PomPom
Woop Woop!
Måste skriva av mig lite.. Börjar undra om MC huset ens har några nöjda kunder?
Allt började när jag skulle köpa min nya ER-6n hos dem. Den skulle strypas till 25kW och dem sa då till mig när vi beställde hem den att det kommer ta ca 1-2 veckor att få den fixad.
Nåväl, nöjd att man beställt MC och börjar redan längta.. Veckan efter; jag ringer och frågar hur det går.. Dem har inte beställt min MC ännu.. Veckan efter ringer jag igen och frågar om dem beställt den, nu är den beställd och ska komma i slutet av veckan.
Finfint, då va det bara strypningen som skulle komma? Väntar till nästa vecka; ringer och frågar om strypningen har kommit? Nej dem har inte haft tid att beställa hem den heller... Hepp tänkte jag och frågade hur lång tid det kommer att ta, på ett ungefär? Nämnde att jag hade uppkörning om 3 veckor så hade varit fint om den vart fixad tills dess iaf? "Inga problem, den ska vara klar till dess.. Så lång tid tar det inte, osv" sade dem.
Veckan efter ringer jag igen och frågar hur det går med min MC, gått 3 veckor nu sen vi gjorde affär, och dem säger att strypningen har nu kommit och min MC står på tur till verkstaden..
Veckan efter ringer jag och frågar om min MC är klar snart, strypningen och allt har kommit och det har gått 1 månad nu, lite prio kanske? Han säger att han inte vet hur lång tid det kan ta.. 1 dag? 1 vecka? Så han kopplar mig till verkstan då han inte kunde ge något svar. Frågar dem om dem har några uppgifter på hur lång tid det kan ta, har dem verkligen så mycket att göra? Min MC har jag väntat på i 4 veckor nu, borde väl prioriteras lite iaf? Känns som dem inte bryr sig riktigt.. Han i verkstan sa att den står där och väntar och jag kommer nog kunna hämta den nästa vecka..
Ringer igen nästa vecka och frågar om jag kan hämta min MC och om den är klar? Killen jag gjorde affär med säger då; Din MC har aldrig varit inne på service, din stypsats har inte kommit.. Den vi fick hem var till en annan killes ER-6f......... Börjar tänka lite och börjar koka! VAF*N NI KAN VÄL RINGA OCH SÄGA DETTA DÅ?!?! F*N SKA JAG BEHÖVA RINGA OCH FÅ REDA PÅ SÅNT?!? J*vla nötter!!!
Frågar hur lång tid det kommer ta för dem att fixa min MC med min argaste basröst?! Då säger han att han ska beställa hem en ny strypsats och den borde komma nästa vecka.. "yeah right" tänker jag.. Men lyckligt nog kom den veckan efter, och på EN vecka lyckades dem få hem strypsatsen, montera dit den i verkstan samt besikta den, kunde hämta den på fredagen i 6e veckan...
Bra start på mitt påbörjade MC liv!
Riktigt dålig service då dem;
1: Ringde inte upp mig EN ENDA gång för att berätta hur det gick för min MC.. Inte ens när dem hade "beställt hem strypsats till en annan"... Ne sånt måste kunden ringa om och få reda på.. 0 koll..
2: Ljuger för mig och säger att min MC står på verkstan och väntar, t.om killen i verkstan sa att den står där och väntar på sin tur.. (dem kunde omöjligt blanda ihop min er-6n och han andre killens f då killen i verkstan frågade efter mitt reg nr.)
Detta hände/började någon gång i april.. Nu är jag tillbaka med samma kassa service då min baklampa slutade fungera när man bromsade, och nu glappar hela skiten ist.
Har kollat upp det och måste byta ut hela lampan med plast och kablar och allt.. Ringde MC huset för att få det på garantin (bäst och återgå till sin försäljare då man läst lite skräckhistorier när det gäller garanti delar från andra verkstäder) och vi kom överens att jag skulle köra ner dit så dem kunde titta på det..
Körde ner där för 2½ veckor sedan och dem tittade på det och sa "japp, vi får beställa hem en ny lampa åt dig." Ber dem skicka den hem till mig då jag bor i helsingborg, och att jag kan montera på den själv. Inga problem sa dem..
Frågade hur lång tid det kommer att ta för dem att få hem baklampan, då svarar killen att det normalt tar 3 arbetsdagar.. "Gött tänker jag!" sen någon extra dag för att den ska fraktas hem till mig. Förra veckan, alltså 1½ vecka senare, ringer en kille från MC huset min mobiltelefon, och inleder samtalet såhär:
MC Huset: Hejsan, *** heter jag och ringer från MC huset. Jag hitta några papper här bland skräphöge... ...bland bunten med papper och hittade följande baklampa, och undrar vad det är för nått och vad handlar det om?
Jag: Hejsan.. Ehm ja.. Jag va hos er för 1½ vecka sedan och ni kollade på min baklampa och kom fram till att den måste bytas ut.. Ni skulle beställa hem en ny till mig och det skulle ta ca. 3 arbetsdagar.. Har ni inte fått hem den ännu?
MC Huset: Ehm, nej.. Vi har inte beställt någon baklampa.. Men här står att den ska skickas till Helsingborg?
Jag: Aa, jag bor i helsingborg och frågade om ni kunde skicka den hit, och det skulle inte vara några problem mer än att jag kommer få stå för frakten från malmö-helsingborg då.
MC Huset: Okej, då förstår jag.. Men jag fixar detta då..
Jag: Aa men du.. Hur lång tid tar det för er att beställa hem?
MC Huset: Det tar en vecka ungefär..
Bra att killarna säger olika? Bra koll endå..
