MC Huset malmö SÄMST!

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Jag håller med robbanh på många punkter här, det är bättre att ta åt sig dålig kritik och lyfta fram det och försöka göra någonting åt det istället för att säga att det är inte på den avdelningen jag jobbar så det får ni ta med dem. I slutändan jobbar man i samma företag och det måste ligga alla nära till hands att företaget "lever" och fungerar bra så jobben blir kvar :tummenupp

Sen förstår jag dig med som jobbar på tillbehör/utrustning att du inte bara kan klampa ner till säljarna och berätta att dem inte gör ett bra jobb men lyft fram kritiken ändå till chefen så dem får reda på det och kanske kan göra saker och ting bättre istället. Att du hört på omvägar att det är si och så med servicen här enligt vissa kunder osv..

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jaha, då kan jag inte låta bli att dela med mig av EN av de historier som drabbat mig i kontakterna med den nämnda handlaren.

Köpte en beg cbr1000rr för ca 1 1/2 år sedan, hojen var i gott skick och hade rullat ca 1000 mil. Fick nya däck monterade efter lite dealande kring mellanpriset (bytte in en annan hoj). Dealen jag fick var att, citat: - Då får du ta däcken som står i butiken. Jaha, ja bara däcken är ok så bryr jag inte mig om det svarade jag då. Såhär efteråt så borde jag ha tackat nej till den dealen men jag kunde inte i mina vildaste drömmar förutse vad det skulle innebära. Jag började köra tidigt den säsongen så pga tempuraturen blev det inte någon sk inspirerad körning de första milen utan mer lite touringåka. Var inne o kika runt lite i butiken vid något tillfälle och säljaren frågade då hur det blev med däcken. Först efter några veckor förstod jag varför han frågade. Efter ett antal släpp både fram o bak så kikade jag närmare på däcken. Båda vara snorhala på hela ytan. Jag ruggade upp båda däcken men redan efter första rundan var den rugade ytan åter snorhal. Med tiden visdade det sig att däcken var hårda som backelit och snorhala rakt igenom. Jag ruttnade på det hela och åkte till en annan handlare och bytte däcken. Efteråt ångrade jag mig och insåg att jag såklart borde gått tillbaka och reklamerat däcken. Nåväl, jag gick i alla fall in i butiken och växlade några ord med säljaren. Det jag framförde var en rekommendation att inte upprepa det inträffade att skicka iväg en hoj med direkt livsfarliga däck.
Nu försöker jag att slå bort tanken på det hela när den ibland dyker upp men det går inte att undvika att butikens agerande skulle kunna klassas som vållande till annans död om oturen varit framme.

Jag har inte satt min fot i deras butik sedan dess och kommer aldrig att göra det heller. Butiken har haft 2 trevliga och duktiga säljare genom åren, jag har varit kund där till o från (mest från) de senaste 35 åren. Den ena var Gustav som så tråkigt nog inte är bland oss längre, den andre vill jag inte nämna vid namn för jag tror att han jobbar där ff. Men att butiken har EN trevlig och duktig säljare kan inte väga upp all skit man hört från vänner o bekanta samt det jag själv fått erfara.

• Gilla
Reaktioner: Ric

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
En iakttagelse som jag tror stenhårt på: Undvik de stora firmorna. Alltid skit om MC-huset Malmö, AVA i Stockholm, bike i Trollhättan och jag kan även lägga till säljarna på MC- Varuhuset i Stockholm (helt ointresserade).

De stora kamelerna behöver inte jobba lika hårt för att sälja, detta genomsyrar de flesta branscher. Lämna storstan eller åk till mindre firmor.

Ett undantag enligt mig Din-MC Stockholm som e kanon med hjälp och provkörningar. Kör många extra mil för att lämna hojen till dem:tummenupp

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Jag har aldrig haft ngt problem med Mc-huset...
Har både gjort service, bytt däck, köpt kläder och handlat min hoj där!!
Samma med päronen, tror pappa är inne på sin 8e hoj nu...
Heller aldrig några problem med provkörning, bara går in och frågar om man får!!
Tycker både säljare, Verkstad och Tillbehörsavdelningen (uppe) funkar skit bra!!
Sen blir man självklart vänligt bemöt på Lillemans, bröderna ... (lödde), Jonte Engdals, Mfl.. Har nog faktist aldrig blivit "dåligt" bemöt i södra skåne!
Därimot uppe på Classons moto och "yamaha handlaren" (kommer inte ihåg vad dom heter) 2 mil upp blev men helt ignorerad!!

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Beklaga du dig till Mc-huset? Många som klagar men som inte säger något till själva stället.

Tror inte att dom är dumma i huvudet och inte vet hur dom behandlar sina kunder men ibland behöver man få det i fejjan.

