Jag har lite blandade intryck av MC-huset. Just nu känner jag mig milt positiv.
Av det jag hört på tråden verkar det som jag hade tur som fick den bra säljaren när jag köpte min ST1300 där förra året. Mycket bra kille att snacka med och inga problem med provkörning.
De har också s.k. värdar i MC-hallen men vad de är bra till vet jag inte. De kan inget om hojarna som är till salu i alla fall (jag frågade någon av dem specifikt om det).
På verkstaden har det varit lite strul i år. Jag har haft mycket vänttid på min ST1300 då jag bl.a. fick vänta på en packning till min vattenpump ett bra tag.
Hade jag då inte haft min ST1100 under tiden hade jag lackat ur ordentligt.
Jag har dock under hela tiden försökt hålla en hövlig och civiliserad ton i min kontakt med verkstaden.
Jag har poängterat att jag är mer intresserad av ett bra jobb som utförs inom korrekt angivna tidsramar än ett snabbt jobb och att jag hålls informerad om det blir strul. Sådant uppskattar jag och vill veta som kund.
Eftersom jag bor nära har det också varit enkelt att svänga inom och kolla läget personligen.
Jag tror att det är en ond cirkel där kunder som tappar tålamodet skäller på personal (befogat eller obefogat) som sedan tappar intresse för kundservice eller för tillfället lovar något för att få slut på samtalet.
Det känns som nu när verkstaden "lärt känna mig" så får jag ett bättre bemötande och service än förut. Vilket är lite synd att alla inte får.
Men de behöver fortfarande skaffa något system för sina åtaganden (eller använda sitt befintliga?). Ibland glöms en del bort som man snackat om.
Tillbehörsavdelningen både uppe och nere fungerar bra och jag hade inga problem att byta tillbaka en del som jag inte var nöjd med nu senast.
Men vill man studera bra kundservice in action så besök MC-kläder i Lund.
Där känner jag mig verkligen välkommen och jag tänker alltid på dem i första hand när jag ska köpa personlig utrustning.
En sak som jag stör mig lite på dock, är verkstadens tack-SMS.
Hej! Vi på MC-HUSET vill tacka för ditt verkstadsbesök. Vi hoppas att du är nöjd med det vi utfört. Har du några frågor är du välkommen att höra av dig!
Detta skickas trots om något strulat med jobbet. Då känns det som om verkstaden inte bryr sig. Eftersom inga kontaktuppgifter finns med ger det mig även intrycket av att man ändå inte riktigt vill veta.
Fast jag vet ju givetvis hur man använder en telefon
Men som sagt. Överlag är jag nöjd och det fungerar just nu för mig.
"Småsaker" som däckbyten och strålkastarinställning görs medan man väntar (om man bestämt tid)