthyrning, för att åka bil till moster i Utsocknes,så upptäcker dom att ALLA kör som biltjuvar för att dom blir omkörda av uppretade medtrafikanter som blinkar ,tutar ,hytter med näven när dom kör såååååå laglydigt och försiktigt i 65 km i timman.......... :huvet

Så därför blir det "Lagrådsmöte" direkt på Måndagsmorgonen för att
"i ärlighetens namn" Nu måste trafikhuliganerna och beteendet beivras...

:tomten

Så här fortgår det hela tiden...Mäniskor med klen insikt att andra kan bättre än dom ska få sota för skevrötter med noll trafikrytm...

Nere i Europa går det jäkligt bra att luffa runt i 160 utan att man blir kallad fartdåre av någon..Konstigt att det går så jäkla bra där med dubbelt så mycket trafik där som här........

Nollvision :död

Vita skjortor eller skinnställ det är inte dom som är problemen. Det är alla jäkla skevrötter som INTE kan köra fordonen som är orsaken.

Polisens jakt på dagliga dosen brotslingar gör att dom beter sig som vuxna som stjäl godis från sina barn........
Det är enklare än att beivra vanliga trafikanter som kör 55 där det är 50 än att kolla in dom verkliga bekymrena.
Men det blir så jobbigt så det skiter dom i. :huvet

Jag kan göra den här listan en och en halv meter lång men jag orkar inte ikväll..

Roffe

KJECOP

Guest
#Olsson# skrev:
Hej KJECOP

Vad är det du är ute efter egentligen? Det verkar lite som att okända avsikter göms bakom fraser som "ömsesidig förståelse och respekt". Vad innebär det? Gäller det polisen som helhet och att polisen skall behandla MC-förare på något speciellt sätt och som kanske inte stämmer överens med er arbetsgivares och andras mål? Vad skulle ett sådant projekt då "kosta" en ordinär MC-förare, och framförallt vad får MC-föraren för den slanten?

Det blir extra märkligt när Polisen lurar folk (se VRM Roffe;s inlägg) genom att först acceptera en inbjudan och sedan iskallt bötfälla dem. Skall den ömsesidiga förståelsen och respekten bara gälla åt ena hållet och kanske endast den enskilda polisen som t ex på ett forum bjuder till...?

Du får gärna förklara tydligt vad avsikterna är.
Måste man alltid vara ute efter något eller ha något ont i baktankarna?

Okända avsikter? Du verkar vara lite nojig, men det har du all rätt att vara i vårat samhälle där man får tycka och tänka vad man vill.

Ingen skall behandlas på något speciellt sätt och alla är lika inför lagen. Men detta med att köra motorcykel ligger mig varmt om hjärtat och därför tar jag denna kontakt. Om det är rätt eller fel att göra på detta sätt får andra avgöra men nu har jag valt att göra så här.

Detta är mitt eget initativ och inte polismyndighetens. Men polisen skall ha en god relation till medborgarna och detta är mitt sätt att försöka skapa en god relation med hojåkare. Jag är inte ute efter att jaga eller bedriva någon hetsjakt på hojåkare. Jag kör hoj även privat och tycker att det är kul. Jag har även flera gånger fått höra av hojåkare att de saknar att polisen tar kontakt med dem och snackar om vad som helst och inte bara när bötesblocket skall fram. Men nu när jag gör detta som så många önskar så blir jag ändå misstänkt för att ha några "okända avsikter". Vad skall man göra för att det skall bli rätt? Är det bättre att vi poliser håller oss på vår kant och inte pratar med någon utom då någon skall rapporteras? Skall vi poliser istället för att få kontakt med människorna vi jobbar för göra vad vi kan för att minska denna kontakt? Blir någonting bättre av det?

Fast det är klart, man kan inte vara alla till lags... Men kom sedan inte och säg att polisen inte försökt.

Men som jag skrivit tidigare. Det är inget tvång... Så du måste inte komma utan har din fulla rätt att stanna hemma eller vara ute på vägarna.

Olzki skrev:
Nu är du mer än lovligt konspiratorisk Olsson.

Jag uppfattar Kjecops inviter som både ärliga och mycket positiva. Krävs civilkurage för att öppet skriva om sina högsta chefers sätt att bedriva trafikövervakning när man själv jobbar för dem. Träffar gärna honom i sommar vid någon Mc träff eller likande. :)

/Olzki
Tack för ditt stöd! :tummenupp

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
Jag tycker det verkar som en bra ide, kan väl inte skada att bara mötas ett gäng och snacka lite skit...
Så länge det inte bli som vid det där rörken mötet, det låter helt vansinnigt, om dom verkligen betedde sig på det viset så tappar man juh all respekt med alla efterföljder det innebär.

Men jag tvival på att det skulle inträffa nu, låter som ett ärligt försök att bygga upp ett förtroende så jag skulle dyka upp :)

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag kommer gärna på fika Kjelle :tummenupp
Det är väl så det är, folk (mc "buset") är misstänksamma mot poliser då det är deras jobb att sätta fast trafiksyndare. Jag måste erkänna att jag också var ganska misstänksam förut, som du säkert minns ;)
Visst är Kjelle polis, men han sätter inte fast en om man inte förtjänat det, han är ju också människa. -Väldigt trevlig dessutom är min uppfattning.
Sätt ett datum för fikat så ses vi! :banana

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
KJECOP skrev:
Måste man alltid vara ute efter något eller ha något ont i baktankarna?

Nej, baktankarna behöver absolut inte vara onda, men att man är ute efter något är ju ganska uppenbart - vad man än gör.

Tack för beskrivningen.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
KJECOP skrev:
Måste man alltid vara ute efter något eller ha något ont i baktankarna?....
Du (och Chrolo) gör helt rätt som är här på SH och visar att det finns en människa och en väl fungerande tankeverksamhet bakom uniformen. Ovanan vid det skapar kanske en skepsis hos en del.

Sedan får man inte glömma att det krävs tio rätt för att eliminera ett fel. Information om t.ex "incidenten på Rörken" sprids på några timmar till alla landets hörn via SH och sänker över en natt ert förtroende hos tusentals hojåkare. En önskan vore ju att ni fick med er alla kolleger i arbetet med att bygga upp relationerna på allehanda sätt.

Hursomhelst :tummenupp för att ni tar egna initiativ och är här. Många broar har byggts genom att man börjat med att spänna en tunn lina över floden. (Det har de kanske inte, men du förstår nog vad jag menar)

KJECOP

Guest
#Olsson# skrev:
Nej, baktankarna behöver absolut inte vara onda, men att man är ute efter något är ju ganska uppenbart - vad man än gör.

Tack för beskrivningen.
Självklart så har du rätt i en beskrivning...

Jag blev lite irriterad och när jag nu läser mitt inlägg så kanske jag tog i lite för mycket i tonen. Det ber jag om ursäkt för...

Jag kan förstå att man kan undra vad som är på gång. När polisen gör så här så måste det vara något skit på gång osv... Allt som polisen har gjort är ju inte bra.

Men som sagt, jag har enbart ärliga avsikter och är inte ute efter att sätta dit någon. Jag har hellre en dialog och "bygger broar" istället för att bara rapportera och "bygga murar"... Men som sagt våra nya direktiv inför 2006 är att skriva ut måååååånga böter... Enligt principen: Nu skriver du ut böter annars... :fatta!

RedBaron skrev:
Du (och Chrolo) gör helt rätt som är här på SH och visar att det finns en människa och en väl fungerande tankeverksamhet bakom uniformen. Ovanan vid det skapar kanske en skepsis hos en del.

Sedan får man inte glömma att det krävs tio rätt för att eliminera ett fel. Information om t.ex "incidenten på Rörken" sprids på några timmar till alla landets hörn via SH och sänker över en natt ert förtroende hos tusentals hojåkare. En önskan vore ju att ni fick med er alla kolleger i arbetet med att bygga upp relationerna på allehanda sätt.

Hursomhelst :tummenupp för att ni tar egna initiativ och är här. Många broar har byggts genom att man börjat med att spänna en tunn lina över floden. (Det har de kanske inte, men du förstår nog vad jag menar)
Ja visst är det så att dåliga saker sprids med blixtens hastighet. Nu skall jag försöka att sprida lite positiva rykten... Men jag får säkert jobba för det eftersom det är svårare att få ut sådant. Sedan får jag väl se hur mycket frihet jag får att ägna mig åt att skapa goda relationer med hojfolket (dit jag också hör...) Min förhoppning är att jag sedan kan påverka mina kollegor till en positivare attityd. Men ärlighetens namn så tror jag att det kan vara svårare i vissa fall...

