MC i Kungälv

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
ajajaj.. heheh joh piller e grymt :) Åker o besiktigar mögels yamaha på lör.. så får vi hoppas på bra väder sedan!! (för långkallingar e fan grymt:yoparty)

Nu har man slutat med piller och sjukgymnasten säger att man ska sitta på en cykel... Inte menar han trampcykel va????? :va

Jag är på ut en sväng.. men ska tyvärr :rolleyes: bort i påsk... Här ska åkas scoter i Hammarstrand :yoparty :yoparty

Men varför inte satsa på körning efter påsk? :)

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Nu har man slutat med piller och sjukgymnasten säger att man ska sitta på en cykel... Inte menar han trampcykel va????? :va

Jag är på ut en sväng.. men ska tyvärr :rolleyes: bort i påsk... Här ska åkas scoter i Hammarstrand :yoparty :yoparty

Men varför inte satsa på körning efter påsk? :)

Låter bra det, vi ska bara försöka få ordning på yamahan bara..:rolleyes: , men det ska väl kunna ordnas snart hoppas jag.. E iof inte så jätte sugen på att köra när det e så hära kallt.. det räcker att åka bakpå i 10 minusgrader på mornarna..:näsblod .

Hur går det med sjukdomsförloppet å så, hoppas du frisknat till?

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Delar till min motordrivna livsfara

Tjena! var ett tag sen jag var inne på SH och skojade till det.
Tänkte höra efter om det är ngn som har eller vet ngn som har lite delar till en ZX9:a liggande. Skulle behöva lite av varje.
bla:
Kåpor (nästan alla)
Fäste tilll vänster fotpinne
Clip on (vänster)

Eventuellt tank och expansionskärl till kylarvattnet.. eller vad det kallas.
Annars har ni haft det bra eller?

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Låter bra det, vi ska bara försöka få ordning på yamahan bara..:rolleyes: , men det ska väl kunna ordnas snart hoppas jag.. E iof inte så jätte sugen på att köra när det e så hära kallt.. det räcker att åka bakpå i 10 minusgrader på mornarna..:näsblod .

Hur går det med sjukdomsförloppet å så, hoppas du frisknat till?

Ohh så du åker bakpå i detta väder.... kallt....
är det något fel på yamahan? Hoppas att det är löst när snön försvinner :)

Jorrå benet är ok nu... ska besöka sjukgymnasten på onsdag igen och hoppas att han ger mig tummen upp :)
Är lite seg i kroppen efter helgen bara... har varit uppe i jämtland och kört scoter i helgen :yoparty

Nu hoppas vi att snön försvinner snart... så man kan köra lite hoj igen :tummenupp

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Ohh så du åker bakpå i detta väder.... kallt....
är det något fel på yamahan? Hoppas att det är löst när snön försvinner :)

Jorrå benet är ok nu... ska besöka sjukgymnasten på onsdag igen och hoppas att han ger mig tummen upp :)
Är lite seg i kroppen efter helgen bara... har varit uppe i jämtland och kört scoter i helgen :yoparty

Nu hoppas vi att snön försvinner snart... så man kan köra lite hoj igen :tummenupp

Jahh idag fick vi faktiskt låna bil!! Hade inte låtit mögel köra i detta väder! Bra att benet e bättre, och fan vad härligt att vara å åka skoooter :D jag vill med åka till fjälls, det kanske blir till sista april att åka en sväng upp till Åre..

Vi får nog meka lite till ser det ut som med all snö. Vad jag har förstått så e det ngt som har gått sönder som gör att det inte går att kicka igång den(?), fråga inget mer hahahha! Men vi ska ta bort motorn nu och se vad som kan göras. jag håller för det mesta i att lämna verkyg.. :tuttar .

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
I brist på torra vägar så har jag fått avreagera mig LITE nu iaf.
Har varit i dalsland i dagarna två och terroriserat skogens invånare med en 4X4 ATV.
Saaatan vilken terräng man kan ta sig fram i :yoparty

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Såg två plastmopeder i rollsbo förut idag, Tror båda två var honda ni stanade och tankade vid billia. Någon här ifrån??

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Det ser ut att bli fint väder till helgen, fan.. satt på bussen hem från jobbet å såg en massa hojar.. FAAAAAAAAN för er!!! ;) Keep on riding! Ska sätta ihop "blackie" nu så man kan ta sig en sväng på lör eller ngt!:tuttar

Edit: Så mycket för det fina vädret....:gnissla

Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Såg en tjusig bonneville med union jack på tanken vid mimers förut. Vems var det tro?

...NUUUUUU skall jag hämta hem min pärla från vinterdvalan :banana

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Såg en tjusig bonneville med union jack på tanken vid mimers förut. Vems var det tro?

Så gottschalk får inte ha kvar den :D

Ha en skönt tur :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vi är ett gäng borgare som ska upp norrut på lördag.

Vi ska ses vid 09.30 på GP och sen bär det av.

Vill nån av er hänga på kanske vi kan mötas upp nånstans kl 10?
(Macken mellan jordfallsbron och farfars keps ;) , med en stor parkering bakom tex)

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
jupp
Hej alla! :hej

Jag heter Fredrik och puttrar runt med en ER6:a. Det blir mest lite nöjesåkning runt i krokarna när man har lite tid över och pendling till jobbet så klart! Tog kortet i augusti förra året så man är grön o fin. :)
Annars har jag bott i Kungälv sen -99 när jag flyttade ihop med tanten, är uppväxt i Ale.

Hänger gärna på nån sväng i sommar, hoppas det blir liite mer sol än regn nu i sommar. :)

Hojen får tyvärr sova ett tag till, kommer inte åt den för tillfälligt, kul med detta vädret, arrghh!

Den såg jag också förra veckan, stod parkerad utanför Maxi vid cyeklstället, de är inte alls dumma...
- 'De är så en motorcykel ska se ut', fick jag höra av en gubbe en gång. :)

Hur känns hojen med det nya styret då, blev det nån skillnad?

//Fredrik

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Den såg jag också förra veckan, stod parkerad utanför Maxi vid cyeklstället, de är inte alls dumma...
- 'De är så en motorcykel ska se ut', fick jag höra av en gubbe en gång. :)

Hur känns hojen med det nya styret då, blev det nån skillnad?

//Fredrik

Gillar dom skarpt! Fast jag gillar Thruxton ännu mer. Blir nog en sån nån gång i framtiden :)
Det blev riktigt bra med styret. Hojen känns ett par nr större och den är ännu mer lättstyrd nu tycker jag. Särskilt i lite högre tempo :)

Kom nyss in från en rejäl vända med några sporthojsfikare.
Var i stan o ringde blomman för o kolla om det var nån fika idag. Dom skulle norrut, så jag mötte upp dom vid kornhall. Sen blev det Kärna - Tjuvkil - Vävra - Stenungsund - Backamo - Lilla Toapappret - Kingelf :tummenupp

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Nä, nu får det allt räcka med hans dåliga inflytande...
Min stackars hoj snackar ju japanska med italiensk brytning nu :D

:D :D

Han har inte sett till så det blev en minimoto i garaget annars? Vet att han hade planer på det när syster parkerade sin Er6:a ett par dagar :D :D

Och du... italiensk brytning är bara sexigt... fråga vår KTM :D :D

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Härligt med bra väder en hel helg för en gångs skull! Dessvärre får det nog bli en tur idag och ta lite annonsbilder på hojen, har totalt tappat sugen för att åka i år..

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Tror vi va på Mc,d i stenungsund när ni åkte förbi vi va 5 pers där o satt o käka o tog en kaffe.
Vi skall nog ut en sväng i Em.

Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Tror vi va på Mc,d i stenungsund när ni åkte förbi vi va 5 pers där o satt o käka o tog en kaffe.
Vi skall nog ut en sväng i Em.

Funderar också på en sväng sen om jag inte kommer hem för sent.
När tänkte ni sticka ut?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vi tänkte la starta halv 3-3 eller ngt =P slutar jobbet 14:15 men vi e la ute ett tag. bara o sms,a eller ringa o fråga vart vi e =P 0737770599

//Jocke

slutade 17.30 och hade en del att fixa efter det också. Får ta o köra en annan dag :)
Vart körde ni?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...