Väntar fortfarande på min baklampa och God knows hur lång tid det kommer ta för dem den här gången?..
Allt började när jag skulle köpa min nya ER-6n hos dem. Den skulle strypas till 25kW och dem sa då till mig när vi beställde hem den att det kommer ta ca 1-2 veckor att få den fixad.
Nåväl, nöjd att man beställt MC och börjar redan längta.. Veckan efter; jag ringer och frågar hur det går.. Dem har inte beställt min MC ännu.. Veckan efter ringer jag igen och frågar om dem beställt den, nu är den beställd och ska komma i slutet av veckan.
Finfint, då va det bara strypningen som skulle komma? Väntar till nästa vecka; ringer och frågar om strypningen har kommit? Nej dem har inte haft tid att beställa hem den heller... Hepp tänkte jag och frågade hur lång tid det kommer att ta, på ett ungefär? Nämnde att jag hade uppkörning om 3 veckor så hade varit fint om den vart fixad tills dess iaf? "Inga problem, den ska vara klar till dess.. Så lång tid tar det inte, osv" sade dem.
Veckan efter ringer jag igen och frågar hur det går med min MC, gått 3 veckor nu sen vi gjorde affär, och dem säger att strypningen har nu kommit och min MC står på tur till verkstaden..
Veckan efter ringer jag och frågar om min MC är klar snart, strypningen och allt har kommit och det har gått 1 månad nu, lite prio kanske? Han säger att han inte vet hur lång tid det kan ta.. 1 dag? 1 vecka? Så han kopplar mig till verkstan då han inte kunde ge något svar. Frågar dem om dem har några uppgifter på hur lång tid det kan ta, har dem verkligen så mycket att göra? Min MC har jag väntat på i 4 veckor nu, borde väl prioriteras lite iaf? Känns som dem inte bryr sig riktigt.. Han i verkstan sa att den står där och väntar och jag kommer nog kunna hämta den nästa vecka..
Ringer igen nästa vecka och frågar om jag kan hämta min MC och om den är klar? Killen jag gjorde affär med säger då; Din MC har aldrig varit inne på service, din stypsats har inte kommit.. Den vi fick hem var till en annan killes ER-6f......... Börjar tänka lite och börjar koka! VAF*N NI KAN VÄL RINGA OCH SÄGA DETTA DÅ?!?! F*N SKA JAG BEHÖVA RINGA OCH FÅ REDA PÅ SÅNT?!? J*vla nötter!!!
Frågar hur lång tid det kommer ta för dem att fixa min MC med min argaste basröst?! Då säger han att han ska beställa hem en ny strypsats och den borde komma nästa vecka.. "yeah right" tänker jag.. Men lyckligt nog kom den veckan efter, och på EN vecka lyckades dem få hem strypsatsen, montera dit den i verkstan samt besikta den, kunde hämta den på fredagen i 6e veckan...
Bra start på mitt påbörjade MC liv!
Riktigt dålig service då dem;
1: Ringde inte upp mig EN ENDA gång för att berätta hur det gick för min MC.. Inte ens när dem hade "beställt hem strypsats till en annan"... Ne sånt måste kunden ringa om och få reda på.. 0 koll..
2: Ljuger för mig och säger att min MC står på verkstan och väntar, t.om killen i verkstan sa att den står där och väntar på sin tur.. (dem kunde omöjligt blanda ihop min er-6n och han andre killens f då killen i verkstan frågade efter mitt reg nr.)
Detta hände/började någon gång i april.. Nu är jag tillbaka med samma kassa service då min baklampa slutade fungera när man bromsade, och nu glappar hela skiten ist.
Har kollat upp det och måste byta ut hela lampan med plast och kablar och allt.. Ringde MC huset för att få det på garantin (bäst och återgå till sin försäljare då man läst lite skräckhistorier när det gäller garanti delar från andra verkstäder) och vi kom överens att jag skulle köra ner dit så dem kunde titta på det..
Körde ner där för 2½ veckor sedan och dem tittade på det och sa "japp, vi får beställa hem en ny lampa åt dig." Ber dem skicka den hem till mig då jag bor i helsingborg, och att jag kan montera på den själv. Inga problem sa dem..
Frågade hur lång tid det kommer att ta för dem att få hem baklampan, då svarar killen att det normalt tar 3 arbetsdagar.. "Gött tänker jag!" sen någon extra dag för att den ska fraktas hem till mig. Förra veckan, alltså 1½ vecka senare, ringer en kille från MC huset min mobiltelefon, och inleder samtalet såhär:
MC Huset: Hejsan, *** heter jag och ringer från MC huset. Jag hitta några papper här bland skräphöge... ...bland bunten med papper och hittade följande baklampa, och undrar vad det är för nått och vad handlar det om?
Jag: Hejsan.. Ehm ja.. Jag va hos er för 1½ vecka sedan och ni kollade på min baklampa och kom fram till att den måste bytas ut.. Ni skulle beställa hem en ny till mig och det skulle ta ca. 3 arbetsdagar.. Har ni inte fått hem den ännu?
MC Huset: Ehm, nej.. Vi har inte beställt någon baklampa.. Men här står att den ska skickas till Helsingborg?
Jag: Aa, jag bor i helsingborg och frågade om ni kunde skicka den hit, och det skulle inte vara några problem mer än att jag kommer få stå för frakten från malmö-helsingborg då.
MC Huset: Okej, då förstår jag.. Men jag fixar detta då..
Jag: Aa men du.. Hur lång tid tar det för er att beställa hem?
MC Huset: Det tar en vecka ungefär..
Bra att killarna säger olika? Bra koll endå..
Väntar fortfarande på min baklampa och God knows hur lång tid det kommer ta för dem den här gången?..