Jag gillar din formulering: "Många broar har byggts genom att man börjat med att spänna en tunn lina över floden" :)

Vi ses i sommar va?

Bligzzz skrev:
Jag tycker det verkar som en bra ide, kan väl inte skada att bara mötas ett gäng och snacka lite skit...
Så länge det inte bli som vid det där rörken mötet, det låter helt vansinnigt, om dom verkligen betedde sig på det viset så tappar man juh all respekt med alla efterföljder det innebär.

Men jag tvival på att det skulle inträffa nu, låter som ett ärligt försök att bygga upp ett förtroende så jag skulle dyka upp :)
Ja eller hur..?

Nej, får jag bestämma så blir det INTE som på Rörken. Får jag inte som jag vill ha det så ställer jag in... Eller också så tar jag det helt privat :hihi

Kul att du dyker upp! Då ses vi vår/sommar... :tummenupp

VRM Roffe

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Bötesiver.........

KJECOP skrev:
Självklart så har du rätt i en beskrivning...

Jag blev lite irriterad och när jag nu läser mitt inlägg så kanske jag tog i lite för mycket i tonen. Det ber jag om ursäkt för...

Jag kan förstå att man kan undra vad som är på gång. När polisen gör så här så måste det vara något skit på gång osv... Allt som polisen har gjort är ju inte bra.

Men som sagt, jag har enbart ärliga avsikter och är inte ute efter att sätta dit någon. Jag har hellre en dialog och "bygger broar" istället för att bara rapportera och "bygga murar"... Men som sagt våra nya direktiv inför 2006 är att skriva ut måååååånga böter... Enligt principen: Nu skriver du ut böter annars... :fatta!

Ja visst är det så att dåliga saker sprids med blixtens hastighet. Nu skall jag försöka att sprida lite positiva rykten... Men jag får säkert jobba för det eftersom det är svårare att få ut sådant. Sedan får jag väl se hur mycket frihet jag får att ägna mig åt att skapa goda relationer med hojfolket (dit jag också hör...) Min förhoppning är att jag sedan kan påverka mina kollegor till en positivare attityd. Men ärlighetens namn så tror jag att det kan vara svårare i vissa fall...

Jag gillar din formulering: "Många broar har byggts genom att man börjat med att spänna en tunn lina över floden" :)

Vi ses i sommar va?

Det kanske är läge att skapa en motsatt opinon för att få flera medborgare insatta i Polisens sätt att arbeta.
Det är ingen som kommer förstå en bot när man vet att polens bara jagar syndare............
Det kommer att bli ett drygt jobb för dig att övertyga alla oss här om vikten att få en böteslap är för trafiksäkerhetens skull..........

Sen när man dessutom hör den där skevroten Örjan Brodin orera om dom här jävla fartkamera skåpen...........
Jag förstår varför det blir Rättshaverister med jämna mellanrum.......

Roffe

Last edited:

KJECOP

Guest
-PLM- skrev:
Jag kommer gärna på fika Kjelle :tummenupp
Det är väl så det är, folk (mc "buset") är misstänksamma mot poliser då det är deras jobb att sätta fast trafiksyndare. Jag måste erkänna att jag också var ganska misstänksam förut, som du säkert minns ;)
Visst är Kjelle polis, men han sätter inte fast en om man inte förtjänat det, han är ju också människa. -Väldigt trevlig dessutom är min uppfattning.
Sätt ett datum för fikat så ses vi! :banana
Ja jag minns din misstänksamhet, men det är ju en rättighet man har att vara :D Men jag alltid tyckt att du är en trevlig kille :) Dessutom så skrämmer inte lite kyla, snö och is dig från att köra hoj. Respekt! :Bugar

Du skall garanterat få ett datum... Vi har ju dessutom våran "tur" att se fram emot :D

KJECOP

Guest
VRM Roffe skrev:
Det kanske är läge att skapa en motsatt opinon för att få flera medborgare insatta i Polisens sätt att arbeta.
Det är ingen som kommer förstå en bot när man vet att polens bara jagar syndare............
Det kommer att bli ett drygt jobb för dig att övertyga alla oss här om vikten att få en böteslap är för trafiksäkerhetens skull..........

Sen när man dessutom hör den där skevroten Örjan Brodin orera om dom här jävla fartkamera skåpen...........
Jag förstår varför det blir Rätshaverister med jämna mellanrum.......

Roffe
Jag tror inte att jag kan övertyga er alla, kanske inte en enda, om vikten av att få en böteslapp. Fast det är inte det jag tänkt heller. Jag kommer inte att hålla på och föreläsa om ditten och datten och hastighet hit och hastighet dit. Sådant där känner ni ju redan till.

Som jag skrev, polisen skall inte bara rapportera och anmäla folk. Polisen skall även, eller i alla fall försöka, skapa god kontakt. Jag vill även att ni skall veta att jag inte gör detta på uppdrag av polismyndigheten, utan det är helt på eget initativ. Ingen på jobbet vet något om detta, såvida de inte läser här i forumet. Jag känner att jag vill jobba på ett annat sätt än bara stå på en kontrollplats och skriva ut böter. Jag vill känna och tro att jag kan göra någon annan nytta än att just enbart skriva böter.

Men jag är inte bara polis, jag är människa och hojåkare också. Allt jag skriver och säger är inte polismyndighetens åsikter och tankar utan mina egna. Jag är dessutom så vuxen att jag kan fatta mina egna beslut. Ibland obekvämt för en person på gatan och ibland obekvämt för polismyndigheten.

Tänk på mig som en vanlig hojåkare som har två olika hojar och två olika Mc-ställ, varav det ena är blått och hojen blå/vit... :squid

VRM Roffe

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Övertygelse

KJECOP skrev:
Jag tror inte att jag kan övertyga er alla, kanske inte en enda, om vikten av att få en böteslapp. Fast det är inte det jag tänkt heller. Jag kommer inte att hålla på och föreläsa om ditten och datten och hastighet hit och hastighet dit. Sådant där känner ni ju redan till.

Som jag skrev, polisen skall inte bara rapportera och anmäla folk. Polisen skall även, eller i alla fall försöka, skapa god kontakt. Jag vill även att ni skall veta att jag inte gör detta på uppdrag av polismyndigheten, utan det är helt på eget initativ. Ingen på jobbet vet något om detta, såvida de inte läser här i forumet. Jag känner att jag vill jobba på ett annat sätt än bara stå på en kontrollplats och skriva ut böter. Jag vill känna och tro att jag kan göra någon annan nytta än att just enbart skriva böter.

Men jag är inte bara polis, jag är människa och hojåkare också. Allt jag skriver och säger är inte polismyndighetens åsikter och tankar utan mina egna. Jag är dessutom så vuxen att jag kan fatta mina egna beslut. Ibland obekvämt för en person på gatan och ibland obekvämt för polismyndigheten.

Tänk på mig som en vanlig hojåkare som har två olika hojar och två olika Mc-ställ, varav det ena är blått och hojen blå/vit... :squid

Jora..du ska få chansen att bli kompisar med oss.. Vi som förstår att du vill vara som oss alla här men inte får....... :rofl

Ta med dig bonusen från RPS och åk till Sigtuna en onsdagskväll så ska vi sätta sprätt på dina stålar...... :banana

Råkar du förvirra dig till uppsala så är du välkommen till min verkstad så ska jag bjuda på fika nån dag...

Välkommen
Roffe

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
KJECOP skrev:
Vi ses i sommar va?
I så fall lovar jag att gratulera till att du fått sommarstationering i Skåne :)

Jag kör en hel del på somrarna så kanske kommer jag ända upp till Stockholm vid tillfälle.

Dr.Bike

Guest
KJECOP skrev:

Aha - Det är DU som är Ghostrider! :tummenupp

Coolt.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
KJECOP skrev:
Jag känner att jag vill jobba på ett annat sätt än bara stå på en kontrollplats och skriva ut böter.
KJECOP skrev:
Jag vill känna och tro att jag kan göra någon annan nytta än att just enbart skriva böter.
KJECOP skrev:
Men som sagt våra nya direktiv inför 2006 är att skriva ut måååååånga böter... Enligt principen: Nu skriver du ut böter

Jag förstår. Då har jag din första nya arbetsuppgift klar:

Du skall "kolla läget" huruvida ni kan bötfälla dem som reparerar eller ansvarar för reparationer av vägar och där det ingår att placera rullgrus på vägen. Om det är möjligt skall ni vräka ut böter på nämnda grupp samt, av säkerhetsskäl, stänga av vägarna som drabbas. Ni skall dessutom marknadsföra vikten av att vägarna är av god kvalitet inte bara för 4-hjulig trafik utan även för MC. Det skulle t ex kunna vara nyhetsbrev med "MC-Polisen rasar mot väghållarnas livsfarliga lagningar...." etc

Ja, det är väl bara att sätta igång! :)

KJECOP

Guest
VRM Roffe skrev:
Jora..du ska få chansen att bli kompisar med oss.. Vi som förstår att du vill vara som oss alla här men inte får....... :rofl

Ta med dig bonusen från RPS och åk till Sigtuna en onsdagskväll så ska vi sätta sprätt på dina stålar...... :banana

Råkar du förvirra dig till uppsala så är du välkommen till min verkstad så ska jag bjuda på fika nån dag...

Välkommen
Roffe
Ja man är lite begränsad när man jobbar som jag gör... Jag kan inte alltid göra vad och hur jag vill.

Ta med bonusen? Ja det vore ju en variant :) Om jag förstod dig rätt så skall jag ta med det där extra lönepåslaget (vilket jag inte tror att jag får) och bjuda laget runt så långt de extrapengarna räcker... :yoparty

Blir jag bjuden på fika hos dig? Låter mycket mycket trevligt! :tummenupp Jag skall bara hitta dit när det blir så dags...

RedBaron skrev:
I så fall lovar jag att gratulera till att du fått sommarstationering i Skåne :)

Jag kör en hel del på somrarna så kanske kommer jag ända upp till Stockholm vid tillfälle.
Skåne? ja där känner jag några Mc-poliser... :fyllisar

Ja och om du kommer upp hit så säger du till och så ses vi... :)

Dr.Bike skrev:
Aha - Det är DU som är Ghostrider! :tummenupp

Coolt.
Skit! Nu har du också avslöjat mig... :tummenupp De har gjort det på Potaoes MC:s sida också... :yoparty

#Olsson# skrev:
Jag förstår. Då har jag din första nya arbetsuppgift klar:

Du skall "kolla läget" huruvida ni kan bötfälla dem som reparerar eller ansvarar för reparationer av vägar och där det ingår att placera rullgrus på vägen. Om det är möjligt skall ni vräka ut böter på nämnda grupp samt, av säkerhetsskäl, stänga av vägarna som drabbas. Ni skall dessutom marknadsföra vikten av att vägarna är av god kvalitet inte bara för 4-hjulig trafik utan även för MC. Det skulle t ex kunna vara nyhetsbrev med "MC-Polisen rasar mot väghållarnas livsfarliga lagningar...." etc

Ja, det är väl bara att sätta igång! :)
Ja det där är inga dumma tankar du har. Jag har själv varit på väg ut i periferin pga. grus och bristfälligt underhåll av vägarna.

Om väghållaren (Vägverket och Kommunerna) skötte om vägarna bättre så skulle garanterat antalet Mc-olyckor minska och därmed även antalet skadade och döda i trafiken.

Och vad det gäller lagningarna så håller jag med dig. Många lagningar är fullständigt livsfarliga...

Jag skall faktiskt fundera på det du skrev. Jag har dessutom en del kontakt med Vägverket och skall prata med dem också.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
KJECOP skrev:
Jag har tänkt sticka ut haka lite grann istället och försöka skapa en god kontakt med hojåkare och polisen. Med en ömsesidig respekt och förståelse kan man nog komma långt... Kanske lite naivt men ändå.