Prata med Mikael om du inte tycker att du fått bra service. Sen kan du komma upp till oss på tillbehör och utrustning så ska vi fjäska för dig, om du inte tigger rabatt. :D:tummenupp

Ptsss, med dom priserna (och således marginalerna) är det en självklarhet att få rabatt. För mig räknas det som ren service/kundvård att ge 10% på priset för en kund som man vill ska återkomma, och för den som återkommer, för att han ska känna sig speciell, och för den som känner sig speciell, att fortsätta att göra det. Men jag tror det är precis detta MC-Huset genom tiderna har misslyckats med, dvs. god personlig kundvård som gör att samma nöjda kunder känns igen, och därför återkommer år in och år ut, och det är mer värt i kassan än att inte ge 10% på priset. Ingen mind-blower direkt.

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
de är sånna här "historier" som gör att jag drar mig för att köpa från handlare osv.

Jag har köpt fyra mc senaste åren, de tre första privat och senast nu i våras en KTM 950 på Lillemans. De tre första var det aldrig problem med, men på KTM:en med 290 mil på mätaren pajjade startmotorn redan efter två mils körning, sedan dog batteriet och motorn började misstända i tur och ordning allt under en månads tid. Efter en månads mer stillastående än rullande ledsnade jag och frågade om de kunde tänka sig att ta tillbaka cykeln. -Inga problem, kom in med den så får du pengarna tillbaka, kom svaret direkt.
Och under hela månaden när det var problem var det aldrig någon sur min, jag fick tom välja ut en låne-mc av de som fanns för provkörning medan KTM:en stod stilla. Bra och vänligt bemötande rakt igenom, jag är glad att jag köpte just denna på Lillemans och skulle utan tvekan köpa av dem igen! :tummenupp

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Jag har köpt fyra mc senaste åren, de tre första privat och senast nu i våras en KTM 950 på Lillemans. De tre första var det aldrig problem med, men på KTM:en med 290 mil på mätaren pajjade startmotorn redan efter två mils körning, sedan dog batteriet och motorn började misstända i tur och ordning allt under en månads tid. Efter en månads mer stillastående än rullande ledsnade jag och frågade om de kunde tänka sig att ta tillbaka cykeln. -Inga problem, kom in med den så får du pengarna tillbaka, kom svaret direkt.
Och under hela månaden när det var problem var det aldrig någon sur min, jag fick tom välja ut en låne-mc av de som fanns för provkörning medan KTM:en stod stilla. Bra och vänligt bemötande rakt igenom, jag är glad att jag köpte just denna på Lillemans och skulle utan tvekan köpa av dem igen! :tummenupp

Det är så det skall fungera! :tummenupp

Caesar

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
2004, Yamaha YZF-R1
Ris kan man ge men man får inte glömma bort rosen vilket jag höll på att göra. För några år sedan fick jag väldigt positivt bemötande från den person som stod i 'luckan' i verkstaden. Jag tror han hette Rolle eller något i den stilen. Det var verkligen dag och natt mot en del av dem som jag träffat där tidigare. Han var trevlig, gav raka besked och hjälpte till att fixa saker, t.ex. ordnade han med att leverera hem hojen till mig efter lite ompyssling efter att jag parkerat hojen i en åker. :tummenupp

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Funderat på det, kanske jag gör. :tummenupp

Måste tycka att det känns lite orättvist att du på något sätt blivit ansvarig för det mindre bra jobb som dina kollegor har gjort, även OM det skulle vara så att ni arbetade på samma avdelning så är det inte ditt ansvar, speciellt inte här.
Skulle inte själv vilja få det ansvaret på ett forum som man använder på sin fritid även om man självklart att mån om att det företag man arbetar för har ett bra rykte och är lönsamt.

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
En månad sedan jag beställde lampan nu.. Fortfarande inte fått den och ringde till MC huset för att kolla vad som hänt?
Dem skyller på Kawasaki (som dem gjorde med min strypnings sats också) igen och killen skulle ringa Kawasaki och höra varför dem inte skickat någon lampa..
Ska det seriöst ta en månad för dem att få tummen ur och börja ta tag i saker och ting? Först skulle detta ta 3 dagar, sen en vecka.. Nu är vi uppe i en månad... Igen..
Bra MC Huset, kanon jobb måste jag säga.. :huvet

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag blev utskälld på tillbehörsavdelningen en gång när jag stod och provade hjälmar. "Man får inte prova om man inte ska köpa" :6surkart

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Beklaga du dig till Mc-huset? Många som klagar men som inte säger något till själva stället.

Tror inte att dom är dumma i huvudet och inte vet hur dom behandlar sina kunder men ibland behöver man få det i fejjan.

Prata med Mikael om du inte tycker att du fått bra service. Sen kan du komma upp till oss på tillbehör och utrustning så ska vi fjäska för dig, om du inte tigger rabatt. :D:tummenupp

Aha...så du jobbar på tillbehör! Va bra...då vet jag vem jag ska vända mig till om jag får problem med skinnstället jag beställt från er!! :D

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jag blev utskälld på tillbehörsavdelningen en gång när jag stod och provade hjälmar. "Man får inte prova om man inte ska köpa" :6surkart

Vem var det som sa det?
Jag har varit där och provat många gånger utan att handla just då. Sedan att jag till slut köpt grejerna där iaf är en helt annan trea.

Aha...så du jobbar på tillbehör! Va bra...då vet jag vem jag ska vända mig till om jag får problem med skinnstället jag beställt från er!! :D

Du får hålla igen på träningen vännen. Inte MC Husets fel att du dina muskler sväller för mycket. :tungan

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vem var det som sa det?
Jag har varit där och provat många gånger utan att handla just då. Sedan att jag till slut köpt grejerna där iaf är en helt annan trea.

Jag har ingen aning, har inte varit där sen dess och jag saknar det inte. Jag stod i vägen för honom när han skulle sälja svindyra hjälmar tillen 50+:are med fru som även köpt full fransutrustning. Men det var ändå lite skoj med tanke på att jag lagt undan en jacka för nästan 5000 som jag skulle köpa precis då och bara ville prova lite hjälmar. Jag tror ärligt talat att jag inte hämtade ut den där jackan.

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Du får hålla igen på träningen vännen. Inte MC Husets fel att du dina muskler sväller för mycket. :tungan[/QUOTE]

Haha...jo tjena...jag träna...:D Inte en chans på världskartan!!
Men faktum var att stället var nästan 4000 kr dyrare i sthlm...rätt mkt skillnad!
Å föresten är inte stället till mig, utan min son! :arsele

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En månad sedan jag beställde lampan nu.. Fortfarande inte fått den och ringde till MC huset för att kolla vad som hänt?
Dem skyller på Kawasaki (som dem gjorde med min strypnings sats också) igen och killen skulle ringa Kawasaki och höra varför dem inte skickat någon lampa..
Ska det seriöst ta en månad för dem att få tummen ur och börja ta tag i saker och ting? Först skulle detta ta 3 dagar, sen en vecka.. Nu är vi uppe i en månad... Igen..

Som referens kan jag berätta hur kawasakis utmärkta reservdelshantering fungerar:

man beställer på måndagen innan 1200. Levereras med UPS till verkstaden (eller annan adress om man valt detta) innan 1600 (oftast morgonen ) dagen efter om varan finns på lagret i holland (vilket nästan allt gör).

Så att dom skyller på Kawasaki är bull! Att det är skit bakom spakarna i Malmö är min gissning.

Har beställt 10-15 ggr senaste året på detta viset och det krånglar aldrig med en bra handlare!

/ Jens

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Frågar dig en gång till, har du sagt ifrån? Eller du tänker bara gnälla här på SH?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag har lite blandade intryck av MC-huset. Just nu känner jag mig milt positiv.

Av det jag hört på tråden verkar det som jag hade tur som fick den bra säljaren när jag köpte min ST1300 där förra året. Mycket bra kille att snacka med och inga problem med provkörning.
De har också s.k. värdar i MC-hallen men vad de är bra till vet jag inte. De kan inget om hojarna som är till salu i alla fall (jag frågade någon av dem specifikt om det).

På verkstaden har det varit lite strul i år. Jag har haft mycket vänttid på min ST1300 då jag bl.a. fick vänta på en packning till min vattenpump ett bra tag.
Hade jag då inte haft min ST1100 under tiden hade jag lackat ur ordentligt.
Jag har dock under hela tiden försökt hålla en hövlig och civiliserad ton i min kontakt med verkstaden.
Jag har poängterat att jag är mer intresserad av ett bra jobb som utförs inom korrekt angivna tidsramar än ett snabbt jobb och att jag hålls informerad om det blir strul. Sådant uppskattar jag och vill veta som kund.

Eftersom jag bor nära har det också varit enkelt att svänga inom och kolla läget personligen.

Jag tror att det är en ond cirkel där kunder som tappar tålamodet skäller på personal (befogat eller obefogat) som sedan tappar intresse för kundservice eller för tillfället lovar något för att få slut på samtalet.

Det känns som nu när verkstaden "lärt känna mig" så får jag ett bättre bemötande och service än förut. Vilket är lite synd att alla inte får.
Men de behöver fortfarande skaffa något system för sina åtaganden (eller använda sitt befintliga?). Ibland glöms en del bort som man snackat om.

Tillbehörsavdelningen både uppe och nere fungerar bra och jag hade inga problem att byta tillbaka en del som jag inte var nöjd med nu senast.

Men vill man studera bra kundservice in action så besök MC-kläder i Lund.
Där känner jag mig verkligen välkommen och jag tänker alltid på dem i första hand när jag ska köpa personlig utrustning.

En sak som jag stör mig lite på dock, är verkstadens tack-SMS.
Hej! Vi på MC-HUSET vill tacka för ditt verkstadsbesök. Vi hoppas att du är nöjd med det vi utfört. Har du några frågor är du välkommen att höra av dig!
Detta skickas trots om något strulat med jobbet. Då känns det som om verkstaden inte bryr sig. Eftersom inga kontaktuppgifter finns med ger det mig även intrycket av att man ändå inte riktigt vill veta.
Fast jag vet ju givetvis hur man använder en telefon ;)

Men som sagt. Överlag är jag nöjd och det fungerar just nu för mig.
"Småsaker" som däckbyten och strålkastarinställning görs medan man väntar (om man bestämt tid) :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...