MC i Kungälv

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
tarmac skrev:
2579102 Vi blir draftade av Mr. Miyagi, så det är inga problem.
Angående Licious. Ryktet säger att han sågs sist när han försökte övertyga bärby att köpa in ett ninjaformat blåbär för 224,90kr/kg :va

Problemet med bärby var att dom ville ju ha den men när det inte va styckpris utan kilopris så backade dom ur.Och efter som dom inte ville ha den har jag försökt att kränga av den som enduro. Verkar inte inte funka det heller:va

Last edited:

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Licious skrev:
2585486 Problemet med bärby var att dom ville ju ha den men när det inte va styckpris utan kilopris så backade dom ur.Och efter som dom inte ville ha den har jag försökt att kränga av den som enduro. Verkar inte inte funka det heller:va

Man brukar väl inte ha släta däck på enduro, det kan vara därför du inte får iväg den, men offroadegenskaperna är det ju inge fel på... :)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Hur gött det än är med en bra bil, så känns det som en del av mig fattas nu :confused:
Längtar efter våren nu... Våren... NU!!!

Ripper skrev:
2588743 Man brukar väl inte ha släta däck på enduro
Hört talas om supermotard? :arsele
Är du nöjd med bumsen förresten? Vad får du pröjsa i försäkring på den?

Last edited:

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
tarmac skrev:
2593937 Hur gött det än är med en bra bil, så känns det som en del av mig fattas nu :confused:
Längtar efter våren nu... Våren... NU!!!

Hur har det gått med den andra bilen du hade? Den som var inlämnad på Bilab?

Tjenare gänget,

Explosive och jag snackade i helgen om en liten fikatråd för oss i Kungälv (alla är inbjudna spelar ingen roll om de är från Kungälv eller inte :) ).

Skulle vara kul att träffas på något fik här och snacka en massa strunt :D

Någon som är på eller är det en tokig idé som vi fick på festen :D :yoparty

Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Lynn skrev:
2593977 Hur har det gått med den andra bilen du hade? Den som var inlämnad på Bilab?

Tjenare gänget,

Explosive och jag snackade i helgen om en liten fikatråd för oss i Kungälv (alla är inbjudna spelar ingen roll om de är från Kungälv eller inte :) ).

Ja bilabhistorien är inte klar än. Skickade ett LÅNGT mejl till deras VD som återkommer från semester idag. Får se om han gjort sig mödan att besvara det sen när jag kommer hem. Återkommer naturligtvis med hur det hela går :)

...o fika är alltid gott :tummenupp

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Lynn skrev:
2593977

Ni är ju alltid välkomna till gbg!

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
tarmac skrev:
2593937 Hört talas om supermotard? :arsele
Är du nöjd med bumsen förresten? Vad får du pröjsa i försäkring på den?

När eliten i motocross och eliten i roadracing inte kunde komma överrens om vem som egentligen var den snabbaste på hoj beslöt man att göra en hybrid av rr och mx, supermotarden var född. Naturligtvis i Frankrike... Jo jag är bekant med motard... :tungan

Beemern är jag nöjd med! Jag har en böjelse åt power-touring och det passar den bra till och dessutom sitter bönan bekvämare än på Daytonan. Misstänker att jag jämnat ut hastighetskurvan lite men det går inte mycket långsammare än förut. Såvida inte Desmoquattro har tofflat sig och slått av på tempot när vi varit ute...
försäkringsmässigt så ligger den bra till... 3320:- helår helförsäkrat... :yoparty

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Alming skrev:
2595465 Ni är ju alltid välkomna till gbg!

mmm... det vet vi :tummenupp
Men ibland vore det klart skönare att vara på hemmaplan :D

Men startas det fika här uppe så är ni välkomna hit också :)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Ripper skrev:
2595778 När eliten i motocross och eliten i roadracing inte kunde komma överrens om vem som egentligen var den snabbaste på hoj beslöt man att göra en hybrid av rr och mx, supermotarden var född. Naturligtvis i Frankrike... Jo jag är bekant med motard... :tungan

Beemern är jag nöjd med! Jag har en böjelse åt power-touring och det passar den bra till och dessutom sitter bönan bekvämare än på Daytonan. Misstänker att jag jämnat ut hastighetskurvan lite men det går inte mycket långsammare än förut. Såvida inte Desmoquattro har tofflat sig och slått av på tempot när vi varit ute...
försäkringsmässigt så ligger den bra till... 3320:- helår helförsäkrat... :yoparty
Kan tänka mig att du sitter lite bekvämare också.
Bekvämt nog att pysa ner till ringen till sommaren kanske? :)

Har också sneglat lite på bmw det senaste just pga försäkringsbiten.
Då svider det inte lika mycket att sitta och sukta efter körning, när vädret eller tiden inte tillåter.

Angående motars, så tror jag Licious försökte sig på en liknande hybrid, fast korsad åt andra hållet.
Dvs. Sportard? Eller vad säger du nisse?

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Limstift skrev:
2605458 Nä vad säger ni? Blir det nån Küngälvsfika i veckan?

Jag tycker att det hade varit roligt att försöka ta en fika på tisdag :) Kan ju ta något kafé på västra gatan :tummenupp

Hur många är på?

1. Lynn
2.
3.

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Lynn skrev:
2606851 Jag tycker att det hade varit roligt att försöka ta en fika på tisdag :) Kan ju ta något kafé på västra gatan :tummenupp

Hur många är på?

1. Lynn
2.Explosive
3.

Jag är på!:tummenupp

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
1. Lynn
2. Explosive
3. Limstift
4. Cathy - ska försöka ta mig dit om jag återhämtat mig tills dess.

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Vilken tid pratar ni om när det gäller fikan? Jag skall jobba i Kungälv nu i 2 veckor, slutar 4, så e det strax efter så svänger jag gärna förbi en sväng! :)

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
JONQAS skrev:
2607210 Vilken tid pratar ni om när det gäller fikan? Jag skall jobba i Kungälv nu i 2 veckor, slutar 4, så e det strax efter så svänger jag gärna förbi en sväng! :)

Mja jag vet inte, men dom flesta jobbar väl till 1600 eller 1700 så att för tidigt är väl ingen höjdare heller.. Vad tror ni om 1830 eller nåt?

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Limstift skrev:
2607695 Mja jag vet inte, men dom flesta jobbar väl till 1600 eller 1700 så att för tidigt är väl ingen höjdare heller.. Vad tror ni om 1830 eller nåt?

Tycker att det låter som en bra tid :tummenupp 18,00-18,30 eller?
Vad heter det caféet som hette Lilys förut? Det brukar vara öppet rätt så länge va? Eller hur är det med Nyfiken?

JONQAS skrev:
2607210 Vilken tid pratar ni om när det gäller fikan? Jag skall jobba i Kungälv nu i 2 veckor, slutar 4, så e det strax efter så svänger jag gärna förbi en sväng! :)

Du får väl komma och våldgästa oss en stund annars :)

Cathy skrev:
2607175 1. Lynn
2. Explosive
3. Limstift
4. Cathy - ska försöka ta mig dit om jag återhämtat mig tills dess.

Bakfull sedan lördagens party???? :D :pannkyss

Last edited:

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Lynn skrev:
2607712 Tycker att det låter som en bra tid :tummenupp 18,00-18,30 eller?
Vad heter det caféet som hette Lilys förut? Det brukar vara öppet rätt så länge va? Eller hur är det med Nyfiken?

Du får väl komma och våldgästa oss en stund annars :)

Bakfull sedan lördagens party???? :D :pannkyss
Så, om jag fattat allt rätt så är fikan imorgon, tisdag? Ja dyker det inte upp nåt efter jobbet så visst kan jag komma å våldgästa er så länge! Känna på hur det e å hänga med dom coola küngälv borna... ;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...