Någon som har lust att möta mig i vår/sommar och ta en fika och snacka hoj??? Låter lite som en kontaktannons... :pussa

Varför inte, kan man inte skrapa ihop ngra mc-poliser och åka ut till trekanten en onsdag o fika, istället för att stå vid ing1 och klocka oss...... :hihi

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
KJECOP skrev:
Jag skall faktiskt fundera på det du skrev. Jag har dessutom en del kontakt med Vägverket och skall prata med dem också.

Kul att du är "på hugget" men "prata med.." håller inte. VV tystar dig med prat-möten, kaffe och goda semlor - sedan är du helrökt. Din position måste utnyttjas effektivt. Använd lagen om det finns någon. Det är ni bra på mot enskilda civila och borde vara även mot resten.

På't igen ba :tummenupp

Dr.Bike

Guest
KJECOP skrev:
Ja man är lite begränsad när man jobbar som jag gör... Jag kan inte alltid göra vad och hur jag vill.

Gillar dina intentioner. Synd bara att du blir en Don Quijote bland dina egna. Det är NOG inte politiskt korrekt att ens TÄNKA som du gör.

Stå på dig.

Det fiss de som varit hojåkarambassadörer här på denna site, och de kanske kan backa upp dig om det kommer till ett "semmelmöte".
Du kan även ge tips till oss var och hur vi kan vända oss.
Själv surfar jag in på VV hemsida då och då och drar av en salva!
Har bla tjatat om en riktig avfart västerut ner på E18 Stäket i ett par år. Nu blev den av. Kanske inte av MITT tjat, men många bäckar små.
Så behöver du support. Säg till.

KJECOP

Guest
Arne_Duck skrev:
Varför inte, kan man inte skrapa ihop ngra mc-poliser och åka ut till trekanten en onsdag o fika, istället för att stå vid ing1 och klocka oss...... :hihi
Du menar att Mc-poliserna skall vara vid Trekanten och ni vid ing1...??? :tungan Ja och sedan så turas ni om och de som var vid ing1 veckan innan sitter och fikar och uppehåller poliserna... :tummenupp

#Olsson# skrev:
Kul att du är "på hugget" men "prata med.." håller inte. VV tystar dig med prat-möten, kaffe och goda semlor - sedan är du helrökt. Din position måste utnyttjas effektivt. Använd lagen om det finns någon. Det är ni bra på mot enskilda civila och borde vara även mot resten.

På't igen ba :tummenupp
Va? Jobbar du på Vägverket? Jag skall på möte med de på torsdag och de börjar vi med fika... Alltid lika gott :tungan Fast då handlar det om något helt annat.

Men man måste någonstans och då kanske prat och fika är en början. Sedan slår man plötsligt näven i bordet säger nu är det dags att agera och inte prata längre... :fatta!

KJECOP

Guest
Dr.Bike skrev:
Gillar dina intentioner. Synd bara att du blir en Don Quijote bland dina egna. Det är NOG inte politiskt korrekt att ens TÄNKA som du gör.

Stå på dig.

Det fiss de som varit hojåkarambassadörer här på denna site, och de kanske kan backa upp dig om det kommer till ett "semmelmöte".
Du kan även ge tips till oss var och hur vi kan vända oss.
Själv surfar jag in på VV hemsida då och då och drar av en salva!
Har bla tjatat om en riktig avfart västerut ner på E18 Stäket i ett par år. Nu blev den av. Kanske inte av MITT tjat, men många bäckar små.
Så behöver du support. Säg till.
Tack för ditt stöd! :)

Du har säkerligen rätt i det du skriver och många idiotförklarar mig säkert. Men de har ju inget bättre att komma med än att säga att vi skall rapportera mera och skita i att försöka vara trevliga. Lura in hojåkarna i fällan och klipp till hårt och skoningslöst... Fel fel fel säger jag då! Men det är inte många som lyssnar på en liten människa längst ner i hierarkin. Men jag kör väl på ändå tills någon säger att jag MÅSTE sluta... Men i så fall så kommer ni att få veta det och även många andra. Men så tror jag inte att det blir. Men det kommer säkerligen att tyckas en hel del om mig...

Ja finns det någon hojåkarambassadör så är dem eller den välkommen att höra av sig. Annars så får väl jag utse någon till min "högra hand"... :D

Men då kan jag räkna även med att även träff dig i vår/sommar??

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati