MC Huset malmö SÄMST!

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jag hackar inte på Money.. Hon jobbar på annan avdelning som fungerar hur bra som helst.. Har inte haft någon kontakt med henne heller så varför ska jag hacka på henne för?..

Jag hoppas iaf att så inte är fallet. Kan vara jag som misstolkat. :krama

Nu är det lite sent för mig att "hoppas på en förbättring" då jag aldrig mer kommer återvända till MC Huset.. Så att ringa och gnälla på deras service nu känns så meningslöst då jag fortfarande kan använda min hoj.. Låt det ta en månad till innan jag får min lampa, men då lär jag redan skaffat en ny på annat håll och DÅ kommer jag ringa dem och skälla på dem, sammtidigt som jag avbeställer min baklampa..
Men nu pratade jag med dem igår och han skulle fixa det, kan ju inte direkt ringa nu igen dagen efter och skälla på dem?
Får jag min lampa i nästa vecka som killen lovade så är mitt problem avklarat och jag kommer då ALDRIG att återvända till dem, hur jäkla bra dem än blir.. Men får jag inte min lampa nu och jag ska behöva ringa igen så blir det inget hygglit samtal, då min låååånga stubin brunnit upp..
Kanske skulle ha skällt på dem igår när jag ringde? :va

Skälla på dem skall du inte behöva göra. Sällan det löser särskilt mycket.

Har dem ingen aning om att jag är missnöjd så är man rent av pantad.. Han jag köpte hojen av vet om att jag är missnöjd.. För vilken kund är nöjd med en säljare som säger att ens MC kommer vara klar inom 2 veckor, men tar 5 veckor ist.. Ljuger för en och hittar på historier och ringer aldrig upp en och informerar en om situationen?
Och ja nu med min baklampa har jag inte orkat bry mig längre då det, som sagt, inte är någon panik.. Skrattar bara innombords och får det bekräftat för mig själv hur jävla dåliga dem faktiskt är..

Det är sällan trevligt att bli bemött med lögner. :död

Hoppas du njuter av din hoj iaf.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Fortfarande så "vänder" jag mig inte till någon på detta forumet? Behövde skriva av mig lite, och skriva ner hur jag har blivit behandlad på MC Huset för att se om där är fler än bara jag som blivit illa behandlad..
...
...
...
Har dem ingen aning om att jag är missnöjd så är man rent av pantad.. Han jag köpte hojen av vet om att jag är missnöjd.. För vilken kund är nöjd med en säljare som säger att ens MC kommer vara klar inom 2 veckor, men tar 5 veckor ist.. Ljuger för en och hittar på historier och ringer aldrig upp en och informerar en om situationen?
Och ja nu med min baklampa har jag inte orkat bry mig längre då det, som sagt, inte är någon panik.. Skrattar bara innombords och får det bekräftat för mig själv hur jävla dåliga dem faktiskt är..

Men det var ju säljaren som gjorde felet, att han vet det spelar mindre roll. Vet inte chefen om det så vet inte "mc-huset" det. Chefen på ett företag har ju det övergripande ansvaret, inte en säljare.

Mina erfarenheter av MC-huset är inte samma som dina, och framförallt verkar det vara lite olika på vem man pratar med. Du har inte klagat hos chefen på MC-huset, utan bashar hela företaget på ett stort forum. Det kan ju givetvis vara ordval, men jag menar att du vänder dig till ett forum före du pratar med chefen. Vet inte vad jag ska använda för ord för det, men det är bakvänt. Kanske lite fegt, eftersom mc-huset inte kan försvara sitt handlande. Det finns ju många kunder här på forumet, så frågan är:
Håller du på med förtal eller konsumentupplysning?

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Men det var ju säljaren som gjorde felet, att han vet det spelar mindre roll. Vet inte chefen om det så vet inte "mc-huset" det. Chefen på ett företag har ju det övergripande ansvaret, inte en säljare.

Mina erfarenheter av MC-huset är inte samma som dina, och framförallt verkar det vara lite olika på vem man pratar med. Du har inte klagat hos chefen på MC-huset, utan bashar hela företaget på ett stort forum. Det kan ju givetvis vara ordval, men jag menar att du vänder dig till ett forum före du pratar med chefen. Vet inte vad jag ska använda för ord för det, men det är bakvänt. Kanske lite fegt, eftersom mc-huset inte kan försvara sitt handlande. Det finns ju många kunder här på forumet, så frågan är:
Håller du på med förtal eller konsumentupplysning?

Så man måste prata med chefen innan man kan posta sina erfarenheter hos ett företag? Mina åsikter om MC Huset är inte positiva pga hur jag har blivit bemött.. Och att jag vänder mig till ett forum... fortfarande så skrev jag bara ner mina erfarenheter om ett företag för att se om andra haft liknande.. Måste man då prata med chefen på företaget innan jag skriver ner min historia? Klart jag bashar dem med sättet jag blivit behandlad.
Låt säga att du kör på en dålig väg.. Klart du meddelar folk att det var en dålig väg och man bör kanske inte köra där.. Måste du då ringa VV och säga till dem att där är en dålig väg så att dem kan fixa till den, innan du varnar folk om den dåliga vägen?
Och ja, tragiskt nog blir det hela MC Huset som får ta skiten från mig pga dem jag vart i kontakt med. Jag har fått en riktigt dålig bild av MC Huset trots att den personliga utrustnings avdelningen fungerade jättebra.. Men tyvärr blir ju dem också drabbade pga servicen jag fått av dem andra i butiken..

EDIT: Det är ju fortfarande säljaren som representerar företaget.. Och pga dem jag vart i kontakt med så har dem gett mig en väldigt dålig syn på MC Huset. Behöver inte gå till chefen för att få de bekräftat, för mig själv, att dem är kassa..

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Så man måste prata med chefen innan man kan posta sina erfarenheter hos ett företag? Mina åsikter om MC Huset är inte positiva pga hur jag har blivit bemött.. Och att jag vänder mig till ett forum... fortfarande så skrev jag bara ner mina erfarenheter om ett företag för att se om andra haft liknande.. Måste man då prata med chefen på företaget innan jag skriver ner min historia? Klart jag bashar dem med sättet jag blivit behandlad.
Låt säga att du kör på en dålig väg.. Klart du meddelar folk att det var en dålig väg och man bör kanske inte köra där.. Måste du då ringa VV och säga till dem att där är en dålig väg så att dem kan fixa till den, innan du varnar folk om den dåliga vägen?
Och ja, tragiskt nog blir det hela MC Huset som får ta skiten från mig pga dem jag vart i kontakt med. Jag har fått en riktigt dålig bild av MC Huset trots att den personliga utrustnings avdelningen fungerade jättebra.. Men tyvärr blir ju dem också drabbade pga servicen jag fått av dem andra i butiken..

Jag tycker du skall ta målsman med dig till butiken, så hon får tala allvar med dem.

Varför beställa mer saker där om du är så missnöjd?

Varför inte beställa strypningar och lampor ifrån en annan Kawasakifirma, ligger tom närmre dig, som flera andra är nöjda med? De håvar nog gärna in en ny kund som vill köpa tillbehör etc. Garantin gäller där också om det handlar om sådana bekymmer. (Bör väl tillägga att det kan finnas någon som är missnöjd även med denna firma, men du får testa att leva på gränsen lite).

Vad är det här? Skvaller och skitsnack? Gråta ut? Snacka med någon med mandat att agera på firman, eller ta dina problem annorstädes! Beställ dina prylar från någon som levererar, hyllvärmarna är inte ditt problem om de agerat på ett oriktigt sätt.

Last edited:

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar

EDIT: Det är ju fortfarande säljaren som representerar företaget.. Och pga dem jag vart i kontakt med så har dem gett mig en väldigt dålig syn på MC Huset. Behöver inte gå till chefen för att få de bekräftat, för mig själv, att dem är kassa..

Jag försvarar INTE någon här men...

Enligt mig har Reservdelar och tillbehörsavdelningen och säljarna på hojarna på MC Huset Malmö varit kanon sedan ägarbytet. Däremot har dom en blond nöt i verkstaden som jag och flera andra blivit bemötta på ett allt utom bra sätt. Den killen arbetade där redan under förra ägarna och var ett rövhål redan då. Det verksar som att du råkat ut för honom eller hans prioriteringssätt och inte ägare m.m. Är din hoj i hans våld kan dom andra bara fråga honom och det är klart möjligt att han bara svarar för att bli av med fågan. Det har jag stått själv och hört. Två polare skulle lämna in sina hojar på service. Ena en CBR1000RR och den andra en Z1000. Han med honda hade inte köpt sin där och är ganska barsk i tonläget alltid. Han fick ca4veckors väntetid medans kawan fick en vecka.. detta på samma dag..

Hoppas det löser sig och du kanske får en kompenastion för reservdelar, säljare och de på ovanvåningen är bra folk faktiskt.

Ravens

Har ny hoj :)
Gick med
28 Jul 2008
Hoj
BMW F800R
Enda erfarenheten jag har haft av dem är att försökt få prisuppgift på service av min hoj.
Mailat två gånger utan att få svar... nice..

Jag jobbar själv som säljare i butik så jag vet att det finns miljoner sätt det kan strula på när man beställer grejjer ifrån leverantörer, men att inte ringa upp kunden eller ge felaktig information eller inte ens svara på mail är jävligt illa.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
PomPom
Såhär klargjorde du förut:
Ja visst de kanske det är.. Men jag "vänder" mig ju inte till folket på SH.. Delar bara med mig av mina erfarenheter hos MC Huset så andra kan undvika den vägen jag tog..
(notera kursiverad text)

Nu skriver du:
Så man måste prata med chefen innan man kan posta sina erfarenheter hos ett företag? Mina åsikter om MC Huset är inte positiva pga hur jag har blivit bemött.. Och att jag vänder mig till ett forum... fortfarande så skrev jag bara ner mina erfarenheter om ett företag för att se om andra haft liknande.
(notera kursiverad text)

Ska man "märka ord", ska man ha rätt.
:tummenupp:D

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...

Självklart inte men snackar du inte med chefen ska du heller inte förvänta dig att de bättrar sig.

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Konsumentupplysning. Pungt. Killen blivit behandlad som skit och skall naturligtvis informera andra samt stalla foretaget i dalig dager! Det kallas for konsumentkraft ffs! Ett av satten att paverka fforetagen!

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Det går inte att förtala företag, enbart personer. :krama

Begreppet förtal har en juridisk innebörd och en rent språklig, allmän. Jag menade den språkliga.

Men det är klart att jag kan ha missförstått.
Kanske ordet smutskastning är bättre?

:näsblod:)
.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS